RTV Euro AGD i innowacje w dostawach

27 kwietnia 2021

RTV Euro AGD w ostatnich miesiącach jako pierwsza firma handlowa z branży elektroniki użytkowej wdrożyła aplikację mobilną, wspierającą dostawy do klienta. Efektem wdrożenia jest nie tylko znaczące skrócenie czasu doręczeń towarów, ale też optymalne wykorzystanie floty samochodowej i znaczna redukcja emisji spalin.Wprowadzanie nowoczesnych rozwiązań z zakresu przetwarzania danych w obsłudze transportowej i dostawach do klienta to część szeroko zakrojonych działań w zakresie digitalizacji, dzięki którym RTV Euro AGD umacnia pozycję lidera na rynku elektroniki użytkowej.
– Wdrożona przez nas aplikacja, przeznaczona dla naszych techników-instalatorów, w trybie online przekazuje bieżące informacje na temat dostawy, docelowej godziny jej realizacji oraz przewiduje zdarzenia mogące mieć wpływ na zaplanowaną trasę – wyjaśnia Paweł Olszewski, kierownik projektów logistycznych, RTV Euro AGD. – Dzięki niej, klienci dzwoniąc do naszego Contact Center, mogą otrzymać zaktualizowaną, precyzyjną informację dotyczącą statusu dostaw. Aplikacja zawiera również dokumentację, informacje o liczbie produktów do dostarczenia i konkretnych czynnościach, które muszą wykonać nasi technicy-dostawcy i technicy-instalatorzy, realizując dane zamówienie. Pozwala to na zdecydowanie łatwiejsze planowanie codziennej pracy i większą automatyzację działań. Już wkrótce zrobimy krok dalej i zaoferujemy naszym klientom dedykowany panel, umożliwiający samodzielne śledzenie trasy zamówionego towaru.

Inwestowanie w algorytmy, zbieranie, przetwarzanie i analizę ogromnej ilości danych związanych z procesami dystrybucji towarów i ich automatyzacja nie są powszechne wśród dostawców na świecie.
– Dla naszej firmy to jeden z istotniejszych obszarów działania – mówi Sebastian Danek, dyrektor ds. transportu, RTV Euro AGD. – Zdajemy sobie sprawę, jakie korzyści może przynieść digitalizacja logistyki. I mocno w nią inwestujemy. Najlepszym na to dowodem jest właśnie aplikacja obsługująca dostawy do klientów. Współpracuje ona z wdrożonym wcześniej systemem Transport Management (TMS), wyznaczającym docelowe punkty i opracowującym najszybszą i najbardziej optymalną trasę przejazdu, którą w ciągu dnia pracy musi pokonać dostawca. Jednym słowem TMS ma sprawić, że towar znajdzie się jak najszybciej u klienta, a aplikacja pozwoli z kolei maksymalnie skrócić czas oddania w jego ręce produktu, który zakupił oraz usprawnić działania techników instalujących nabyty sprzęt.

Pierwsze efekty już wyraźnie widać. Proces obsługi dostawy jest znacznie efektywniejszy. Nie wliczając czasu realizacji usług (np. wniesienia, montażu sprzętu), jest on skrócony nawet o połowę. Technicy RTV Euro AGD zamiast uzupełniania papierowych dokumentów dostawy, mają do dyspozycji prosty, interaktywny formularz elektroniczny, pozwalający zaoszczędzić czas.

Klienci RTV Euro AGD natychmiast po dostawie na wskazany adres e-mail otrzymują komplet elektronicznych dokumentów dotyczących danej transakcji wraz z fakturą. To znacząco skraca i ułatwia także proces obsługi posprzedażowej. Wystarczy, że pracownikowi Działu Obsługi Klienta udostępnione zostaną otrzymane wcześniej informacje o dostawie, niezbędne do obsługi zgłoszeń klienckich. Wprowadzenie aplikacji daje kupującym dodatkową korzyść, którą wiele osób docenia zwłaszcza obecnie, w dobie pandemii. – To możliwość bezkontaktowego potwierdzania odbioru dostawy za pomocą unikalnego kodu – wyjaśnia Paweł Olszewski. – Ograniczamy w ten sposób bezpośrednie kontakty z klientami do absolutnego minimum. I konsumenci to doceniają. Od czasu, gdy wprowadziliśmy cyfrowe rozwiązania w naszej logistyce, wskaźnik NPS (Net Promoter Score), czyli rekomendacji naszych usług, wzrósł o kilkanaście procent w porównaniu z okresem, kiedy to papier rządził dostawami.

Wygoda i ekologia
RTV Euro AGD wdrożyło też nową usługę do geokodowania adresów dostaw. To rozwiązanie pozwalające na wyznaczanie precyzyjnych współrzędnych geograficznych i bardzo dokładnego lokalizowania miejsca, w którym klient czeka na zamówiony przez siebie produkt. Nie ma już mowy o poszukiwaniu trudno dostępnych lub niewłaściwie oznaczonych posesji. Technicy bez problemu docierają do klientów, a przy tym najszybszą i najkrótszą drogą, ograniczając nie tylko przejechane kilometry, ale również emisję dwutlenku węgla przez auta dostawcze.
– To kolejny krok, który nasza firma robi w kierunku ekologii – dodaje Rafał Gąska, dyrektor ds. łańcucha dostaw, RTV Euro AGD. – Już wcześniej mocno inwestowaliśmy w nowoczesną flotę samochodową, spełniającą najwyższe normy czystości spalin. Testowaliśmy także auta elektryczne, aby zminimalizować ich wpływ na środowisko naturalne. Cieszy nas, że ostatnie wdrożenia związane z digitalizacją rozwiązań transportowych i cyfrowym obiegiem dokumentów nie tylko ułatwiają klientom zakupy, ale również przyczyniają się do ochrony zasobów naturalnych.

Nad stworzeniem aplikacji do obsługi dostaw pracował wewnętrzny zespół ekspertów IT zatrudniony w RTV Euro AGD. Obecnie testują już kolejne funkcjonalności, ułatwiające zakupy, które niebawem zostaną udostępnione klientom.

Ostatnie newsy Eurologistics więcej newsów »

Kurierzy będą potrzebować więcej powierzchni

5 maja 2021

Z najnowszego raportu opracowanego przez międzynarodową firmę doradczą Savills wynika, że w latach 2021-2025 firmy kurierskie w Europie będą potrzebowały dodatkowo 8,6 mln mkw. powierzchni magazynowej, aby dotrzymać kroku rosnącemu popytowi w sektorze handlu internetowego.

czytaj więcej »


DSV Panalpina łączy siły z Agility Global Integrated Logistics

4 maja 2021

DSV Panalpina podpisała umowę przejęcia zorganizowanej części przedsiębiorstwa Agility z siedzibą w Kuwejcie, świadczącej usługi w obszarze Global Integrated Logistics (GIL).

czytaj więcej »


Mniej ofiar na drogach UE w 2020 r.

30 kwietnia 2021

W wyniku wypadków na drogach zginęło w zeszłym roku 18 800 osób, co stanowi bezprecedensowy spadek o 17 proc. w stosunku do roku 2019 – wynika z danych opublikowanych przez Komisję Europejską. Oznacza to, że w 2020 r. o prawie 4 tys. mniej osób w porównaniu z 2019 r. straciło życie na drogach UE.

czytaj więcej »


LPP przyspiesza wdrożenie RFID w kolejnych markach

29 kwietnia 2021

W związku z dynamicznie rosnącą rolą sprzedaży wielokanałowej, LPP przyspiesza wdrożenie technologii RFID w kolejnych markach. Wprowadzenie elektronicznej metki do marek Mohito, Cropp oraz House będzie zrealizowane ponad 5-krotnie szybciej, niż we flagowej marce Reserved.

czytaj więcej »


Start budowy Panattoni Park Wrocław West Gate

28 kwietnia 2021

Wystartowała budowa Panattoni Park Wrocław West Gate o docelowej powierzchni ok. 47 000 mkw. Pierwszym najemcą parku jest Schumacher Packaging.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter