Pierwszy transport samochodów koleją pod Bosforem

24 marca 2021

Omsan Lojistik, pierwsza w Turcji prywatna firma posiadająca uprawnienia do prowadzenia działalności w transporcie kolejowym, jako pierwsza zrealizowała transport samochodów z Europy do Azji przy wykorzystaniu Marmaray. Marmaray to najgłębszy na świecie tunel rurowy pod morzem (zbudowany na głębokości ok. 60 m), wykorzystujący system szynowy. Łączy dwa odrębne systemy kolejowe: europejskiej i azjatyckiej części Turcji w jedną całość.

Omsan Lojistik zrealizowała międzykontynentalny transport samochodów przy użyciu Marmaray pod Bosforem pociągiem służącym do przewozu samochodów o długości przekraczającej 550 m. Przetransportowano ponad 200 pojazdów marki Dacia Duster ciągłą linią kolejową z Rumunii i Bułgarii do İzmit Köseköy.
Dyrektor generalny Omsan Lojistik – Cömert Varlık poinformował, że jego firma wraz z uruchomieniem przewozów towarowych tunelem Marmaray zapoczątkowała działalność w zakresie międzykontynentalnego transportu bez konieczności dokonywania przeładunku i wymiany pojazdów. Varlık, podkreślając jak jaką szansą dla tureckiego sektora logistycznego jest Marmaray, stanowiący krótką i zarazem ekonomiczną i wygodną część międzynarodowego korytarza kolejowego ciągnącego się z Pekinu do Londynu, stwierdził, że: – Przewozy kolejowe, które dzięki bezpiecznemu a jednocześnie ciągłemu transportowi nabrały jeszcze większego znaczenia w dobie pandemii, wobec wprowadzanych w naszym kraju w ostatnim okresie innowacji technologicznych staną się w niedalekiej przyszłości jednymi z najbardziej preferowanych alternatyw transportowych. I dodał: – Jestem przekonany, że w chwili kiedy Marmaray mający dla naszego kraju i sektora znaczenie strategiczne, zacznie działać z pełną wydajnością, przyczyni się w dużej mierze do rozwoju tureckiego eksportu i importu, a co za tym idzie, wniesie poważny wkład do naszej gospodarki. Jako OMSAN Lojistik, po zrealizowaniu z powodzeniem tego projektu, kontynuujemy przygotowania do organizacji nowych międzynarodowych przewozów kolejowych.

(Business Wire)

Ostatnie newsy Eurologistics więcej newsów »

POLOmarket uruchomił trzecie centrum logistyczne

16 kwietnia 2021

W ubiegłym tygodniu rozpoczęło się towarowanie trzeciego, najnowszego centrum logistycznego sieci POLOmarket. Jest to jedna z największych inwestycji Grupy w ostatnich latach.

czytaj więcej »


Rozpoczął się montaż trzech suwnic RMG na terminalu CLIP w Swarzędzu

15 kwietnia 2021

Na terminalu intermodalnym CLIP w Swarzędzu koło Poznania rozpoczął się montaż trzech suwnic szynowych RMG. Po zakończeniu inwestycji wielkopolski hub logistyczny CLIP będzie mógł przeładowywać 8 pociągów intermodalnych jednocześnie.

czytaj więcej »


XPO prezentuje nową spółkę – GXO Logistics

14 kwietnia 2021

XPO Logistics, Inc. (NYSE: XPO), globalny dostawca rozwiązań w zakresie łańcucha dostaw, ogłosił tożsamość nowej firmy, która została utworzona w związku z planowanym wydzieleniem działalności logistycznej XPO.

czytaj więcej »


FM Logistic po raz szósty zdobywa certyfikację IFS z najwyższą notą

13 kwietnia 2021

Magazyn należący do FM Logistic obsługujący pod brandem FM Fresh klienta z sektora FMCG we Mszczonowie (woj. mazowieckie) po raz kolejny uzyskał 100% w audycie International Featured Standards.

czytaj więcej »


Transport intermodalny rośnie mimo pandemii

12 kwietnia 2021

W 2020 r. masa przewozów intemodalnych przekroczyła 10% udziałów w kolejowych przewozach towarowych. Wzrost udziału rok do roku wyniósł niemal 29%. To kolejny rok wzrostu tego rynku w Polsce. Urząd Transportu Kolejowego opublikował podsumowanie przewozów intermodalnych za ubiegły rok.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter