Aktualny numer: Eurologistics 126 (2005)

Możliwość spotkania się w szerokim gronie entuzjastów logistyki podczas Trendowni 2021 uświadomiła nam, jak bardzo wszyscy tęsknili za tradycyjnymi konferencjami i spotkaniami biznesowymi. Podsumowując wydarzenie możemy pokusić się o stwierdzenie, że radość z rozmów twarzą w twarz momentami wręcz przysłaniała kwestie merytoryczne – pomimo, iż poziom wystąpień i debat był bardzo wysoki. Po raz kolejny skorzystamy z okazji, aby podziękować wszystkim przybyłym na Jachranki. To były dwa wspaniałe dni, które dały nam dużo energii do dalszej pracy.

W bieżącym wydaniu Eurologistics poczytają Państwo m.in. o tym, jak e-commerce rośnie w siłę także w obszarze B2B, dlaczego małe magazyny mają duże znaczenie na rynku oraz na co zwracać uwagę analizując stawki opłat eksploatacyjnych w magazynach. Zapraszamy też do lektury wywiadu z Przemysławem Podsiadłym, który kieruje logistyką Netto. Przejęcie przez duńską sieć sklepów Tesco wraz z magazynami stworzyło konieczność scalenia dwóch sieci logistycznych, czego nie ułatwiało tempo całego procesu. Michał Kaźmierczak, nowy dyrektor zarządzający SSI SCHÄFER Sp. z.o.o., opowiedział nam z kolei o tym jak się zmienia rynek logistyki wewnętrznej.

Sporo miejsca poświęciliśmy branży motoryzacyjnej, która jest aktualnie sztandarowym przykładem załamania w łańcuchach dostaw. Zaledwie po kilku miesiącach od najtrudniejszych momentów pandemii, fabryki znów stanęły - tym razem z powodu niedostępności półprzewodników. Branża, która niegdyś stawiana była jako wzorzec do naśladowania przez całą gospodarkę, musi odsyłać klientów z kwitkiem, a my w artykule sprawdzamy, jak długo jeszcze trzeba będzie czekać na powrót do pełnych mocy produkcyjnych oraz ile samochodów nie zostanie w tym roku wyprodukowanych wskutek kryzysu.

Niestety, problemy producentów samochodów odbijają się już na polskich dostawcach części. Boryszew, nasz czempion z branży automotive, zamyka swoje niemieckie spółki, zaś inne firmy z niepokojem obserwują sytuację. Czasy już są trudne, ale wyzwania związane z ogromnym naciskiem na elektryfikację transportu będą jeszcze poważniejsze. Będziemy obserwować te zmiany i wierzymy w to, że branża motoryzacyjna pozostanie filarem naszej gospodarki, zaś łańcuchy dostaw fabryk samochodów nadal będą wzorem do naśladowania.

Witold Zygmunt

Szanowny Czytelniku,
zarejestruj się by uzyskać bezpłatny dostęp do pełnego wydania Eurologistics. W ten sposób dbamy o polepszanie jakości naszych usług i dostarczanych do Ciebie materiałów.
Rejestracja oznacza akceptację aktualnej polityki prywatności.

Polecane artykuły

Eurologistics Newsletter