Aktualny numer: Flota Auto Business 20 (2007)

Pomocnik fleet managera

Większość z nas jest już zapewne po urlopach. Powrót do rzeczywistości nie jest łatwy i zazwyczaj kilka dni zajmuje, by wejść we właściwy rytm pracy. A w niej czeka nas jak zwykle coraz więcej obowiązków i konieczność nadrobienia zaległości. Nierzadko również to konieczność zakupu nowych samochodów do firmy.

Aby życie stało się łatwiejsze, postanowiliśmy administratorom flot choć trochę w tym pomóc. Wydania specjalne mają do siebie pewna wyjątkowość i specyfikę, dlatego tym razem na kolejnych stronach nie znajdziecie tekstów problemowych związanych z branżą. W zamian proponujemy jednak coś przydatnego przynajmniej na kilka, kilkanaście miesięcy. Niniejszy numer FlotyAutoBiznes poświęciliśmy bowiem na przedstawienie bieżącej oferty osobowych samochodów flotowych. Piszemy nie tylko o samych programach flotowych  –  w jednym numerze Czytelnicy mogą znaleźć podstawowe dane dealerów świadczących usługi sprzedaży i posprzedażne dla firm, ale i propozycje konkretnych modeli dla określonego segmentu pracowników. Fleet managerowie muszą się trzymać określonego budżetu. Duże znaczenie odgrywa więc możliwość negocjacji cenowych, niskie spalanie, awaryjność aut, tak bardzo wpływająca na mobilność floty. Z tą ostatnią ściśle związane są usługi posprzedażne i finansowanie floty. Jednak nie tylko pieniądze mają decydujące znaczenie przy zakupie samochodów, ale także określony image firmy, powodujący taki a nie inny wybór marki. W przypadkach kadry menedżerskiej, szczególnie wysokiego szczebla, rolą kierownika floty jest właściwie znaleźć auta według życzenia kierowcy, oczywiście w ramach przeznaczonych na zakup pieniędzy. Kupując samochód do przedsiębiorcy trzeba również znać jego zastosowanie. Na przykład Ford Mondeo może być bardziej atrakcyjną propozycją dla osoby jeżdżącej często w długie trasy, ale już menedżerowi firmy budowlanej proponujemy choćby Hyundaia Santa Fe, czy Nissana Pathfindera. Z kolei do jeżdżenia głównie na Terenia miasta wystarczy Peugeot 207, Kia Picanto.

Tak więc proces zakupu auta do firmy to wcale nie taka prosta sprawa, choć jest tylko jednym z wielu obowiązków fleet managera. Wielu kierowników flot jednak bardzo lubi swoją pracę i wspomniane czynności są czasem nawet oderwaniem od codziennych kłopotów z kolizjami czy załatwianiem wielu innych spraw. 


Tomasz Czarnecki


Redaktor Naczelny

Tomasz Czarnecki

Szanowny Czytelniku,
zarejestruj się by uzyskać bezpłatny dostęp do pełnego wydania Eurologistics. W ten sposób dbamy o polepszanie jakości naszych usług i dostarczanych do Ciebie materiałów.
Rejestracja oznacza akceptację aktualnej polityki prywatności.

Polecane artykuły

Eurologistics Newsletter