Aktualny numer: Flota Auto Business 2 (2004)

Witamy w pierwszym europejskim wydaniu FAB. Dzień 1-go maja 2004 r. dla naszej branży okazał się niezwykle ważny nie tylko ze względu na przystąpienie do Wspólnoty, ale w jeszcze większym stopniu ze względu na nowe regulacje podatkowe. Zgodnie z naszymi przewidywaniami okazało się, że przepisy nie zostały wystarczająco dokładnie przygotowane, a najwymyślniejszy wzór nie rozwiąże problemu klasyfikacji pojazdów, prowadząc do chaosu i paradoksalnych sytuacji, jak inaczej nazwać okoliczności, kiedy brakuje przepisów wykonawczych i interpretacji do obowiązującej ustawy, a małe auta dostawcze oraz ciągniki przestały być ciężarówkami, podczas gdy może takową być luksusowe Porsche Cayenne. To tylko niektóre z uderzających w nasz sektor rynku problemów.

Największym wyzwaniem związanym z finansowaniem zakupów flotowych i ich eksploatacji będzie rywalizacja firm leasingowych i CFM z unijnymi konkurentami z krajów o korzystniejszych rozwiązaniach podatkowych. Czy czeka nas zalew samochodów zza naszej zachodniej granicy? W przypadku limuzyn reprezentacyjnych wydaje się to realne.


Mamy nadzieję, że przystąpienie do Wspólnoty okaże się dla firm flotowych korzystne i w perspektywie długoterminowej przyniesie obniżenie kosztów eksploatacji floty. W imieniu całej ekipy FAB życzy tego

Państwu.



Redaktor prowadzący

Szanowny Czytelniku,
zarejestruj się by uzyskać bezpłatny dostęp do pełnego wydania Eurologistics. W ten sposób dbamy o polepszanie jakości naszych usług i dostarczanych do Ciebie materiałów.
Rejestracja oznacza akceptację aktualnej polityki prywatności.

Polecane artykuły

Eurologistics Newsletter