Kamera i system do zarządzania w jednym

22 lutego 2021

Webfleet Solutions podejmuje współpracę z firmą Lytx. Rozwiązanie Webfleet Video łączy technologię kamer Lytx z danymi i systemem do zarządzania flotą firmy Webfleet Solutions. Użytkownicy zyskają dostęp do swoich pojazdów jak i kamer w pojazdach za pośrednictwem platformy Webfleet, mogąc zarządzać nimi jednym interfejsem.

Webfleet Video łączy dane Webfleet Solutions o pojazdach i stylu jazdy z zaawansowanym systemem wizyjnym kamer Lytx, wykorzystujących widzenie maszynowe (MV) i sztuczną inteligencję (AI). Cel? Pokazanie pełnego kontekstu funkcjonowania floty na drogach. Gwarantuje to m.in. lepszy wgląd w zdarzenia potencjalnie niebezpieczne, pomaga zapobiegać wypadkom, zwiększa bezpieczeństwo, wpływa na wzrost wydajności floty oraz redukcję częstotliwości roszczeń ubezpieczeniowych.

– Wielu Fleet Managerów korzysta z więcej niż jednego systemu, co jest bardzo niewygodne. Dzięki integracji klienci za pomocą jednego interfejsu zyskają dostęp do zapisu video zachowań kierujących pojazdami oraz wszystkich kluczowych danych floty – mówi Damian Penney, wiceprezes Lytx na Europę.

Połączenie danych video i danych telematycznych chroni kierowców i floty na wiele sposobów. Przykładowo Webfleet wykorzystuje dane o stylu jazdy monitorując m.in. pracę na biegu jałowym lub ostre hamowanie, aby prowadzić aktywny coaching i dostarczać informacje zwrotne w czasie rzeczywistym. Pomogą one kierowcom w bezpieczniejszym i bardziej ekologicznym prowadzeniu pojazdu. – Webfleet Video dostarczy również dowodów w przypadku wypadków. Chroni to kierowcę przed nieuczciwymi roszczeniami i pomaga firmie uniknąć długotrwałego postępowania sądowego, obalając nieuprawnione roszczenia dotyczące szkód lub obrażeń – podsumowuje Taco van der Leij, wiceprezes Webfleet Solutions Europe.

Ostatnie newsy Truck&Business więcej newsów »

Telematyka a młodzi kierowcy

5 marca 2021

Jak wskazuje Międzynarodowa Unia Transportu Drogowego (International Road Transport Union) Polska i Rumunia to kraje UE, w których najbardziej brakuje zawodowych kierowców. Według szacunków PwC i TLP, aby załatać lukę kadrową, na rynek każdego roku od 2019 do 2022 musiałoby wchodzić około 15 tys. truckerów. Tymczasem prognozuje się, że dzięki profilowanej edukacji przybędzie w tym roku 4 000 adeptów, a w 2024 ponad 12 000.

czytaj więcej »


Debata z Vicos i Zinek transport już 4.03.

2 marca 2021

Cyfryzacja branży TSL jest nieunikniona, a jednak przedsiębiorcy transportowi nadal posługują się papierowymi kartami drogowymi, które często błędnie wypełniane utrudniają profesjonalne rozliczanie kilometrów, kosztów i paliwa oraz przyczyniają się do powstawania strat finansowych.

czytaj więcej »


Case study – transport na antypodach

26 lutego 2021

Są one taką samą częścią Australii jak kangury czy Wielka Rafa Koralowa: pociągi drogowe zaopatrują odległe obszary tego kontynentu we wszelkiego rodzaju produkty. Mierzą ponad 50 metrów długości i ważą 130 ton, co czyni je niekwestionowanymi królami dróg. Te giganty spędzają całe dnie wystawione na działanie ekstremalnych temperatur i takich też zabrudzeń. Zwyczajne sposoby czyszczenia ich po prostu nie mają tu szans.

czytaj więcej »


Włoska robota

24 lutego 2021

Włoska międzynarodowa firma Archese inwestuje w rozwiązania logistyczne korzystne dla środowiska. Firma zamówiła 300 naczep Krone Mega Liner, ze specjalnym wyposażeniem służącym do transportu kolejowego.

czytaj więcej »


Elektryczny ambulans

12 lutego 2021

Firma Thermo King ogłosiła podjęcie współpracy z Mercedes-Benz AG, celem opracowanie elektrycznego prototypu pojazdu chłodniczego Mercedes-Benz eSprinter, Auto ma być przeznaczone do dostaw docelowych produktów farmaceutycznych i leków na terenach miejskich z zerową lokalną emisją spalin.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter