Volkswageny: Sharan i GTD – nietypowo dla floty

Volkswageny: Sharan i GTD – nietypowo dla floty

Sharan w Europie postrzegany jest jako samochód rodzinny, lecz w Azji to elegancka limuzyna służbowa. Być może tendencja ze Wschodu wkroczy i na Stary Kontynent lub też stanie się atrakcyjną wartością dodaną dla menedżerów mających dwoje dzieci i więcej?! Model GTD to z kolei marzenie flotowego kierowcy chcącego dynamicznie i szybko dotrzeć do celu.

Sharan po zmianach wizualnie „odmłodniał”, między innymi dzięki nowym tylnym lampom wykonanym w technologii LED. Auto oferowane jest w wersjach: 5-,6- i 7-miejscowej. Każda posiada przesuwane boczne drzwi po obu stronach, dlatego opuszczenie pojazdu nawet z ostatniego rzędu foteli nie stanowi większego problemu. Fotele znajdujące się w drugim rzędzie można przesuwać, a kąt ich nachylenia regulować w zakresie 20 stopni. We wnętrzu auta znajdziemy 33 schowki i półki. Przedział bagażowy oferuje maksymalnie nawet 2430 litrów.

Kierowca w potrzebie

Do wyboru trzy wersje wyposażenia i pięć silnikowych z 6-stopniową manualną lub automatyczną skrzynią biegów. Benzyniaki to: 1.4 TSI BMT, 150 KM (średnie spalanie w cyklu mieszanym – 6,4 l/100 km*) oraz 2.0 TSI BMT, 220 KM (7,2 l/100 km). Wśród silników Diesla znajdziemy 2.0 TDI BMT, 115 KM i 150 KM (w obu silnikach 5,0 l/100 km), 2.0 TDI 4Motion, 150 KM (5,6 l/100 km) oraz 2.0TDI BMT, 184KM (5,3 l/100 km). Ceny zaczynają się od 114 190 złotych.

Już pierwsza jazda pokazała, że Sharan może być autem na wyjazdy służbowe. Na pokładzie znajdziemy wieszaki na ubrania oraz haczyki. System CarStick umożliwia utworzenie hotspotu wewnątrz pojazdu. Usługa Guide&Inform informuje o utrudnieniach drogowych, wolnych miejscach parkingowym, najtańszych cenach na stacjach paliw zlokalizowanych w pobliżu pojazdy. Gdy znika zasięg, pomoże system LinkKit. Samochód można doposażyć w wiele systemów związanych z bezpieczeństwem, komfortem, parkowaniem, itp. W sam raz dla menedżera z dużą rodziną.

Sportowy kompromis

Używając skrótu myślowego GTD to Golf ze sportowym sercem. Sercem, do którego zapałamy uczuciem „nie od pierwszego wejrzenia”, bo wizualnie auto niewiele wyróżnia. Jednak, gdy zasiądziemy za kierownicą… Złośliwcy stwierdzą, że GTD stanowi wysokoprężną imitację benzynowego GTI. Mamy inną opinię – w GTD znaleziono kompromis między przyjemną, sportową jazdą a ekonomią, bo GTI nastawiony jest niemal tylko na osiągi.

Przez pierwsze kilometry bawiliśmy się GTD jak dzieci nową zabawką. Dynamiczne starty, hamowania, chwila spokoju i znów przyspieszenie. Z obawą po ponad 100 kilometrach zerknęliśmy na spalanie. Z silnikiem 2.0 Diesel 184 KM, 380 Nm (przy 1750-3250 obr./mon.) maks. momentu obrotowego – tylko 7,2 l/100 km. Zaś próba jazdy „eko” (pojazd ma tryb ekonomiczny(!) zakończyła się po 79 kilometrach rezultatem 4,6 l/100 km. Księgowa mogłaby być dumna.

Oczywiście, kupując taki samochód trzeba się liczyć z kompromisem w postaci twardszego zawieszenia, ale można je nieco złagodzić jadąc np. w trybie Comfort. Ceny zaczynają się od 116 900 zł (wersja trzydrzwiowa). Dużo więcej niż tradycyjny Golf, ale… W niektórych przypadkach GTD ma szansę być autem firmowym. Na przykład, gdy przedsiębiorstwo stosuje strategię motoryzacyjnych benefitów dla najlepiej sprzedających handlowców w danym kwartale. Jeśli choć raz zasiądą za kierownicą GTD, zrobią wszystko, by używać go jak najdłużej…

Tomasz Czarnecki, Jakub Nieszporek

* Spalanie wg danych producenta

Ostatnie testy i premiery więcej testów i premier »

Vw Golf Variant GTD – Woda i ogień

Vw Golf Variant GTD – Woda i ogień

Zakupy aut do firm najczęściej odbywają się na drodze zdroworozsądkowej. Niekiedy jednak decydenci chcą nagrodzić lub zmotywować pracowników. Volkswagen Golf kombi GTD to jeden z najbardziej wszechstronniejszych i najlepszych pojazdów jakimi mieliśmy okazję jechać. I właściwie ma tylko jedną poważniejszą wadę. 

czytaj więcej »

Volkswagen Sharan – van lepszy od limuzyny?

Volkswagen Sharan – van lepszy od limuzyny?

Auta właścicieli firm, zarządów korporacji to często limuzyny marek premium lub segmentu D, SUV-y, względnie kombi. Kryteria wyboru pojazdu do celów służbowych i prywatnych powinny dotyczyć kwestii wizerunkowych, ale i funkcjonalności, komfortu, bezpieczeństwa, dynamicznego silnika, niezawodności. Te wymagania może spełnić van?

czytaj więcej »

Suzuki Celerio – prostota zakupu

Suzuki Celerio – prostota zakupu

Suzuki Celerio reprezentuje najbardziej nielubiany przez kierowców firmowych segment aut. Postanowiliśmy sprawdzić czy mimo wszystko można być zadowolonym z otrzymania niedużego gabarytowo pojazdu, o pojemności skokowej wynoszącej zaledwie 1.0 litra, mocy 67 KM i bagażnika o „szalonej” wielkości 254 litrów (ze złożonym oparciem tylnej kanapy 726 litrów).

czytaj więcej »

Eurologistics Newsletter