Aktualny numer: Flota Auto Business 7 (2005)

Parlamentarzyści po raz kolejny zdecydowali o wiosennej zmianie przepisów dotyczących podatku VAT. Z ubolewaniem należy przyjąć wiadomość, że zamiast wprowadzenia klarownego kryterium związanego ze sposobem użytkowania samochodu, analogicznego do używania innych przedmiotów potrzebnych do wykonywania pracy, po raz kolejny narzuca się sztuczną definicję samochodu ciężarowego, której nie spełni większość pięcioosobowych aut dostawczych. Poza tym utrzymywanie niekorzystnych uregulowań podatkowych prowadzi do pogłębienia kryzysu w sprzedaży nowych samochodów, które trafiają przecież głównie do przedsiębiorstw. Wiosna to także okres wzmożonego ruchu na drogach i większej szkodowości, spowodowanej nadmierną fantazją części prowadzących i powrotem na szosę sezonowych kierowców. Pierwszym wydaje się, że nie muszą być tak ostrożni jak zimą, a drudzy odzwyczaili się od prędkości i konieczności błyskawicznego reagowania na drodze. Dlatego wiosna to dobry okres, aby wysłać flotowych szoferów na specjalne szkolenie. Dzięki niemu nie tylko sami będą rozważniej prowadzić, ale także unikać zagrożeń ze strony innych i bezpieczniej przewozić ładunki. Koszt szkolenia to przecież równowartość zawartości dużego baku paliwa, a ten ostatni napełnia się przecież co najmniej kilkadziesiąt razy w ciągu roku.



Redaktor naczelny

Szanowny Czytelniku,
zarejestruj się by uzyskać bezpłatny dostęp do pełnego wydania Eurologistics. W ten sposób dbamy o polepszanie jakości naszych usług i dostarczanych do Ciebie materiałów.
Rejestracja oznacza akceptację aktualnej polityki prywatności.

Polecane artykuły

Eurologistics Newsletter