Aktualny numer: Flota Auto Business 9 (2005)

Specjaliści szukają sposobu na niedawno wprowadzone regulacje dotyczące klasyfikacji pojazdów. Według obowiązujących przepisów, aby móc odliczać całą kwotę podatku VAT od cen paliwa oraz samochodu, odległość od tylnych drzwi pojazdu do przegrody, mierzona po podłodze, musi być większa niż odległość od dolnej krawędzi szyby przedniej do przegrody. Przy braku sformułowania, że przegroda musi być pionowa, wystarczyłoby zatem, umieścić dolną część przegrody pod siedzeniami drugiego rzędu, a resztę tradycyjnie za oparciem siedzeń. Prawdopodobnie wymagałoby to podniesienia wysokości tylnej kanapy, ale w wielu samochodach dostawczych i terenówkach nie powinno być z tym problemu. Ciekawe, czy po raz kolejny okaże się, że Polak potrafi radzić sobie z przepisami dyskryminującymi podatników wykorzystujących w pracy pojazdy mechaniczne - wydatki na inne niż samochód narzędzia pracy nie mają przecież takich ograniczeń. Szkoda tylko, że po przystąpieniu do Unii Europejskiej, zamiast skupić się na rozwijaniu głównej działalności, użytkownicy flot muszą poszukiwać trików aby mieć szanse w rywalizacji z konkurentami z Europy Zachodniej.



Redaktor naczelny

Szanowny Czytelniku,
zarejestruj się by uzyskać bezpłatny dostęp do pełnego wydania Eurologistics. W ten sposób dbamy o polepszanie jakości naszych usług i dostarczanych do Ciebie materiałów.
Rejestracja oznacza akceptację aktualnej polityki prywatności.

Polecane artykuły

Eurologistics Newsletter