65 nowych tras

12 lutego 2019

Międzynarodowa grupa kapitałowa AsstrA-Associated Traffic AG podsumowała wyniki pracy za 2018 rok.

Obrót AsstrA za ubiegły rok wyniósł 287 milionów euro, co o 17% przewyższyło analogiczny wskaźnik z 2017 roku. Zysk brutto grupy kapitałowej wzrósł o 18%. W 2018 roku portfel klientów AsstrA zwiększył się o 1 137 firm. Łączna liczba transportów zrealizowanych w 2018 roku wzrosła o 16%, osiągając wartość 141,5 tys. Największą popularnością wśród Klientów AsstrA cieszyły się przewozy na terytorium Rosji, niemniej duży popyt odnotowano także na transporty na następujących trasach: Polska-Rosja – 4 670 przewozów, Włochy-Rosja – 3 975, Niemcy-Rosja – 3 938, Rosja-Białoruś – 3 242.

W 2018 r. AsstrA dostarczyła towary na 65 nowych trasach. Łącznie grupa kapitałowa oferuje 1 257 tras na całym świecie. Niezmiennie od kilku lat największym zainteresowaniem cieszy się transport drogowy. W 2018 roku AsstrA zrealizowała 122,8 tys. przewozów drogowych, co o 30% przewyższa wskaźniki z 2017 roku. Właśnie na ten segment usług przypada największy udział w generowanych dochodach – 186,3 mln euro, co daje wynik o 8% większy, niż w 2017 roku. Transport morski to 4,2 tys. zrealizowanych dostaw, zaś kolejowy – 4 tys. Udział przewozów lotniczych ukształtował się na poziomie 2,8 tys.

Jeśli chodzi o usługi logistyczne, w 2018 r. AsstrA świadczyła usługi logistyczne dla firm z 35 różnych sektorów gospodarki. Najczęściej specjaliści firmy realizowali zamówienia na przewóz towarów dla branży meblarskiej – 4,4% ogólnej liczby transportowanych produktów. Innymi liderami pod względem ilości zrealizowanych transportów był przemysł celulozowo-papierniczy – 3,4%, elektroniczny – 2,8%, a także branża kosmetyczna i alkoholowa – 2,4%.

– W 2018 r. w branży logistycznej mogliśmy odczuć deficyt taboru do realizacji transportu drogowego i kolejowego, brak wykwalifikowanych kierowców oraz dysproporcje w przewozach FCL. Niemniej miniony rok był bardzo udany dla AsstrA. Kontynuujemy nieustanny rozwój naszych kompetencji i możliwości, a także rozszerzamy obecność geograficzną grupy kapitałowej AsstrA. W ciągu ostatniego roku rozszerzyliśmy naszą sieć przedstawicielską i pojawiliśmy się w Hiszpanii (Valls), Austrii (Wiedeń), Rumunii (Bukareszt), Polsce (Małaszewicze) i Niemczech (Hof) – zauważa Dmitrij Lagun, dyrektor generalny AsstrA.

I zaraz dodaje: – W 2019 r. planujemy nadal rozwijać koncepcję trade-lane management, zwiększać kompetencje naszych ekspertów w zakresie transportu multimodalnego i kombinowanego, a także rozszerzać sieć dostawców usług logistycznych (LSP) we wszystkich krajach, gdzie obecna jest AsstrA. Dążymy także do dalszej ekspansji geograficznej, rozważając otwarcie nowych oddziałów AsstrA w Chinach, Stanach Zjednoczonych, Francji, Hiszpanii i na Węgrzech.

 

Ostatnie newsy Truck&Business więcej newsów »

Telematyka a młodzi kierowcy

5 marca 2021

Jak wskazuje Międzynarodowa Unia Transportu Drogowego (International Road Transport Union) Polska i Rumunia to kraje UE, w których najbardziej brakuje zawodowych kierowców. Według szacunków PwC i TLP, aby załatać lukę kadrową, na rynek każdego roku od 2019 do 2022 musiałoby wchodzić około 15 tys. truckerów. Tymczasem prognozuje się, że dzięki profilowanej edukacji przybędzie w tym roku 4 000 adeptów, a w 2024 ponad 12 000.

czytaj więcej »


Debata z Vicos i Zinek transport już 4.03.

2 marca 2021

Cyfryzacja branży TSL jest nieunikniona, a jednak przedsiębiorcy transportowi nadal posługują się papierowymi kartami drogowymi, które często błędnie wypełniane utrudniają profesjonalne rozliczanie kilometrów, kosztów i paliwa oraz przyczyniają się do powstawania strat finansowych.

czytaj więcej »


Case study – transport na antypodach

26 lutego 2021

Są one taką samą częścią Australii jak kangury czy Wielka Rafa Koralowa: pociągi drogowe zaopatrują odległe obszary tego kontynentu we wszelkiego rodzaju produkty. Mierzą ponad 50 metrów długości i ważą 130 ton, co czyni je niekwestionowanymi królami dróg. Te giganty spędzają całe dnie wystawione na działanie ekstremalnych temperatur i takich też zabrudzeń. Zwyczajne sposoby czyszczenia ich po prostu nie mają tu szans.

czytaj więcej »


Włoska robota

24 lutego 2021

Włoska międzynarodowa firma Archese inwestuje w rozwiązania logistyczne korzystne dla środowiska. Firma zamówiła 300 naczep Krone Mega Liner, ze specjalnym wyposażeniem służącym do transportu kolejowego.

czytaj więcej »


Kamera i system do zarządzania w jednym

22 lutego 2021

Webfleet Solutions podejmuje współpracę z firmą Lytx. Rozwiązanie Webfleet Video łączy technologię kamer Lytx z danymi i systemem do zarządzania flotą firmy Webfleet Solutions. Użytkownicy zyskają dostęp do swoich pojazdów jak i kamer w pojazdach za pośrednictwem platformy Webfleet, mogąc zarządzać nimi jednym interfejsem.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter