STILL rozwija sztuczną inteligencję do mapowania 3D

20 grudnia 2021

Firma STILL zainicjowała założenie konsorcjum mającego na celu zwiększenie stopnia wykorzystywania danych z czujników prowadzonych automatycznie wózków widłowych do trójwymiarowego mapowania obiektów logistycznych.
Pod nazwą ARIBIC, stanowiącą akronim angielskiego Artificial Intelligence-Based Indoor Cartography (Oparta na Sztucznej Inteligencji Kartografia Wnętrz), funkcjonuje konsorcjum i projekt badawczo-rozwojowo-wdrożeniowy z obszaru AGV i AI. Ma on stanowić odpowiedź na obserwowane obecnie w kontekście pracy wózków automatycznych „marnotrawstwo” danych. By bezkolizyjnie się poruszać, AGV sekunda po sekundzie skanują swoje otoczenie i na podstawie zebranych informacji wyznaczają optymalne trasy. Założeniem projektu jest wykorzystanie czujników poszczególnych pojazdów do generowania z użyciem sztucznej inteligencji dostępnych innym maszynom map 3D.
– W przeciwieństwie do dzisiejszej metody, w której – jak z migawki – generowany jest „sztywny” trójwymiarowy obraz obiektu, mapy kreowane przez platformę ARIBIC pozostają dynamiczne i zawsze aktualne. Wykorzystując dane z czujników, w czasie rzeczywistym tworzymy cyfrowe odzwierciedlenie otoczenia i jesteśmy w stanie na bieżąco prowadzić wymianę istotnych danych na jego temat – tłumaczy podstawowe założenia rozwiązania Bengt Abel, Project Manager w STILL. – System pozwala na natychmiastowe uwzględnianie w zasobach naszej sztucznej inteligencji informacji o wszelkich zmianach otoczenia – czy to o przeniesionym regale, czy nowoumieszczonej palecie. W efekcie wiemy wszystko o lokalizacji w magazynie wszelkich obiektów. Potencjał wykorzystania tej wiedzy do optymalizacji pracy jest ogromny – dodaje.
Obok firmy STILL, dostarczającej na potrzeby ARIBIC testowe automatyczne wózki widłowe, uczestnikami projektu są: Karlsruhe Institute of Technology (KIT), University of Toronto (wraz z laboratorium STARS) oraz LeddarTech – kanadyjska firma specjalizująca się w wytwarzaniu czujników. Badania finansowane są przez Pomocniczy Program Rozwoju Przemysłu Narodowej Rady Badawczej Kanady (NRC IRAP) oraz Niemieckie Federalne Ministerstwo ds. Gospodarki i Energii (BMWi). Zakończenie prac planowane jest na IV kwartał 2023 r.

Ostatnie newsy Eurologistics więcej newsów »

2022: rok zielonego wodoru w logistyce?

18 stycznia 2022

Wodór staje się centralnym elementem planów dotyczących dekarbonizacji gospodarki – w tym także logistyki i transportu wewnętrznego. Jednak jego pozyskiwanie w dużych ilościach w pełni ekologiczny sposób pozostaje problematyczne. Czy w 2022 r. czeka nas rewolucja w tym zakresie?

czytaj więcej »


Rusza rozbudowa parku BIK pod Wrocławiem

14 stycznia 2022

Biuro Inwestycji Kapitałowych rozpoczęło II etap budowy parku logistycznego BIK Park Wrocław. Inwestycja realizowana spekulacyjnie dostarczy 22 500 mkw. nowoczesnej powierzchni magazynowej.

czytaj więcej »


ID Logistics dla LPP w Rosji

12 stycznia 2022

ID Logistics umacnia swoją pozycję na rynku usług logistycznych dedykowanych obsłudze branży e-commerce. W Rosji ID Logistics rozwija współpracę z LPP, jedną z największych polskich firm odzieżowych, zarządzając jej nowym magazynem e-commerce o powierzchni 40 tys. mkw.

czytaj więcej »


Quick commerce i mikrocentra dystrybucji

7 stycznia 2022

Swoje sieci dark store’ów, pozwalające na dostarczanie produktów spożywczych w kilkanaście minut od zamówienia rozwija już na naszym rynku kilka firm, a kolejne platformy zakupowe zapowiadają wejście do Polski.

czytaj więcej »


Hillwood startuje z dużym projektem koło Konina

5 stycznia 2022

Hillwood Polska uzyskał pozwolenie na budowę pierwszego budynku w projekcie Industrial Park Poland w gminie Stare Miasto k. Konina. Otwiera to nowy rozdział w historii gospodarczego rozwoju nie tylko Wielkopolski, ale i całego kraju.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter