GLS z nową strategią

28 maja 2021

Grupa GLS zapowiada, że jej celem jest bycie europejskim liderem branży KEP. Ma w tym pomóc kompleksowa strategia „Accelerate GLS”, która już jest realizowana we wszystkich krajowych spółkach całej firmy.
Nowa strategia dotyczy wszystkich spółek krajowych w międzynarodowej sieci GLS i będzie przez nie realizowana równocześnie z uwzględnieniem potrzeb rynków lokalnych. Dlaczego firma przyjęła nową strategię?
– Potrzebujemy jej przede wszystkim z dwóch powodów: aby lepiej dostosować się do zmieniającej się sytuacji na rynku oraz by jeszcze efektywniej wykorzystać nasz potencjał. Mamy mocną pozycję rynkową, ale chcemy zostać liderem branży. Przyśpieszamy: stąd sugestywna i jednoznaczna nazwa naszej strategii – mówi Tomek Zwiercan, dyrektor zarządzający GLS Poland.

Strategia opiera się na ośmiu elementach i ma kompleksowy charakter. Wyznacza cele w kluczowych obszarach, od rozwoju usług, poprzez cyfryzację i rozbudowę infrastruktury, po rozwiązania ekologiczne.
– Filarem naszych działań jest przekonanie, że w centrum uwagi zawsze powinien być klient. To oznacza, że chcemy być blisko rynku, uważnie wsłuchiwać się w jego oczekiwania i potrzeby. Nasz atut polega na tym, że potrafimy szybko reagować na zmiany – wyjaśnia Tomek Zwiercan.

Podkreśla, że bardzo ważnym punktem strategii GLS jest konsekwentny rozwój oferty B2C, co jest oczywiście związane z szybkim wzrostem wolumenu przesyłek do klientów indywidualnych. Udział segmentu B2C w obrotach firmy rośnie i, zgodnie z prognozami, nadal będzie rósł w szybkim tempie, również po zakończeniu pandemii.
– Wynika z tego konieczność stałego udoskonalania logistyki ostatniej mili tak, by wachlarz usług i form dostawy odpowiadał realnym oczekiwaniom zarówno sklepów internetowych, jak i odbiorców. Szybkość realizacji usługi i łatwość korzystania z niej mają dziś kluczowe znaczenie z punktu widzenia klientów – zauważa Tomek Zwiercan.
Równocześnie firma zakłada utrzymanie silnej pozycji w segmencie B2B, rozwój usług w tym obszarze i poszerzanie grona klientów. GLS zapowiada też dalsze usprawnianie dostaw transgranicznych. Firma ma pod tym względem bardzo duży potencjał, ponieważ jej działalność obejmuje prawie wszystkie kraje europejskie, a także osiem stanów wzdłuż całego zachodniego wybrzeża USA. GLS dysponuje dzięki temu rozbudowaną i spójną siecią międzynarodową, w ramach której dostarcza do 6 milionów paczek dziennie.
Istotnym punktem strategii jest również jakość obsługi klientów. Firma koncentruje się na praktycznym udoskonalaniu standardu usług i ich realizacji, również w szczytach paczkowych czy sytuacjach nadzwyczajnych i nieprzewidywalnych, jak pandemia. Operator zdecydowanie stawia też na digitalizację. – Systematycznie wprowadzamy zaawansowane narzędzia cyfrowe, pozwalające optymalizować procesy logistyczne. Zwiększamy w ten sposób sprawność i elastyczność naszej sieci operacyjnej, wdrażamy coraz lepsze formy komunikacji interaktywnej z odbiorcami i poszerzamy zakres dostępnych funkcjonalności. Korzystają na tym nasi klienci i partnerzy – podkreśla Tomek Zwiercan.

Inwestowanie w rozwój talentów to również jeden z kluczowych punktów nowej strategii firmy. – Stawiamy na ciągły rozwój naszych kompetencji, wsparcia zawodowego i jakości pracy. Zdajemy sobie sprawę, że ludzie budują potencjał firmy i stanowią jej najważniejszy kapitał – zaznacza Tomek Zwiercan.
Ważnym elementem strategii jest również wsparcie projektów wpisujących się w ideę zrównoważonego rozwoju. Grupa GLS już od 2008 roku konsekwentnie wdraża inicjatywę Think Green. – Dzisiaj jest to już dojrzały i kompleksowy program, realizowany w każdym aspekcie naszej działalności. Zaangażowanie w działania proekologiczne, coraz bardziej kluczowe i oczekiwane przez naszych klientów i kontrahentów, warto postrzegać jako proces i długofalową inwestycję, która przyniesie wymierne korzyści dla środowiska oraz otoczenia społecznego, ale także wzmocni firmę. Ekologia jest jednym z naszych priorytetów – mówi Tomek Zwiercan.

GLS zakłada, że usługi, flota i infrastruktura firmy będą jeszcze przyjaźniejsze dla środowiska. Firma w najbliższym czasie będzie rozwijała obecne rozwiązania pozytywnie wpływające na ekologię. W planach ma również wdrażanie nowych. Z myślą o dostawie na tzw. ostatniej mili GLS w całej Europie prowadzi także testy różnego rodzaju pojazdów zero- lub niskoemisyjnych. W kilkunastu miastach europejskich sprawdza możliwości alternatywnych pojazdów – rowerów, w tym z elektrycznym wspomaganiem, i małych pojazdów elektrycznych, jak e-skutery.
Dodajmy, że w ubiegłym roku, już po raz drugi, Grupa GLS uzyskała srebrny status w prestiżowym ratingu EcoVadis, oceniającym działania i praktyki dostawców w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu. Jest stosowany w 150 krajach na całym świecie. Bierze pod uwagę kwestie związane ze środowiskiem i ekologią, wymiar społeczny, w tym warunki pracy w firmie, zasady etyczne oraz charakter łańcucha dostaw. Firma uzyskała wysokie wyniki za rozwiązania proekologiczne oraz zaangażowanie w kwestie społeczne. W branży logistycznej GLS znalazł się wśród 10% najlepszych firm, a pod względem rozwiązań ekologicznych nawet wśród 7% czołowych organizacji.

Operator rozbudowuje swoją infrastrukturę bazową – obecnie dysponuje siecią ponad 40 filii w całej Polsce. – Wdrożenie strategii Accelerate oznacza sukcesywną realizację szeregu inwestycji w „twardą” infrastrukturę. Będą koncentrować się na hubach, centrach logistycznych i filiach. Pozwoli to zwiększyć przepustowość obiektów i stale poprawiać elastyczność całej sieci. Stawiamy na stopniowy, stabilny i konsekwentny rozwój – podsumowuje dyrektor zarządzający GLS Poland.
Nowa strategia GLS weszła już w fazę realizacji.

Ostatnie newsy więcej newsów »

Motywy ekspansji zagranicznej polskich firm

30 lipca 2021

Niemal 1900 polskich przedsiębiorstw zaangażowanych w prawie 4 tysiące podmiotów zagranicznych w postaci posiadanych udziałów, oddziałów lub w innej formie – wynika z danych opublikowanych przez GUS[1]. Dlaczego polscy przedsiębiorcy decydują się na wyjście z biznesem poza granice naszego kraju? Sprawdzamy na konkretnych przykładach kilku firm.

czytaj więcej »


GEFCO testuje system zautomatyzowanej kontroli pojazdów

29 lipca 2021

GEFCO, europejski lider logistyki dla branży motoryzacyjnej, rozpoczął roczny test pilotażowy systemu do zautomatyzowanej kontroli pojazdów. Nowatorskie rozwiązanie opracował ProovStation, start-up z Lyonu, specjalizujący się w skanerach uszkodzeń samochodowych wykorzystujących możliwości sztucznej inteligencji. System ma pomóc w optymalizacji kontroli nadwozi i przyspieszyć proces dostaw pojazdów z montowni.

czytaj więcej »


Tymczasowe centrum dystrybucyjne TJX Europe otwarte

28 lipca 2021

21 lipca br. TJX Europe, właściciel sieci sklepów TK Maxx uruchomił tymczasowe centrum dystrybucyjne w Nowym Kisielinie koło Zielonej Góry. Otwarcie jest kolejnym etapem prac związanych z budową największego magazynu TJX Europe w Europie kontynentalnej, który powstanie w Sulechowie.

czytaj więcej »


28 mln mkw. dla e-commerce do 2025 roku

27 lipca 2021

Sprzedaż e-commerce w Europie w latach 2020-2025 wzrośnie o 298 mld dolarów. To wygeneruje zapotrzebowanie na dodatkowe ok. 28 mln mkw. powierzchni logistycznej – wynika z szacunków CBRE.

czytaj więcej »


Grupa Raben w Panattoni Park Gdańsk Airport

26 lipca 2021

Do jednej z największych inwestycji w Trójmieście – Panattoni Park Gdańsk Airport – wprowadziła się firma Raben Logistics Polska. Operator logistyczny na powierzchni 7560 mkw. korzysta z szeregu rozwiązań przeznaczonych wyspecjalizowanym operacjom logistycznym, jak i koncepcji zrównoważonego rozwoju.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter