Bułgaria bez winiet

Bułgaria bez winiet

25 sierpnia 2006

W 2007 roku Bułgaria zniesie wprowadzony półtora roku temu system winiet. Zniknie więc obowiązek wykupu naklejek opłaty drogowej.Poza tym Biuro Obsługi Transportu Międzynarodowego poinformowało, że na posiedzeniu polsko-bułgarskiej Komisji Mieszanej ds. międzynarodowych przewozów drogowych uzgodniono zniesienie wymogu zezwoleń w przewozach drogowych dwustronnych i tranzytowych od 1 października 2006 r.
Ustalono również, że od 1 października 2006 r. dokumentem kontrolnym dla polskich przewoźników, przy przewozach drogowych dwustronnych i tranzytowych do i przez terytorium Bułgarii będzie wypis z licencji wspólnotowej. Uzgodniono następujące zasady wykonywania przewozów drogowych do oraz z krajów trzecich. Podstawowa zasada brzmi: „każdy przewóz wykonywany przez przewoźnika polskiego do oraz z Bułgarii, a także do i z kraju innego niż Polska wymaga zezwolenia specjalnego (kr-3), bez względu na trasę przejazdu. Po wejściu Bułgarii do Unii Europejskiej (spodziewany termin to 1 stycznia 2007 r.), za kraj trzeci uznaje się każdy kraj nie będący członkiem UE”.
Ustalono również, że od 1 października 2006 r. dokumentem kontrolnym dla polskich przewoźników, przy przewozach drogowych dwustronnych i tranzytowych do i przez terytorium Bułgarii będzie wypis z licencji wspólnotowej.
Minister rozwoju regionalnego i infrastruktury Bułgarii Asen Gagauzow powiedział, że winiety muszą zostać zniesione, bo od przyszłego roku zostanie wprowadzony system opłat za korzystanie z koncesjonowanych autostrad. Opłaty te będą pobierać koncesjonariusze, by sfinansować tym sposobem swoje inwestycje drogowe. Bułgaria podczas negocjacji akcesyjnych nie zdołała przekonać Komisji Europejskiej do jednoczesnego funkcjonowania obu systemów opłat drogowych. Ponadto – jak poinformował minister – wpływy z tytułu sprzedaży winiet były mniejsze niż oczekiwano. ml

Ostatnie newsy Truck&Business więcej newsów »

Telematyka a młodzi kierowcy

5 marca 2021

Jak wskazuje Międzynarodowa Unia Transportu Drogowego (International Road Transport Union) Polska i Rumunia to kraje UE, w których najbardziej brakuje zawodowych kierowców. Według szacunków PwC i TLP, aby załatać lukę kadrową, na rynek każdego roku od 2019 do 2022 musiałoby wchodzić około 15 tys. truckerów. Tymczasem prognozuje się, że dzięki profilowanej edukacji przybędzie w tym roku 4 000 adeptów, a w 2024 ponad 12 000.

czytaj więcej »


Debata z Vicos i Zinek transport już 4.03.

2 marca 2021

Cyfryzacja branży TSL jest nieunikniona, a jednak przedsiębiorcy transportowi nadal posługują się papierowymi kartami drogowymi, które często błędnie wypełniane utrudniają profesjonalne rozliczanie kilometrów, kosztów i paliwa oraz przyczyniają się do powstawania strat finansowych.

czytaj więcej »


Case study – transport na antypodach

26 lutego 2021

Są one taką samą częścią Australii jak kangury czy Wielka Rafa Koralowa: pociągi drogowe zaopatrują odległe obszary tego kontynentu we wszelkiego rodzaju produkty. Mierzą ponad 50 metrów długości i ważą 130 ton, co czyni je niekwestionowanymi królami dróg. Te giganty spędzają całe dnie wystawione na działanie ekstremalnych temperatur i takich też zabrudzeń. Zwyczajne sposoby czyszczenia ich po prostu nie mają tu szans.

czytaj więcej »


Włoska robota

24 lutego 2021

Włoska międzynarodowa firma Archese inwestuje w rozwiązania logistyczne korzystne dla środowiska. Firma zamówiła 300 naczep Krone Mega Liner, ze specjalnym wyposażeniem służącym do transportu kolejowego.

czytaj więcej »


Kamera i system do zarządzania w jednym

22 lutego 2021

Webfleet Solutions podejmuje współpracę z firmą Lytx. Rozwiązanie Webfleet Video łączy technologię kamer Lytx z danymi i systemem do zarządzania flotą firmy Webfleet Solutions. Użytkownicy zyskają dostęp do swoich pojazdów jak i kamer w pojazdach za pośrednictwem platformy Webfleet, mogąc zarządzać nimi jednym interfejsem.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter