Aktualny numer: Flota Auto Business 28 (2008)

Kryzys, spowolnienie gospodarcze – pod takimi hasłami mijały ostatnie miesiące 2008 roku w światowej gospodarce. „Wiem, że nic nie wiem” – te słowa Sokratesa powtarzali nawet najwięksi fachowcy, także z branży motoryzacyjnej.

A zaczęło się przecież bardzo dobrze. W pierwszych miesiącach 2008 roku sprzedaż nowych aut w Polsce zdecydowanie rosła. Mimo że później ta dynamika zmalała lub została w ogóle powstrzymana, według wszelkich przewidywań, mijające 365 dni zaowocowały niewielkim wzrostem wolumenu. Mało tego, w 2009 roku ma on zostać podtrzymany lub nawet minimalnie zwiększony. Na brak zainteresowania raczej nie narzekali także dystrybutorzy produktów flotowych, takich jak GPS-y, czy karty paliwowe, a także finansowych – CFM i leasing.

Planując rok 2009, wiele firm zredukowało wydatki. Cięcia nie mogą jednak dotykać flot, gdyż jeśli przedsiębiorstwo chce sprzedawać, kupować, to musi jeździć. Zresztą zdaniem jednego z koncernów samochodowych – wstrzymywane produkcje pojazdów to raczej ich zoptymalizowanie, a nie redukcja.

W 2008 roku zmieniła się także nieco FlotaAutoBiznes. Wprowadziliśmy między innymi nowy dział EkoFlota, swoje zdanie prezentował sprzedawca samochodów, będący nierzadko w opozycji do fleet managerów, przy każdym teście auta podajemy za EurotaxGlassem jego wartość rezydualną. Miejsce na łamach znalazły artykuły związane psychologicznymi aspektami kierowania flotą. Zyskaliśmy także kilku ważnych partnerów merytorycznych i medialnych.

Ankieta przeprowadzona podczas jednej z naszych konferencji wykazała, że FAB jest bardzo dobrze postrzegany przez Czytelników. Miłe słowa cieszą, ale zgodnie z jednym z moich ulubionych stwierdzeń: kto nie idzie na przód, ten się cofa. My nie zawrócimy i będziemy wprowadzać dalsze modyfikacje… Życząc więc dużo szczęścia w Nowym Roku, mamy nadzieję, że choć trochę czasu spędzą Państwo na lekturze FlotyAutoBiznes oraz podczas flotowych eventów.

Szanowny Czytelniku,
zarejestruj się by uzyskać bezpłatny dostęp do pełnego wydania Eurologistics. W ten sposób dbamy o polepszanie jakości naszych usług i dostarczanych do Ciebie materiałów.
Rejestracja oznacza akceptację aktualnej polityki prywatności.

Polecane artykuły

Eurologistics Newsletter