Ciągniki siodłowe na LNG w poznańskiej firmie

7 listopada 2020

IVECO Poland przekazało E-Logis ekologiczne ciągniki siodłowe S-Way Natural Power napędzane gazem ziemnym. E-Logis tworzy pierwszą w Polsce flotę pojazdów do transportu dalekobieżnego, opartą wyłącznie na ciągnikach siodłowych zasilanych biopaliwem.

20 ciągników siodłowych o mocy 460 KM wyposażono w najnowocześniejszy układ napędowy wykorzystujący jako paliwo skroplony gaz ziemny. E-Logis, postanowiła stworzyć flotę w pełni bazującą na pojazdach ekologicznych napędzanych biopaliwem. Przewoźnik posiada obecnie czterdzieści tego rodzaju pojazdów. Rozwój stacji LNG w Polsce i w całej Europie pozwala firmie realizować każde zadanie transportowe. Przewoźnik poszedł o krok dalej i rozpoczął już budowę własnej stacji LNG.

– Z roku na rok obserwujemy coraz większe zapotrzebowanie na usługi spedycyjne, dlatego sukcesywnie powiększamy ich zakres. Obsługujemy różne rynki i korzystamy z nowoczesnych i zaawansowanych technologicznie pojazdów. Nasz zespół posiada gruntowną wiedzę, doświadczenie i zaangażowanie, dzięki czemu jesteśmy pewni najwyższej jakości realizowanych przez nas usług. Wybrana przez nas technologia LNG znacznie redukuje emisje szkodliwych gazów do atmosfery, przy jednoczesnym zachowaniu dotychczasowych osiągów, ekonomiki paliwowej oraz zasięgu eksploatacyjnego pojazdu. Myśląc przyszłościowo chcemy połączyć innowacyjność oraz ciągły rozwój z ochroną środowiska – powiedział Krzysztof Potok, prezes E-Logis.

E-Logis specjalizuje się w transporcie dla branży automotive, e-commerce i papierniczej. Dostarczone 20 pojazdów IVECO S-Way NP zasilanych skroplonym gazem ziemnym, realizuje już swoje misje na drogach Europy. Oficjalne przekazanie pojazdów poprzedzało szkolenie kierowców przewoźnika przeprowadzone przez trenera Akademii Jazdy IVECO: nauka techniki ekonomicznej jazdy oraz obsługa systemu IVECO HI-Cruise GPS. Poznanie nowoczesnego systemu komunikacji pozwoli kierowcom zmaksymalizować dyspozycyjność i wydajność pojazdu, dzięki wykorzystaniu usługi pomocy zdalnej oraz bezprzewodowej aktualizacji oprogramowania i diagnostyki. Pomoc zdalna polega na interwencji Control Room IVECO w momencie, gdy system wykryje potencjalne usterki, które mogą wystąpić w niedalekiej przyszłości. System poinformuje też kierowcę o konieczności wizyty w serwisie. Dzięki temu uniknie on nieplanowanych postojów.

Pojazdy objęte są kontraktem serwisowym IVECO 3XL Life. Kontrakt obejmuje okres 60 miesięcy i roczny przebieg 160 000 kilometrów. Pojazdy mają zbiorniki na skroplony gaz ziemny o pojemności 380 kg (1080 litrów) umożliwiające zasięg do 1600 km. Jako dodatkowe wyposażenie dobrano ogrzewanie postojowe cieczowe 4Kw zasilane ON, wskaźnik obciążenia osi na wyświetlaczu, układ wentylacji z klimatyzacją automatyczną, zespół multimedialny z ekranem dotykowym i nawigacją, dwa dodatkowe schowki dostępne od zewnątrz pojazdu, pneumatyczny fotel kierowcy i pasażera, mechaniczne zamknięcie kabiny od wewnątrz.

– Rozszerzamy tabor o kolejne ciągniki IVECO, zasilane skroplonym gazem ziemnym. S-Way LNG pozwolą na ograniczenie o 90% emisji dwutlenku azotu, o 99% cząstek stałych a także znacznie obniżyć koszty eksploatacyjne i koszty paliwa. Zwolnienie z opłat drogowych na terenie Niemiec dla pojazdów LNG przyczyni się również do ekonomicznego rozwoju naszego biznesu. Planujemy dalszy rozwój w kierunku zrównoważonego transportu – dodaje Krzysztof Potok (E-Logis).

Ostatnie newsy Truck&Business więcej newsów »

Telematyka a młodzi kierowcy

5 marca 2021

Jak wskazuje Międzynarodowa Unia Transportu Drogowego (International Road Transport Union) Polska i Rumunia to kraje UE, w których najbardziej brakuje zawodowych kierowców. Według szacunków PwC i TLP, aby załatać lukę kadrową, na rynek każdego roku od 2019 do 2022 musiałoby wchodzić około 15 tys. truckerów. Tymczasem prognozuje się, że dzięki profilowanej edukacji przybędzie w tym roku 4 000 adeptów, a w 2024 ponad 12 000.

czytaj więcej »


Debata z Vicos i Zinek transport już 4.03.

2 marca 2021

Cyfryzacja branży TSL jest nieunikniona, a jednak przedsiębiorcy transportowi nadal posługują się papierowymi kartami drogowymi, które często błędnie wypełniane utrudniają profesjonalne rozliczanie kilometrów, kosztów i paliwa oraz przyczyniają się do powstawania strat finansowych.

czytaj więcej »


Case study – transport na antypodach

26 lutego 2021

Są one taką samą częścią Australii jak kangury czy Wielka Rafa Koralowa: pociągi drogowe zaopatrują odległe obszary tego kontynentu we wszelkiego rodzaju produkty. Mierzą ponad 50 metrów długości i ważą 130 ton, co czyni je niekwestionowanymi królami dróg. Te giganty spędzają całe dnie wystawione na działanie ekstremalnych temperatur i takich też zabrudzeń. Zwyczajne sposoby czyszczenia ich po prostu nie mają tu szans.

czytaj więcej »


Włoska robota

24 lutego 2021

Włoska międzynarodowa firma Archese inwestuje w rozwiązania logistyczne korzystne dla środowiska. Firma zamówiła 300 naczep Krone Mega Liner, ze specjalnym wyposażeniem służącym do transportu kolejowego.

czytaj więcej »


Kamera i system do zarządzania w jednym

22 lutego 2021

Webfleet Solutions podejmuje współpracę z firmą Lytx. Rozwiązanie Webfleet Video łączy technologię kamer Lytx z danymi i systemem do zarządzania flotą firmy Webfleet Solutions. Użytkownicy zyskają dostęp do swoich pojazdów jak i kamer w pojazdach za pośrednictwem platformy Webfleet, mogąc zarządzać nimi jednym interfejsem.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter