Aktualny numer: Flota Auto Business 24 (2008)

Brak wiedzy o korzyściach, jakie stwarza korzystanie z wynajmu długoterminowego – to zdaniem wielu przedstawicieli firm leasingowych jeden z największych problemów związanych ze zwiększeniem popularności usługi. Jednak przedsiębiorstwa edukacje powinny zacząć od swoich pracowników.

To nie dopuszczalne, że pracownicy na centrali lub infolinii nie wiedzą czy firma, w której pracują ma w swojej ofercie wynajem długoterminowy, lub chociaż z kim należy połączyć, by móc kompetentnie porozmawiać. A już w ogóle milczenie w słuchawce może nastąpić, gdy wymienimy magiczne trzy literki: CFM lub FSL. Zgrozo, przypadki dotyczą przynajmniej kilku przedsiębiorstw, nie są to więc wcale pojedyncze braki wiedzy, spowodowane zastępstwem przy dyżurze telefonicznym. Zapracowany nabywca, po drugim złym przełączeniu i kilkuminutowym oczekiwaniu wyrabia już opinię o firmie.

Niektóre firmy powinny zwrócić uwagę na osoby pracujące na tzw. „centralce”. Klient, w domyśle fleet manager, bo nie chcę się użalać nad swoim ciężkim redaktorskim losem, poszukując informacji zazwyczaj wykonuje telefony do kilku, kilkunastu miejsc. Poświęca na to czas i energię. Nierzadko zmuszony jest wysłuchiwać nieskończoną liczbę melodyjek, przełączany z miejsca na miejsce. Za którymś razem, przepraszam za kolokwializm, można walnąć słuchawką i zrezygnować z próby zapytania o ofertę. A już w ogóle łatwo to uczynić, gdy nikt na centrali tej słuchawki po prostu nie odbiera (wcale nierzadki przypadek).

Na szczęście nie jest tak źle, wiele firm jednak podchodzi profesjonalnie do obsadzenia nawet tak banalnej wydawałoby się funkcji. Miły damski czy nawet męski głos, w którym wyraźnie słychać, że dana osoba chce nam pomóc od razu nastraja pozytywnie do konwersacji z właściwym rozmówcą. Ktoś powie, że to wszystko drobnostki. Tak, lecz życie składa się ze szczegółów.



Tomasz Czarnecki

Redaktor Naczelny

Szanowny Czytelniku,
zarejestruj się by uzyskać bezpłatny dostęp do pełnego wydania Eurologistics. W ten sposób dbamy o polepszanie jakości naszych usług i dostarczanych do Ciebie materiałów.
Rejestracja oznacza akceptację aktualnej polityki prywatności.

Polecane artykuły

Eurologistics Newsletter