Załadunkowe case study

25 sierpnia 2020
Problemy z załadunkiem na rampach są dobrze znane zarówno kierowcom, jak i przewoźnikom. Zwykle dotyczą długich kolejek do ramp lub ich wysokości niedostosowanej do różnych typów pojazdów. Kosztują czas, pieniądze i dostarczają wiele niepotrzebnego stresu. A udałoby się ich uniknąć, korzystając z mobilnej platformy z regulowaną automatycznie wysokością. Dzięki niej, załadunek może być prowadzony bez wykorzystania rampy, w dowolnym miejscu oraz czasie, np. za pomocą wózka widłowego. Takie rozwiązanie firmie Hydro Building Systems, globalnemu dostawcy aluminium, zaproponowali konstruktorzy Krause.

Problemy związane z załadunkiem lub rozładunkiem aut ciężarowych mogą być przeróżne – od czysto organizacyjnych, przez komunikacyjne, po techniczne. Chęć rozwiązania tych ostatnich sprawia, że powstaje wiele rozwiązań, takich jak mobilne platformy najazdowe, hydrauliczne rampy przeładunkowe czy uchylne lub wysuwane pomosty, które mają pomóc zarządcom magazynów oraz firmom produkcyjnym wysyłającym swoje towary do klientów. Należy do nich Hydro Building Systems, która skorzystała z rozwiązania firmy Krause. Oto opis projektu.

Cel: efektywność i bezpieczeństwo

Zwiększenie efektywności oraz bezpieczeństwa załadunku wytwarzanych przez firmę produktów, bez wykorzystania w tym celu rampy załadunkowej. Duża liczba codziennych wysyłek sprawiła, że niezbędnym okazało się mobilne rozwiązanie, które umożliwiłoby ładunek gotowych towarów z pominięciem rampy, w dowolnym czasie i miejscu.

– Nasi konstruktorzy postawili na zaawansowaną technologicznie jezdną platformę roboczą, której wysokość regulowana jest bezstopniowo za pomocą mechanizmu elektrycznego. Takie rozwiązanie pozwala z łatwością dopasować wysokość roboczą do różnych typów pojazdów ciężarowych, czyniąc platformę wyjątkowo uniwersalnym i bezpiecznym rozwiązaniem – wyjaśnia Marek Banach, kierownik działu marketingu firmy Krause. Dodatkowymi wymaganiami zleceniodawcy była funkcjonalność, która z jednej strony pozwoli załadować ciężarówkę za pomocą wózka widłowego, z drugiej natomiast – zapewni pracownikom nadzorującym wysyłkę, bezpieczne i komfortowe dostanie się na platformę.

Przebieg współpracy: od analizy potrzeb do gotowego produktu

Realizację projektu rozpoczęły konsultacje konstruktorów Krause z przedstawicielami klienta. Dokładnie określono potrzeby w zakresie prac załadunkowych oraz wstępnie ustalono kształt konstrukcji, która w optymalny sposób miała te potrzeby spełnić. Na tej podstawie przygotowany został gotowy projekt konstrukcyjny, którego wykonania podjęli się specjaliści producenta.

– Nasi projektanci opracowali aluminiową konstrukcję jezdną opartą na platformie roboczej o regulowanej wysokości. Do jej produkcji wykorzystano antypoślizgową kratę aluminiową o współczynniku antypoślizgowości R13, dzięki czemu prace mogą być prowadzone na otwartym terenie w każdych warunkach pogodowych. Ważnym elementem konstrukcji jest płyta stalowa wykonana z blachy żeberkowej, będąca przedłużeniem platformy. Niweluje ona szczelinę między konstrukcją a krawędzią pojazdu, minimalizując ryzyko upadku z wysokości podczas załadunku – mówi ekspert.

Na platformę prowadzą wygodne schody, pozwalające zaangażowanym w załadunek pracownikom dostać się zarówno na platformę, jak i do auta. Osoby przebywające na platformie zabezpieczają poręcze ochronne oraz system drzwi wahadłowych otwieranych jedynie do wewnątrz. Dzięki temu, stojąc nawet tyłem do konstrukcji, mogą czuć się całkowicie bezpiecznie.

Rozwiązanie: platforma jezdna o wymaganiach specjalnych

Aby konstrukcja w pełni odpowiadała potrzebom zleceniodawcy, musiała oferować możliwość szybkiego i prostego załadunku towarów przy pomocy wózka widłowego. Pozwalają na to wspomniane wcześniej wahadłowe drzwi, które otwierają się automatycznie przy podjeździe wózka i tak samo automatycznie zamykają się po jego odjeździe. Dostęp pracowników do platformy zapewniony został przez schody, których konstrukcja stanowiła jedno z największych wyzwań. Dlaczego?

– Chodziło o to, że wraz ze zmianą wysokości platformy, schody musiały dostosować się do jej poziomu, zachowując jednak w każdym położeniu ustawienie wszystkich stopni równolegle do podłoża. Wymaganie zostało spełnione, dzięki odpowiedniemu mocowaniu schodów do krawędzi platformy oraz ich zaawansowanej konstrukcji – tłumaczy Marek Banach.
Regulacja wysokości platformy oraz przymocowanych do niej schodów odbywa się za pomocą napędu elektrycznego zasilanego akumulatorami. Ma to podwójną korzyść. Po pierwsze oznacza brak konieczności podłączania konstrukcji do zasilania za pomocą kabla, dzięki czemu można ją dowolnie przemieszczać, nie obawiając się o najechanie na przewód elektryczny. A po drugie, wykorzystanie platformy nie jest uzależnione od dostępu do zasilania sieciowego, czyli może być użytkowana w dowolnym miejscu. Dla sprawnego i łatwego przemieszczania, konstrukcję wyposażono w rolki jezdne z hamulcem centralnym oraz zamontowano duże wygodne uchwyty. Panel sterujący dostępny jest zarówno z poziomu platformy, jak i podłoża, co znacząco ogranicza ilość wejść i zejść z platformy w sytuacji jej obsługi tylko przez jednego pracownika.
Korzyści: optymalizacja procesu załadunkowego oraz wzrost bezpieczeństwa prac.
Indywidualnie zaprojektowana i wykonana w zgodzie ze wszystkimi normami oraz wymaganiami BHP konstrukcja, zapewnia bezpieczny i efektywny załadunek samochodów ciężarowych, przyczep i kontenerów bez pomocy rampy załadunkowej. Jej codzienne wykorzystanie oszczędza czas, a jednocześnie zwiększa bezpieczeństwo pracy wykonywanej tak przez pracowników firmy Hydro Building System, jak i kierowców firm spedycyjnych. To rozwiązanie idealnie dopasowane do potrzeb zleceniodawcy.

Ostatnie newsy Truck&Business więcej newsów »

Telematyka a młodzi kierowcy

5 marca 2021

Jak wskazuje Międzynarodowa Unia Transportu Drogowego (International Road Transport Union) Polska i Rumunia to kraje UE, w których najbardziej brakuje zawodowych kierowców. Według szacunków PwC i TLP, aby załatać lukę kadrową, na rynek każdego roku od 2019 do 2022 musiałoby wchodzić około 15 tys. truckerów. Tymczasem prognozuje się, że dzięki profilowanej edukacji przybędzie w tym roku 4 000 adeptów, a w 2024 ponad 12 000.

czytaj więcej »


Debata z Vicos i Zinek transport już 4.03.

2 marca 2021

Cyfryzacja branży TSL jest nieunikniona, a jednak przedsiębiorcy transportowi nadal posługują się papierowymi kartami drogowymi, które często błędnie wypełniane utrudniają profesjonalne rozliczanie kilometrów, kosztów i paliwa oraz przyczyniają się do powstawania strat finansowych.

czytaj więcej »


Case study – transport na antypodach

26 lutego 2021

Są one taką samą częścią Australii jak kangury czy Wielka Rafa Koralowa: pociągi drogowe zaopatrują odległe obszary tego kontynentu we wszelkiego rodzaju produkty. Mierzą ponad 50 metrów długości i ważą 130 ton, co czyni je niekwestionowanymi królami dróg. Te giganty spędzają całe dnie wystawione na działanie ekstremalnych temperatur i takich też zabrudzeń. Zwyczajne sposoby czyszczenia ich po prostu nie mają tu szans.

czytaj więcej »


Włoska robota

24 lutego 2021

Włoska międzynarodowa firma Archese inwestuje w rozwiązania logistyczne korzystne dla środowiska. Firma zamówiła 300 naczep Krone Mega Liner, ze specjalnym wyposażeniem służącym do transportu kolejowego.

czytaj więcej »


Kamera i system do zarządzania w jednym

22 lutego 2021

Webfleet Solutions podejmuje współpracę z firmą Lytx. Rozwiązanie Webfleet Video łączy technologię kamer Lytx z danymi i systemem do zarządzania flotą firmy Webfleet Solutions. Użytkownicy zyskają dostęp do swoich pojazdów jak i kamer w pojazdach za pośrednictwem platformy Webfleet, mogąc zarządzać nimi jednym interfejsem.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter