Wagi witają we Wrocławiu

25 sierpnia 2006

Najprawdopodobniej pod koniec 2006 roku TIR-y wjeżdżające do Wrocławia będą automatycznie ważone. Na dwóch głównych trasach wjazdowych do miasta zostaną zamontowane elektroniczne bramki ważące samochody i wykrywające przeciążone tiry. Celem działania jest lepsza ochrona ulic przed przeładowanymi samochodami.Przeciążony TIR będzie przejeżdżał przez elektroniczną bramkę na drodze. Czujniki wbudowane w jezdnię zmierzą wagę pojazdu, jego prędkość, to czy ładunek jest równomiernie rozłożony oraz nacisk poszczególnych osi na nawierzchnię. Kamery zarejestrują te wozy, które będą przeciążone, a bramka wyśle sygnał do centrum rejestrującego dane o wjeżdżających do miasta samochodach.
Kilkaset metrów dalej inspektorzy transportu drogowego, wyposażeni w laptop, otrzymają informację z centrum o konieczności zatrzymania do kontroli przeciążonego pojazdu. Gdy TIR będzie za ciężki, kierowca zostanie ukarany mandatem. opr. ml

Fot.
Wagi tego typu, jak zostaną zainstalowane na wjazdach do Wrocławia, funkcjonują już na przykład w okolicy Poznania, właśnie na trasie do stolicy Dolnego Śląska.

Ostatnie newsy Truck&Business więcej newsów »

Telematyka a młodzi kierowcy

5 marca 2021

Jak wskazuje Międzynarodowa Unia Transportu Drogowego (International Road Transport Union) Polska i Rumunia to kraje UE, w których najbardziej brakuje zawodowych kierowców. Według szacunków PwC i TLP, aby załatać lukę kadrową, na rynek każdego roku od 2019 do 2022 musiałoby wchodzić około 15 tys. truckerów. Tymczasem prognozuje się, że dzięki profilowanej edukacji przybędzie w tym roku 4 000 adeptów, a w 2024 ponad 12 000.

czytaj więcej »


Debata z Vicos i Zinek transport już 4.03.

2 marca 2021

Cyfryzacja branży TSL jest nieunikniona, a jednak przedsiębiorcy transportowi nadal posługują się papierowymi kartami drogowymi, które często błędnie wypełniane utrudniają profesjonalne rozliczanie kilometrów, kosztów i paliwa oraz przyczyniają się do powstawania strat finansowych.

czytaj więcej »


Case study – transport na antypodach

26 lutego 2021

Są one taką samą częścią Australii jak kangury czy Wielka Rafa Koralowa: pociągi drogowe zaopatrują odległe obszary tego kontynentu we wszelkiego rodzaju produkty. Mierzą ponad 50 metrów długości i ważą 130 ton, co czyni je niekwestionowanymi królami dróg. Te giganty spędzają całe dnie wystawione na działanie ekstremalnych temperatur i takich też zabrudzeń. Zwyczajne sposoby czyszczenia ich po prostu nie mają tu szans.

czytaj więcej »


Włoska robota

24 lutego 2021

Włoska międzynarodowa firma Archese inwestuje w rozwiązania logistyczne korzystne dla środowiska. Firma zamówiła 300 naczep Krone Mega Liner, ze specjalnym wyposażeniem służącym do transportu kolejowego.

czytaj więcej »


Kamera i system do zarządzania w jednym

22 lutego 2021

Webfleet Solutions podejmuje współpracę z firmą Lytx. Rozwiązanie Webfleet Video łączy technologię kamer Lytx z danymi i systemem do zarządzania flotą firmy Webfleet Solutions. Użytkownicy zyskają dostęp do swoich pojazdów jak i kamer w pojazdach za pośrednictwem platformy Webfleet, mogąc zarządzać nimi jednym interfejsem.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter