Supply Chain Designer 2016

12 grudnia 2016

Jubileuszowa, 15. edycja Gali Logistyki, Transportu i Produkcji była dobrą okazją do debiutu nowej formuły programu badawczego Supply Chain Designer.

Wydawnictwo Eurologistics postanowiło postawić w nim na promowanie twórczości operacyjnej menedżerów firm produkcyjnych i handlowych, działających w Polsce.

Całkiem nowa formuła programu Supply Chain Designer obejmowała trzy etapy. Pierwszy z nich obejmował szeroko zakrojone badanie operacji prowadzonych przez firmy i gromadzenie projektów poprawiających efektywność szeroko rozumianych łańcuchów dostaw. Do tegorocznej edycji programu Supply Chain Designer zakwalifikowane zostało ponad 80 pozycji, tworzących Bank Projektów.

Na początku listopada zespół redakcyjny Wydawnictwa Eurologistics nominował 14 projektów do głównej nagrody. W procesie decyzyjnym szczególną uwagę zwracano na daleko idący poziom operacyjnej innowacyjności projektu oraz towarzyszące tworzeniu projektu uwolnienie myślenia zespołowego i twórczej pracy. Nie bez znaczenia pozostawały też mierzalne rezultaty, które przyniosła realizacja projektu, jak też poziom zaangażowania struktur  organizacyjnych firmy na etapie przygotowania i wdrożenia.

O ostatecznych wynikach zdecydowało internetowe głosowanie, prowadzone w gronie menedżerów i specjalistów łańcucha dostaw. W sumie oddano ponad 16 tysięcy głosów. Opierając się na wynikach głosowania, organizatorzy zadecydowali o przyznaniu trzech nagród głównych oraz dodatkowych wyróżnień.

Laureaci badania Supply Chain Designer 2016 odbierali nagrody z rąk gościa honorowego Gali Logistyki, Transportu i Produkcji – Ambasadora Królestwa Niderlandów w Polsce, pana Rona van Dartela.

Wyróżnienia w programie Supply Chain Designer 2016

Firma Lumileds za projekt „E2E Quality Improvement 2016”

Realizacja projektu zaowocowała znaczącą poprawą jakości w procesie realizacji dostaw przez operatora logistycznego do klientów Lumileds Poland. Partnerskie i elastyczne podejście do współpracy ze strony Lumileds i operatora logistycznego zaowocowało znacznym spadkiem ilości reklamacji, wynikających z uszkodzeń wyrobów na etapie transportu i magazynowania.

Firma Panasonic za projekt „S&OP jako kręgosłup budżetu logistycznego”

Wdrożenie projektu realizuje podstawowe założenia modelu biznesowego firmy, zaś jednym z głównych zadań działu logistyki stanowi wsparcie sprzedaży. Budżet logistyczny, budowany z użyciem metody Sales&Operational Planning, odzwierciedla strategię firmy, jest elastyczny i transparentny. Szczególną uwagę organizatorów, nominujących projekt do nagrody zwraca fakt, że w proces S&OP Panasonic nie włączył działu produkcji, co nie jest często spotykanym podejściem.

Firma Philips Lightning Poland za projekt „Model ciągłego doskonalenia”

Program ciągłego doskonalenia funkcjonujący w fabryce Philips Lighting Poland w Pile stanowi dowód na to, że działania związane z Lean Management mogą się udawać w polskich realiach. Zakład notuje wyjątkowe sukcesy na tym polu – aż 25 procent wszystkich uczestników programu współzawodnictwa jakości Philipsa stanowią drużyny z Piły. Uwagę organizatorów badania zwrócił szczególnie fakt doskonałej znajomości zasad działania programu i zaangażowania w jego powodzenie ze strony najwyższych rangą członków zarządu.

Firma Delphi za projekt „Kreacja – sieć terminali x-dockowych”

Projekt jest przykładem tego, w jaki sposób wyznaczana jest lokalizacja jednego obiektu logistycznego w sieci 13 centrów konsolidacyjnych, składających się na łańcuch transportowy firmy w regionie EMEA. Wdrożona strategia pozwala osiągać bardzo niskie koszty jednostkowe per kilogram przewiezionego towaru od dostawcy do finalnego odbiorcy.

Dodatkowe wyróżnienia otrzymały projekty „Rozwiązanie kolejowe pomiędzy Chinami a Europą”, oraz „Modelowanie sieci dystrybucji części zamiennych w Europie Centralnej i Wschodniej”.

Firma Mahle Polska za projekt „Jak ożywić pomysły pracowników”

Program PCP-Sugestii, funkcjonujący w fabryce w Krotoszynie, ma na celu zachęcenie pracowników do zgłaszania sugestii poprawy funkcjonowania procesów oraz poszukiwania oszczędności. Program przynosi znaczące korzyści dla przedsiębiorstwa a także dla samych pracowników, nagradzanych za swoje pomysły przyjęte do realizacji.

Firma Carlsberg Polska za projekt „Zwiększona efektywność współpracy z konsumentem”

W myśl założeń projektu, Carlsberg Polska buduje łańcuch wartości we współpracy z klientem, co zwiększa efektywność procesów logistycznych. Program Customer Collaboration w firmie otwiera nowe kanały przepływu informacji i włącza klienta w proces planowania. Szczególnie warty uwagi jest fakt, iż program prowadzony jest we wszystkich działach, a nie tylko w dziale handlowym.

 

Trzy równorzędne nagrody główne w programie Supply Chain Designer 2016

Firma Hilding Anders Polska za projekt „Generalny remont fabryki”

Wzorcowy przykład projektu, w którym zaangażowanie kierownictwa oraz drobiazgowo przygotowany plan przełożyły się na doskonały przebieg etapu wykonania. Realizacja projektu nie zaburzyła ciągłości produkcji w zakładzie, zaś w efekcie zmian zdolności produkcyjne fabryki podwoiły się.

Firma Coca-Cola HBC Polska za projekt „Budowanie Wartości z Klientami (Joint Value Creation)”

Projekt wdraża zasadę, iż łańcuch dostaw z działem logistyki klienckiej jest nieodłączną częścią biznesu firmy i poprzez cross-funkcyjną współpracę wewnątrz firmy oraz z klientami realizuje program zawarty w Joint Business Planie. Takie podejście gwarantuje osiąganie efektywności operacyjnej w całościowym procesie zarówno u dostawcy jak i u klienta (end to end).

Coca-Cola HBC Polska otrzymała dodatkowe wyróżnienia za projekty „Dojrzały Łańcuch Dostaw Coca-Cola HBC Polska zorientowany na partnerstwo i przywództwo”, „Implant to szyte na miarę rozwiązanie dla Klienta” oraz „Ciężarówki w Ruchu Ciągłym”.

Firma Knauf za projekt „Ideabook – portal do zarządzania innowacjami”

Platforma Ideabook to doskonały sposób na zachęcenie pracowników do włączenia się w poprawę działania przedsiębiorstwa. Ideabook wyróżnia się pełną funkcjonalnością: za jej pomocą można zgłosić pomysł, poddać pod ocenę a następnie wdrożyć. Organizatorzy oceniają projekt zauważyli, iż bardzo istotnym elementem działania platformy jest fakt, że dostęp do niej mają wszyscy zatrudnieni.

Ostatnie newsy Eurologistics więcej newsów »

Kurierzy będą potrzebować więcej powierzchni

5 maja 2021

Z najnowszego raportu opracowanego przez międzynarodową firmę doradczą Savills wynika, że w latach 2021-2025 firmy kurierskie w Europie będą potrzebowały dodatkowo 8,6 mln mkw. powierzchni magazynowej, aby dotrzymać kroku rosnącemu popytowi w sektorze handlu internetowego.

czytaj więcej »


DSV Panalpina łączy siły z Agility Global Integrated Logistics

4 maja 2021

DSV Panalpina podpisała umowę przejęcia zorganizowanej części przedsiębiorstwa Agility z siedzibą w Kuwejcie, świadczącej usługi w obszarze Global Integrated Logistics (GIL).

czytaj więcej »


Mniej ofiar na drogach UE w 2020 r.

30 kwietnia 2021

W wyniku wypadków na drogach zginęło w zeszłym roku 18 800 osób, co stanowi bezprecedensowy spadek o 17 proc. w stosunku do roku 2019 – wynika z danych opublikowanych przez Komisję Europejską. Oznacza to, że w 2020 r. o prawie 4 tys. mniej osób w porównaniu z 2019 r. straciło życie na drogach UE.

czytaj więcej »


LPP przyspiesza wdrożenie RFID w kolejnych markach

29 kwietnia 2021

W związku z dynamicznie rosnącą rolą sprzedaży wielokanałowej, LPP przyspiesza wdrożenie technologii RFID w kolejnych markach. Wprowadzenie elektronicznej metki do marek Mohito, Cropp oraz House będzie zrealizowane ponad 5-krotnie szybciej, niż we flagowej marce Reserved.

czytaj więcej »


Start budowy Panattoni Park Wrocław West Gate

28 kwietnia 2021

Wystartowała budowa Panattoni Park Wrocław West Gate o docelowej powierzchni ok. 47 000 mkw. Pierwszym najemcą parku jest Schumacher Packaging.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter