Nissan NP300 Navara – przyjaciel nie tylko w pracy

Nissan NP300 Navara – przyjaciel nie tylko w pracy

Pickupy miały swoje „pięć minut” w firmach, gdy ich kupowanie dawało przewagę względem innych segmentów, jeśli chodzi o „zyski” podatkowe. Nadal jednak niemała grupa przedsiębiorstw potrzebuje pojazdów specjalistycznych, pozwalających ciężko pracować w trudnym terenie a niekiedy stanowić… dowód off-roadowych zainteresowań prezesa. Oto jeden z nich: Nissan NP 300 Navara.Pojazd wyglądem nawiązuje do swojego poprzednika, naszym zdaniem obecny design jest nieco „grzeczniejszy”. Poprzedni model świetnie radził sobie w terenie jednak dłuższe trasy do przyjemnych nie należały. Dlatego głównym zadaniem japońskich inżynierów było skonstruowanie pojazdu, który świetnie poradzi sobie w terenie, przewiezie spory ładunek i zapewni komfort podczas pokonywania dłuższych dystansów. Po pierwszych jazdach można odnieść wrażenie, że zadanie zostało wykonane i nie czynimy tutaj żadnej aluzji względem przemowy lidera pewnej partii politycznej.

Sukces „zawieszony”

Zasługę można przypisać nowemu zawieszeniu, stosowanym w wersji z podwójna kabiną, czyli Double Cab (w cieszącym się mniejszą popularnością Single Cab mamy inne zawieszenie). Zamiast resorów piórowych mamy pięciodrążkowy, wielowahaczowy układ, które działa rewelacyjnie. Co ciekawe zastosowanie tego rozwiązania poprawiło także wyniki jazdy w terenie, ponieważ wykrzyż osi został zwiększony.

Wewnątrz kabiny dużo zmian – przypomina bardziej crossovera niż klasycznego pickupa do zadań specjalnych. Polepszono między innymi jakość wykończeń („tanie plastiki” to przeszłość) i komfort foteli, także w drugim rzędzie. System multimedialno-informacyjny Nissan Connect zapewni zarówno prowadzenie od punktu A do punktu B, jak i „sparowanie” telefonu z wbudowanym systemem głośnomówiącym. Na dużą pochwałę zasługuje system kamer 360 stopni – pomogą one podczas wykonywania manewrów parkingowych, okażą się także przydatne w czasie jazdy terenowej. W pojeździe znajdziemy również tempomat, asystent podjazdu i zjazdu z wzniesienia, siedem poduszek powietrznych oraz dwustrefową, automatyczną klimatyzację.

Gwarancja 160 000 km

Pod maską Nissana Navary mamy jedną, wysokoprężną jednostkę napędową o pojemności 2.3 litra, w dwóch wariantach mocy: 160KM i 190KM. Silnik jest konstrukcją aliansu Renault-Nissan. Do wyboru pozostaje zarówno skrzynia manualna oraz siedmiostopniowa automatyczna. Dzięki zastosowaniu dwóch turbosprężarek, już od 1500 obr./min. dostępny jest maksymalny moment obrotowy. Zabieg ten szczególnie przydaje się podczas jazdy w terenie. Według danych producenta średnie spalanie Navary nie powinno przekraczać 7 l/100 km. Jeżeli do wartości podawanych przez producenta dodamy 2-3 litry to i tak wynik będzie zadowalający. Ładowność, w zależności od wersji, waha się pomiędzy 1, a 1,5 tony. Pomimo swojej długości 5,3 metra nie czuć rozmiarów auta.

NP 300 Navara ma szanse zwiększyć sukces swojego poprzednika. Za kwotę 123 120 zł brutto (pięcioosobowa Double Cab) otrzymujemy przyjaciela zarówno podczas ciężkiej pracy jak i weekendowych wycieczek. Potwierdzeniem tych słów może być obowiązująca przez 5 lat lub 160 000 kilometrów gwarancja producenta.

Jakub Nieszporek

Ostatnie testy i premiery więcej testów i premier »

Vw Golf Variant GTD – Woda i ogień

Vw Golf Variant GTD – Woda i ogień

Zakupy aut do firm najczęściej odbywają się na drodze zdroworozsądkowej. Niekiedy jednak decydenci chcą nagrodzić lub zmotywować pracowników. Volkswagen Golf kombi GTD to jeden z najbardziej wszechstronniejszych i najlepszych pojazdów jakimi mieliśmy okazję jechać. I właściwie ma tylko jedną poważniejszą wadę. 

czytaj więcej »

Volkswagen Sharan – van lepszy od limuzyny?

Volkswagen Sharan – van lepszy od limuzyny?

Auta właścicieli firm, zarządów korporacji to często limuzyny marek premium lub segmentu D, SUV-y, względnie kombi. Kryteria wyboru pojazdu do celów służbowych i prywatnych powinny dotyczyć kwestii wizerunkowych, ale i funkcjonalności, komfortu, bezpieczeństwa, dynamicznego silnika, niezawodności. Te wymagania może spełnić van?

czytaj więcej »

Suzuki Celerio – prostota zakupu

Suzuki Celerio – prostota zakupu

Suzuki Celerio reprezentuje najbardziej nielubiany przez kierowców firmowych segment aut. Postanowiliśmy sprawdzić czy mimo wszystko można być zadowolonym z otrzymania niedużego gabarytowo pojazdu, o pojemności skokowej wynoszącej zaledwie 1.0 litra, mocy 67 KM i bagażnika o „szalonej” wielkości 254 litrów (ze złożonym oparciem tylnej kanapy 726 litrów).

czytaj więcej »

Eurologistics Newsletter