Scania w Kacpi Logistic

11 stycznia 2021

Wyjątkowy pojazd dołączył do floty firmy Kacpi Logistic. Silnik Scania V8 nowej generacji o mocy 770 KM i momencie 3700 Nm, to prawdopodobnie najmocniejszy obecnie produkowany fabrycznie silnik do pojazdów ciężarowych. Pojazd został wydany w serwisie Scania w Olsztynie.

Kacpi Logistic to wieloletni klient Scania. We flocie firmy znajdują się pojazdy Scania o mocy 450, 500, 520, 580, 650 oraz 730 KM. Kacpi ceni nowe rozwiązania techniczne oraz dba o bogate wyposażenie swoich pojazdów. Firma wykonuje usługi transportowe na terenie Skandynawii oraz Europy Zachodniej i Wschodniej.

Nowa ciężarówka, to pojazd trzyosiowy (konfiguracja osi 6×2). Posiada pełne zawieszenie pneumatyczne. Dodatkowe elementy wyposażenia pojazdu to mi.in.: skórzane wykończenia wnętrza z motywem V8, siodło przesuwne sterowane z kabiny (jednostka BCI), pełny pakiet malowania z osłonami bocznymi, podgrzewana przednia szyba, czy kamera boczna 180 st.

– Zdecydowaliśmy się na wybór pojazdu z silnikiem Scania V8 o najwyższej dostępnej na rynku mocy, ponieważ stale podnosimy efektywność naszego transportu. Co więcej, wyższa wydajność transportu, to wyższe przychody i wyższa wartość przy odsprzedaży. Współpracujemy z firmą Scania od dłuższego czasu. Silniki Scania V8 o mocy 730 KM okazały się strzałem w dziesiątkę. Zapas mocy pod pełnym obciążeniem przekłada się na czas przejazdu przy niskim zużyciu paliwa. Wierzymy, że nowy silnik o mocy 770 KM zaskoczy nas jeszcze milej i w naszej flocie pojawi się więcej mruczących V8 – komentuje Łukasz Kusik, właściciel Kacpi Logistic.

Nowy silnik Scania V8 DC16 123 dzięki ogromnej mocy 770 KM zastępuje poprzednią topową jednostkę o mocy 730 KM. Opiera się on na tej samej, uprzednio zmodernizowanej platformie, co reszta nowej gamy V8.Gdy do układu napędowego włączona zostanie nowa skrzynia biegów G33, łączne oszczędności mogą w odpowiednich warunkach sięgać do 6%. Należy tu wymienić – zapew­niane przez ponad 70 nowych części – zmniejszone opory wewnętrzne, wyższy stopień sprężania, ulepszony system oczyszczania spalin oraz nowy system zarządzania silnikiem (EMS).

– Nowe silniki Scania V8 są jeszcze bardziej wydajne i dostosowane do najbardziej wymagających zadań transportowych. Większa moc idzie w parze ze znacznymi oszczędnościami paliwa. Silnik ten posiada układ oczyszczania spalin oparty wyłącznie na SCR, solidną turbosprężarkę o stałej geometrii i taki sam rodzaj jednoczęściowych kolektorów wydechowych, co pozostałe trzy silniki V8. Większa moc pozwala na zwiększenie wydajności transportu, zwłaszcza w krajach, w których dozwolone jest wykorzystywanie zestawów o większych wymiarach i masach całkowitych, w tym w Skandynawii. Dzięki większej ładowności kalkulacja emisji CO2 na tonę jest korzystna, a ponadto pojazdy Scania V8 można eksploatować, używając biopaliw – komentuje Paweł Paluch, dyrektor ds. marketingu i komunikacji, Scania Polska.

Ostatnie newsy Truck&Business więcej newsów »

Telematyka a młodzi kierowcy

5 marca 2021

Jak wskazuje Międzynarodowa Unia Transportu Drogowego (International Road Transport Union) Polska i Rumunia to kraje UE, w których najbardziej brakuje zawodowych kierowców. Według szacunków PwC i TLP, aby załatać lukę kadrową, na rynek każdego roku od 2019 do 2022 musiałoby wchodzić około 15 tys. truckerów. Tymczasem prognozuje się, że dzięki profilowanej edukacji przybędzie w tym roku 4 000 adeptów, a w 2024 ponad 12 000.

czytaj więcej »


Debata z Vicos i Zinek transport już 4.03.

2 marca 2021

Cyfryzacja branży TSL jest nieunikniona, a jednak przedsiębiorcy transportowi nadal posługują się papierowymi kartami drogowymi, które często błędnie wypełniane utrudniają profesjonalne rozliczanie kilometrów, kosztów i paliwa oraz przyczyniają się do powstawania strat finansowych.

czytaj więcej »


Case study – transport na antypodach

26 lutego 2021

Są one taką samą częścią Australii jak kangury czy Wielka Rafa Koralowa: pociągi drogowe zaopatrują odległe obszary tego kontynentu we wszelkiego rodzaju produkty. Mierzą ponad 50 metrów długości i ważą 130 ton, co czyni je niekwestionowanymi królami dróg. Te giganty spędzają całe dnie wystawione na działanie ekstremalnych temperatur i takich też zabrudzeń. Zwyczajne sposoby czyszczenia ich po prostu nie mają tu szans.

czytaj więcej »


Włoska robota

24 lutego 2021

Włoska międzynarodowa firma Archese inwestuje w rozwiązania logistyczne korzystne dla środowiska. Firma zamówiła 300 naczep Krone Mega Liner, ze specjalnym wyposażeniem służącym do transportu kolejowego.

czytaj więcej »


Kamera i system do zarządzania w jednym

22 lutego 2021

Webfleet Solutions podejmuje współpracę z firmą Lytx. Rozwiązanie Webfleet Video łączy technologię kamer Lytx z danymi i systemem do zarządzania flotą firmy Webfleet Solutions. Użytkownicy zyskają dostęp do swoich pojazdów jak i kamer w pojazdach za pośrednictwem platformy Webfleet, mogąc zarządzać nimi jednym interfejsem.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter