Aktualny numer: Flota Auto Business 26 (2008)

Polskie społeczeństwo bardzo długo nie mogło przekonać się do tematu ekologii. Wreszcie jednak starania różnych organizacji zaczęły przynosić skutek, przynajmniej jeśli chodzi o „zwykłych” obywateli. Prosty przykład „zielonych toreb” w marketach - mimo że trzeba za nie płacić, ludzie coraz częściej rezygnują z plastikowych siatek.



Nie inaczej jest w motoryzacji. Co odważniejsze firmy sięgają już do swoich flot po auta hybrydowe, bo to bardzo pozytywnie wpływa na image przedsiębiorstwa, pewną rolę odgrywa też na pewno ciekawość. Jak na razie na rynku nie ma kłopotów bogactwa jeśli chodzi o tego typu pojazdy, ale wg zapowiedzi koncernów, za kilka lat już nie tylko Honda, Toyota, czy Lexus będą je mieli w swojej ofercie. Zresztą już teraz swój ekologiczny wizerunek podkreślają Renault, Fiat, czy Ford, a praktycznie każda marka ma jakiś „zielony plan”. Nie unikają tematu również CFM-y, czego przykład stanowi choćby Lease Plan.



Czy można to wszystko jakoś wytłumaczyć? Gdy nie wiadomo o co chodzi… Ekologia zaczyna być po prostu coraz tańsza. Jeszcze nie znajduje dokładnie wspólnego mianownika z ekonomią, ale może w przyszłości? Poza tym wzrasta w nas samych dowartościowanie: „my jednak coś robimy dla środowiska”. Do tego moda – kolor zielony stał się po prostu na czasie. Jak głęboko ekologia wnika w człowieka wiem na przykładach kilku kolegów, a nawet swoim własnym. Kiedyś silnik w moim aucie niemal co chwilę był przeciągany na wysokie obroty. Teraz jazda wygląda spokojniej, częściej utrzymuję stałą prędkość, „wypleniłem” nawyk wrzucania „na luz” przy dojeździe do skrzyżowania.



I wszystko byłoby optymistycznie, gdyby nie nasz rząd. Jak to możliwe, że cała Europa widzi konieczność wprowadzenia przepisów promujących rozwiązania ekologiczne, a Polska nie? To pytanie kierujemy do panów, którym my wszyscy płacimy za myślenie i działanie, a nie za spory partyjne. Ale przecież to drugiej jest łatwiejsze…

Szanowny Czytelniku,
zarejestruj się by uzyskać bezpłatny dostęp do pełnego wydania Eurologistics. W ten sposób dbamy o polepszanie jakości naszych usług i dostarczanych do Ciebie materiałów.
Rejestracja oznacza akceptację aktualnej polityki prywatności.

Polecane artykuły

Eurologistics Newsletter