Aktualny numer: Flota Auto Business 53 (2013)

FlotaAutoBiznes

Uwielbiam obserwować jak rozwija się rynek motoryzacyjny. Tak, tak rozwija, bo pomimo kryzysu klienci mają do wyboru coraz to nowsze i w pewien sposób lepsze pojazdy. Ewoluuje design, silniki notują coraz mniejsze zużycie paliwa, pojazdy chronią pasażerów niczym czołgi, choć przecież nie mają olbrzymich skorup, dopracowywane są serwisowe i sprzedażowe programy flotowe.
Weźmy choćby segment C, tak lubiany we flotach. Pamiętam jakby to było wczoraj, gdy debiutował nowy Ford Focus i mimo mojego sceptycznego nastawienia do tego modelu dałem się przekonać o jego świetności. Potem odnowiono i tak notujące świetne recenzje duo koreański Kia cee’d/Hyundai i30 i miałem wrażenie, że to kolejne auta w sam raz do firmy, jeszcze lepsze od swoich poprzedników.
Ubiegłorocznej jesieni pokonując pierwsze kilometry nowym Volkswagenem Golfem poczułem następny powiew jakości. Bo nie sztuka zmienić wszystko, ale czynić to z głową, a tak uczynili technolodzy koncernu z Wolfsburga. Teraz rynek zamierza ponownie podbić Škoda Octavia. Zadanie ma niełatwe, bo jej poprzednia odsłona zyskała wielkie uznanie klientów flotowych, ale „trójka” również ma na to wszelkie dane. A przecież na rynku nieźle sobie radzą, zdaniem wielu menedżerów, wcale nie gorsze samochody, że tylko wymienię Opla Astrę, Chevroleta Cruze’a, Peugeota 308, Renault Megane, czy dwie Toyoty: Corollę i Auris.
Możliwość ich porównania zaistnieje już 16. maja podczas Warsztatów Flotowych organizowanych przez FlotęAutoBiznes. Kilka dni wcześniej wezmą one udział w Profesjonalnym Teście Flotowym, podczas którego przedstawiciele Stowarzyszenia Kierowników Flot Samochodowych przeanalizują relację ich ceny i kosztów do jakości. Jakiekolwiek będą wyniki, ja i tak twierdzę, że niemal wszystkie pojazdy mają w sobie coś znakomitego, nawet, gdy dostają nieco „po masce” na naszych łamach. I wspaniale być, razem z Państwem, częścią tej kręcącej się nieustannie motoryzacyjnej karuzeli.

Tomasz Czarnecki

Szanowny Czytelniku,
zarejestruj się by uzyskać bezpłatny dostęp do pełnego wydania Eurologistics. W ten sposób dbamy o polepszanie jakości naszych usług i dostarczanych do Ciebie materiałów.
Rejestracja oznacza akceptację aktualnej polityki prywatności.

Polecane artykuły

Eurologistics Newsletter