Royal Philips Electronics zdecydował, iż to UPS zajmie się przeprojektowaniem i zarządzaniem jego globalną logistyczną siecią obsługi części (SPL, service parts logistics). Ma to służyć znaczącej poprawie obsługi klienta w Dziale Systemów Medycznych.Zadaniem UPS będzie zapewnienie klientom Philips Medical w 50 krajach na całym świecie dostaw części zgodnie z zawartymi umowami, włączając doręczenia kluczowych części tego samego dnia oraz usługi zwrotne. Dotychczasowa praktyka zakładała doręczenia następnego dnia. Sieć stworzona przez UPS zastąpi system obsługi regionalnej funkcjonujący w oparciu o 12 dostawców logistycznych w około 40 lokalizacjach. W ramach globalnego kontraktu na SPL, UPS zapewni powierzchnie magazynowe dla materiałów przed załadunkiem oraz zarządzanie ich wykazem, realizację zamówień, transport przychodzący i wychodzący, globalny podgląd przesyłek i raportowanie, a także nadzór, usługi przepakowywania i znakowania. Podpisanie pięcioletniego kontraktu kończy poszukiwania głównego dostawcy logistycznego przez Philips Medical. UPS zagwarantuje dystrybucję kluczowych części, magazynowanie oraz usługi zwrotne poprzez globalną sieć UPS Supply Chain Solutions, posiadającą ponad 1000 obiektów, włączając centralne ośrodki dystrybucyjne w Louisville w USA, w Roermond w Holandii oraz w Singapurze, Szanghaju i ponad 100 globalnych centrach SPL. „Philips Medical podnosi poprzeczkę dla usług w swojej branży. UPS jest podekscytowany tym, iż może być częścią tych starań”, powiedział Bob Stoffel, senior vice president UPS w Supply Chain Group. „Już teraz nasze relacje z Philips Medical są bliskie, z niecierpliwością czekamy więc na to, by pomóc firmie Philips w dalszym usprawnianiu jej złożonych operacji transportowych i logistycznych”.