MAN w DPD

3 stycznia 2021

W pierwszym kwartale 2021 roku do floty DPD Polska trafi 50 w pełni elektrycznych samochodów dostawczych marki MAN. Auta sfinansuje Carefleet.

Globalna strategia DPDgroup zakłada, że do 2025 roku w 225 miastach Europy przesyłki będą dostarczane w sposób neutralny dla środowiska. – Biorąc pod uwagę sposób ich wykorzystania w terenie miejskim, czyli pokonywanie krótkich tras i częste zatrzymywanie pracy silnika, pod wieloma względami stanowią korzystniejszą alternatywę dla pojazdów z napędami tradycyjnymi – mówi Kamil Tokarski, regionalny kierownik sprzedaży w Carefleet.

Samochody w pełni elektryczne to w Polsce wciąż nisza. Jak wynika z Licznika Elektromobilności uruchomionego przez Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych oraz Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego, pod koniec listopada 2020 r. po polskich drogach jeździło 17 121 elektrycznych samochodów osobowych, z których 54% (9 214 sztuk) stanowiły pojazdy w pełni elektryczne. Pozostała część, czyli 7 907 sztuk, to hybrydy typu plug-in. Park elektrycznych samochodów dostawczych i ciężarowych w tym samym okresie wynosił 757 sztuk. Znaczna ich część znajdowała się w posiadaniu firm.

Samochody, które trafią do floty DPD Polska, zostały sfinansowane przez Carefleet w formie wynajmu długoterminowego. Jest to rozwiązanie o wiele korzystniejsze niż kredyt, leasing czy zakup, gdyż nie wymaga zaangażowania środków własnych, które można przeznaczyć na realizację innych działań firmy.

– Istotne korzyści z finansowania pojazdów w formie wynajmu długoterminowego odczuwają na pewno przedsiębiorcy, którzy nabywają większą ilość samochodów lub pojazdy droższe – dobrym przykładem są auta elektryczne, których cena jest wciąż relatywnie wysoka – mówi Bartosz Olejnik, dyrektor sprzedaży i marketingu w Carefleet. – Uważam, że firmy specjalizujące się w wynajmie długoterminowym, biorąc na siebie ciężar finansowania samochodów elektrycznych, w kolejnych latach znacznie przyczynią się do rozwoju elektromobilności w Polsce.

Ostatnie newsy więcej newsów »

Sięgając poza e-commerce: urbanizacja, digitalizacja i nowy konsument

20 kwietnia 2021

Minął rok, podczas którego pandemia wywarła głęboki wpływ na życie społeczne i przyczyniła się do znacznych turbulencji w gospodarce. Czy mamy do czynienia z długofalowymi trendami, czy obserwowane zmiany powinniśmy odbierać jako tymczasowe?

czytaj więcej »


InPost i kilkanaście nowych hubów logistycznych

19 kwietnia 2021

InPost uruchomi kilkanaście kolejnych hubów logistycznych w całej Polsce. Obiekty powstaną jeszcze w tym roku w Rzeszowie, Wrocławiu, Poznaniu, Wałbrzychu, Katowicach, Tychach, Radzyminie, Siedlcach, Kaliszu, Koszalinie i Szczecinie. Łącznie będzie to ponad 100 000 mkw. nowej powierzchni w ramach infrastruktury InPost.

czytaj więcej »


POLOmarket uruchomił trzecie centrum logistyczne

16 kwietnia 2021

W ubiegłym tygodniu rozpoczęło się towarowanie trzeciego, najnowszego centrum logistycznego sieci POLOmarket. Jest to jedna z największych inwestycji Grupy w ostatnich latach.

czytaj więcej »


Rozpoczął się montaż trzech suwnic RMG na terminalu CLIP w Swarzędzu

15 kwietnia 2021

Na terminalu intermodalnym CLIP w Swarzędzu koło Poznania rozpoczął się montaż trzech suwnic szynowych RMG. Po zakończeniu inwestycji wielkopolski hub logistyczny CLIP będzie mógł przeładowywać 8 pociągów intermodalnych jednocześnie.

czytaj więcej »


XPO prezentuje nową spółkę – GXO Logistics

14 kwietnia 2021

XPO Logistics, Inc. (NYSE: XPO), globalny dostawca rozwiązań w zakresie łańcucha dostaw, ogłosił tożsamość nowej firmy, która została utworzona w związku z planowanym wydzieleniem działalności logistycznej XPO.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter