Nowa polityka zarządzania opakowaniami w LPP

1 czerwca 2021

Firma odzieżowa LPP rozwija kolejne usprawnienia w swojej sieci logistycznej. W ramach projektu Control Tower – platformy usprawniającej zarządzanie łańcuchem dostaw, wdrożyła proces standaryzacji kartonów. Zastosowane rozwiązanie pozwala na optymalizację procesów logistycznych na etapie transportu oraz zarządzania przestrzenią magazynową.
Nowe rozwiązanie umożliwia też firmie na znaczne ograniczenia zużycia opakowań zbiorczych i ich ponowne wykorzystanie w procesie dystrybucji towaru do sklepów stacjonarnych, niosąc za sobą jednocześnie wymierne korzyści dla środowiska naturalnego. Tylko w ciągu minionego pół roku spółka odzyskała w ten sposób blisko 900 tys. kartonów, tym samym ratując przed wycinką 17 tys. drzew.

Proces standaryzacji kartonów realizowany przez LPP jest jednym z elementów większego projektu logistycznego spółki, funkcjonującego pod nazwą Control Tower. Prowadzony wśród kilkuset dostawców ma na celu bardziej efektywne wykorzystanie opakowań zbiorczych, w których zamówiony towar trafia do centrum dystrybucyjnego LPP.

– Cały proces standaryzacji zaowocował wymiernymi korzyściami ekonomicznymi i środowiskowymi. Dzięki temu zmniejszyliśmy zużycie kartonów zbiorczych, które po wdrożeniu projektu mogą być wykorzystywane kilkukrotnie. Wyeliminowaliśmy przewóz nie w pełni zapakowanych kartonów, co przełożyło się na optymalizację powierzchni ładunkowej. To, zwłaszcza w dobie rosnących cen frachtu oraz ograniczonej dostępności kontenerów, ma pozytywny wpływ również na nasz rachunek ekonomiczny. Standaryzacja to także bardziej efektywne wykorzystanie przestrzeni w transporcie drogowym, które przyczynia się do oszczędności w zakresie zużycia paliwa. Ale to co cieszy najbardziej, to pozytywny wpływ takiego rozwiązania na zasoby naturalne. Kilkukrotne wykorzystanie opakowań zbiorczych pozwala na realną oszczędność surowców do produkcji kartonów. W ciągu pół roku uchroniliśmy w ten sposób aż 17 tys. drzew – tłumaczy Sebastian Sołtys, dyrektor ds. logistyki LPP.
Projekt prowadzony w oparciu o innowacyjną platformę dedykowaną zarządzaniu łańcuchem dostaw, pozwolił również na bardziej efektywne wykorzystanie przestrzeni magazynowej aż o kilkanaście procent. Dzięki zaawansowanym rozwiązaniom automatyki centrum dystrybucyjnego opartym o pomiary wolumetryczne przepływu towarowego, wprowadzono kompleksowy, techniczny monitoring magazynu i jego kluczowego obszaru składowania jakim jest miniload. Pozwoliło to na dokładne pomiary skali efektów całego przedsięwzięcia. Jednym z nich było przyspieszenie procesu odbioru dostaw na bramie przyjęciowej, innym – lepsze wykorzystanie przestrzeni, tak na składzie, jak i w przewozie towarów. Przyniosło to firmie także realne efekty środowiskowe.
Podejmując decyzje biznesowe dotyczące kwestii logistycznych, firma jednocześnie realizuje swoją strategię zrównoważonego rozwoju. Dzięki standaryzacji opakowań prowadzonej wśród dostawców spółka rozszerzyła projekt odzyskiwania i ponownego użycia kartonów importowych, pochodzących od producenta, a trafiających do centrum dystrybucyjnego w Pruszczu Gdańskim. Nie są one już kierowane na makulaturę, lecz zyskują drugie życie, służąc do dystrybucji towaru do sieci salonów marek LPP.

– Procesowi ponownego użycia podlega już ponad 40 proc. kartonów docierających do naszego magazynu od dostawców. W ten sposób oszczędzamy obecnie miesięcznie ok. 150 tys. kartonów, co przekłada się na ocalenie 2 800 drzew miesięcznie. W ciągu minionego pół roku, tj. od momentu wprowadzenia monitoringu tej akcji, odzyskaliśmy blisko 900 tys. kartonów, a nie jest to nasze ostatnie słowo – zauważa Sebastian Sołtys.
LPP zamierza rozwijać projekt odzyskiwania kartonów do ponownego użycia i wdrożenie go również w nowo powstającym centrum dystrybucyjnym w Brześciu Kujawskim. Tam stawia sobie za cel odzysk na poziomie sięgającym do 75 proc.

Ostatnie newsy Eurologistics więcej newsów »

Book Boxy w parkach Prologis

11 czerwca 2021

Po zielonych terenach do wypoczynku, stacjach ładowania samochodów elektrycznych, wiatach rowerowych i szeregu udogodnień dostępnych dla pracowników parków, Prologis wprowadza kolejny nowy element programu PARKlife. W parkach w Warszawie, Wrocławiu i na Śląsku pierwszych użytkowników przywitały Book Boxy – plenerowe biblioteczki.

czytaj więcej »


Skracanie łańcuchów dostaw a inwestycje zagraniczne

10 czerwca 2021

Jednym z trendów w światowej gospodarce, który ujawnił się w wyniku pandemii koronawirusa, jest skracanie łańcuchów dostaw oraz regionalizacja produkcji. Pandemia i związane z nią następstwa w postaci lockdownów i ograniczeń nakładanych przez kraje na całym świecie ujawniły, jak duże jest niebezpieczeństwo związane z poleganiem wyłącznie na jednym kraju w obszarze produkcji[1].

czytaj więcej »


Bolsius przedłuża kontrakt z Raben o kolejne 5 lat

9 czerwca 2021

Firma Bolsius Polska rozpoczęła współpracę z Grupą Raben w 2011 roku. Nawiązane przez lata partnerskie relacje zaowocowały rozbudową kooperacji i powstaniem w 2017 roku innowacyjnego i dostosowanego do specyfiki produktów klienta magazynu wysokiego składu w Gądkach.

czytaj więcej »


Park P3 Poznań w pełni wynajęty

7 czerwca 2021

P3 długoterminowy inwestor i deweloper europejskich obiektów magazynowych wynajął w całości pierwszą fazę hali DC9 w parku P3 Poznań. Wśród najemców nowo budowanego obiektu znajdują się Green Factory Logistics (5510 mkw.) oraz Colian Logistic (4800 mkw.). Tym samym cały park P3 Poznań liczący 200 000 mkw. jest w pełni skomercjalizowany.

czytaj więcej »


ID Logistics uruchamia 4 magazyny e-commerce

4 czerwca 2021

ID Logistics do października otworzy trzy nowe centra logistyki dla jednego z największych globalnych liderów branży e-commerce/B2C. ID Logistics rozbuduje też powierzchnię i procesy operacyjne w podwrocławskim Krajkowie. Łączna powierzchnia tych wszystkich czterech magazynów ID Logistics wyniesie ponad 250 tys. mkw.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter