Aktualny numer: Flota Auto Business 58 (2014)

Słów więcej niż kilka o dojrzałości

Dojrzały dziennikarz nie cieszy się z każdej publikacji swojego artykułu, tylko myśli nad tym ile jeszcze musi napisać i dlaczego tak dużo. Dojrzały dziennikarz motoryzacyjny nie ma motylków w brzuchu zasiadając do nowej testowanej fury, lecz od początku zaczyna narzekać na tandetne plastiki, głośny silnik, wysokie spalanie i nudny design. Poddaną drobnej ewolucji wersję stanowi dojrzały dziennikarz flotowy – on jeszcze nie zobaczy auta, a już bredzi o drogim serwisie, słabościach programu posprzedażnego, niekorzystnej wartości rezydualnej, wyposażeniu zawyżającym i tak zbyt wysoką cenę. Dojrzały flotowiec nie ulega euforii, gdy ma wybrać auta do firmy i je sprawdzić, tylko spędza godziny z tabelkami, wynikami testów, kosztorysami. Dojrzały zakupowiec czerpie satysfakcję z powodu udanych, pozwalających wykazać mu się oszczędnością zakupami, nie czując dumy, że przed firmą właśnie lśnią nowe pojazdy. Przy okazji już w jego głowie świta myśl: „a jednak mogłem kupić jeszcze taniej”. Szczery uśmiech na twarzy dojrzałego sprzedawcy zagości głównie wtedy, gdy opchnie nie tylko kilka, kilkadziesiąt aut, ale również poskąpi na rabacie i zarobi na super atrakcyjnych usługach finansowych, bo klient płacący gotówką to wbrew pozorom mniej lubiany kupiec. Na szczęście ja wciąż jestem dzieckiem. Kolejne wydanie Floty- AutoBiznes dostało się w Państwa ręce i ktoś przeczyta artykuły, w które wraz z szalonymi autorami, naszą Panią Product Managerem i mistrzem grafiki dołożyliśmy wiele starań. Czuję się wspaniale będąc niedojrzałym, czerpiącym radość ze swojej pracy, wcale już nie tak młodym obywatelem. Polecam ten stan – mam nadzieję, że nasi Czytelnicy również są młodzi duchem i usposobieniem. Bo ciało to tylko narzędzie działania, prawie jak samochód. Ale to już temat na inne rozważania.

Tomasz Czarnecki

Szanowny Czytelniku,
zarejestruj się by uzyskać bezpłatny dostęp do pełnego wydania Eurologistics. W ten sposób dbamy o polepszanie jakości naszych usług i dostarczanych do Ciebie materiałów.
Rejestracja oznacza akceptację aktualnej polityki prywatności.

Polecane artykuły

Eurologistics Newsletter