Pekabex zbuduje intermodalne centrum w Babimoście

10 listopada 2021

Spółka Intermodal Logistics Hub Babimost sp. z o.o. z Grupy Pekabex wybuduje intermodalne centrum logistyczno-produkcyjne na granicy lotniska Zielona Góra – Babimost. Inwestycja ma zostać zakończona w II kwartale 2022 r. a za realizację w technologii prefabrykacji w systemie generalnego wykonawstwa będzie odpowiedzialna inna spółka z Grupy – lider budownictwa modułowego – Pekabex Bet S.A.
Pierwszy etap inwestycji obejmie dwie nowoczesne hale magazynowo-produkcyjne o łącznej powierzchni 19 600 mkw. Najemcy będą mieli do dyspozycji na wyłączność własną bocznicę kolejową o całkowitej długości ponad 2,5 km, połączoną w Babimoście z siecią ogólnopolską oraz terminal o powierzchni blisko 3300 mkw. dedykowany do przeładunku intermodalnych jednostek transportowych, z możliwością powiększenia platformy pod potrzeby najemcy.

– Inwestycja graniczy z lotniskiem Zielona Góra – Babimost, co daje szerokie możliwości w zakresie transportu cargo i całe spektrum intermodalności poprzez transport towarów zarówno drogę lądową (TIR) jak i powietrzną (samolot) oraz kolejową (pociąg). Transport intermodalny ma przed sobą ogromne perspektywy i jako ograniczający emisję CO2 jest promowany przez Unię Europejską. Unikalna, doskonale skomunikowana lokalizacja inwestycji, na szlaku północ – południe (zaledwie 19 km trasy od węzła drogi ekspresowej S3 „Sulechów”) oraz wschód – zachód (30 km drogą S3 na północ do autostrady A2 -węzeł Jordanowo) pozwala na szybki i bezpieczny transport towarów drogami najwyższej klasy w Polsce – powiedział Piotr Witkowski, członek zarządu dewelopera.

Inwestycja spełniać będzie najwyższe standardy w obszarze budownictwa zrównoważonego i wpisywać się w trend ekologicznego transportu szynowego. Partnerem biznesowym i podmiotem odpowiadającym za komercjalizację inwestycji jest poznańska spółka Greenhill LTD.

Ostatnie newsy więcej newsów »

2022: rok zielonego wodoru w logistyce?

18 stycznia 2022

Wodór staje się centralnym elementem planów dotyczących dekarbonizacji gospodarki – w tym także logistyki i transportu wewnętrznego. Jednak jego pozyskiwanie w dużych ilościach w pełni ekologiczny sposób pozostaje problematyczne. Czy w 2022 r. czeka nas rewolucja w tym zakresie?

czytaj więcej »


Rusza rozbudowa parku BIK pod Wrocławiem

14 stycznia 2022

Biuro Inwestycji Kapitałowych rozpoczęło II etap budowy parku logistycznego BIK Park Wrocław. Inwestycja realizowana spekulacyjnie dostarczy 22 500 mkw. nowoczesnej powierzchni magazynowej.

czytaj więcej »


ID Logistics dla LPP w Rosji

12 stycznia 2022

ID Logistics umacnia swoją pozycję na rynku usług logistycznych dedykowanych obsłudze branży e-commerce. W Rosji ID Logistics rozwija współpracę z LPP, jedną z największych polskich firm odzieżowych, zarządzając jej nowym magazynem e-commerce o powierzchni 40 tys. mkw.

czytaj więcej »


Quick commerce i mikrocentra dystrybucji

7 stycznia 2022

Swoje sieci dark store’ów, pozwalające na dostarczanie produktów spożywczych w kilkanaście minut od zamówienia rozwija już na naszym rynku kilka firm, a kolejne platformy zakupowe zapowiadają wejście do Polski.

czytaj więcej »


Hillwood startuje z dużym projektem koło Konina

5 stycznia 2022

Hillwood Polska uzyskał pozwolenie na budowę pierwszego budynku w projekcie Industrial Park Poland w gminie Stare Miasto k. Konina. Otwiera to nowy rozdział w historii gospodarczego rozwoju nie tylko Wielkopolski, ale i całego kraju.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter