LPP przyspiesza wdrożenie RFID w kolejnych markach

29 kwietnia 2021

W związku z dynamicznie rosnącą rolą sprzedaży wielokanałowej, LPP przyspiesza wdrożenie technologii RFID w kolejnych markach. Wprowadzenie elektronicznej metki do marek Mohito, Cropp oraz House będzie zrealizowane ponad 5-krotnie szybciej, niż we flagowej marce Reserved. Plany uwzględniają także wykorzystanie soft tagów, które pozwolą na osiągnięcie 100 proc. widoczności całej oferty. To kolejny etap rozwoju polskiego producenta odzieży w ramach strategii omnichannel.

Nowa rzeczywistość handlowa wywołana pandemią Covid-19, była dla LPP impulsem, który znacząco przyspieszył projekty wspierające sprzedaż wielokanałową. Tym, co procentowało w okresie zamknięcia sklepów tradycyjnych i gwałtownych wzrostów sprzedaży internetowej były inwestycje w obszar fashion-tech i wdrożenie systemu RFID, czyli technologii elektronicznych metek. To właśnie to rozwiązanie wspierało efektywność sprzedaży flagowej marki Reserved w kryzysowym momencie. Biorąc pod uwagę kluczowe znaczenie tej technologii w procesie integracji kanałów sprzedaży, gdańska spółka zdecydowała o szybszym wdrożeniu elektronicznych metek do Mohito, Cropp i House.
Dzięki elektronicznej metce, LPP w czasie rzeczywistym śledzi dostępność towaru, co pozwala lepiej kontrolować jego przepływ m.in. między magazynami a salonami, a w efekcie szybciej i dokładniej odpowiadać na potrzeby klienta. – Pierwsza fala pandemii pokazała nam, że musimy być gotowi na różne scenariusze. W marcu ub.r. wraz z zamknięciem z dnia na dzień niemal wszystkich sklepów stacjonarnych, musieliśmy szybko zaadaptować się do nowej sytuacji. Dzięki wykorzystaniu technologii RFID w Reserved, salony stacjonarne zaczęły pełnić funkcję minimagazynów obsługujących zamówienia online. W efekcie szybciej przetwarzaliśmy zamówienia składane przez sklep internetowy – wyjaśnia Alexander Yashin, ekspert ds. RFID w LPP. – Sukces jaki osiągnęliśmy dzięki integralnemu podejściu do naszej sprzedaży we flagowej marce, był dla nas kluczowym czynnikiem, który utwierdził nas w podążaniu tą ścieżką w kolejnych brandach. Wiedzieliśmy, że nie mamy czasu do stracenia i musimy przyspieszyć prace nad wdrożeniem RFID do kolejnych marek – dodaje.

Pierwsza implementacja RFID w marce Reserved była najszybszym wdrożeniem tej technologii na świecie. Dzięki nauce wyciągniętej z tego doświadczenia, drugie podejście spółka zrealizuje jeszcze szybciej. – W Reserved w ciągu 12 miesięcy wprowadziliśmy RFID w 270 salonach.
Obecne planujemy zrealizować to w 867 salonach kolejnych brandów w zaledwie 7 miesięcy w 12 krajach. Oznacza to, że roll out rozwiązania dokonamy ponad 5 krotnie szybciej w porównaniu do Reserved – dodaje Agata Mielewczyk, IT Project Manager LPP.

Technologią RFID zostanie objętych w sumie ponad 1200 salonów LPP. Tym samym w 2021 roku ponad 200 mln sztuk towaru, będącego ofertą czterech brandów polskiej spółki będzie otagowane elektronicznymi metkami. Ważnym elementem trwającego projektu jest również nowość, jaką są RFID soft tags, czyli tzw. miękkie tagi RFID. Dzięki temu rozwiązaniu technologią objęte zostaną również produkty takie jak biżuteria, perfumy czy inne akcesoria. – Wdrożenie soft tagów pozwoli nam zwiększyć dostępność oferty dla zamówień online marki Reserved, a także Cropp, Mohito i House. Wdrożenie systemu oraz dodatkowe pojawienie się soft tagów zapewni nam tym samym 100 proc. widoczność stanów magazynowych w czasie rzeczywistym. Dokładność i wydajność tego rozwiązania stanowią dla nas niezbędny element w rozwoju strategii omnichannel. – mówi Alexander Yashin.

– Decyzję o rozszerzeniu technologii finalnie na Croppa, House’a i Mohito, podjęliśmy w październiku 2020 roku, a już w listopadzie rozpoczęliśmy szkolenia dla kupców i dostawców. Obecnie przygotowujemy salony tj. malujemy ściany farbą ekranującą, wyposażamy je w detachery oraz czytniki RFID. Ponadto, wdrażamy zmiany w systemie zarządzania magazynowego WMS, aplikacjach salonowych czy w oprogramowaniu tuneli kodujących RFID w naszym Centrum Dystrybucyjnym. Pełen rollout technologii w salonach rozpocznie się we wrześniu tego roku, a równolegle do marca 2022 będą realizowane szkolenia pracowników salonów – mówi Agata Mielewczyk.

Transformacja jaką przeszła spółka i decyzja o przyspieszaniu wielu projektów technologicznych, to odpowiedź na nową rzeczywistość branży odzieżowej. Potencjał technologii RFID w pełni wpisuje się w potrzeby dynamicznego rozwoju wielokanałowego modelu sprzedaży LPP.

Ostatnie newsy Eurologistics więcej newsów »

Book Boxy w parkach Prologis

11 czerwca 2021

Po zielonych terenach do wypoczynku, stacjach ładowania samochodów elektrycznych, wiatach rowerowych i szeregu udogodnień dostępnych dla pracowników parków, Prologis wprowadza kolejny nowy element programu PARKlife. W parkach w Warszawie, Wrocławiu i na Śląsku pierwszych użytkowników przywitały Book Boxy – plenerowe biblioteczki.

czytaj więcej »


Skracanie łańcuchów dostaw a inwestycje zagraniczne

10 czerwca 2021

Jednym z trendów w światowej gospodarce, który ujawnił się w wyniku pandemii koronawirusa, jest skracanie łańcuchów dostaw oraz regionalizacja produkcji. Pandemia i związane z nią następstwa w postaci lockdownów i ograniczeń nakładanych przez kraje na całym świecie ujawniły, jak duże jest niebezpieczeństwo związane z poleganiem wyłącznie na jednym kraju w obszarze produkcji[1].

czytaj więcej »


Bolsius przedłuża kontrakt z Raben o kolejne 5 lat

9 czerwca 2021

Firma Bolsius Polska rozpoczęła współpracę z Grupą Raben w 2011 roku. Nawiązane przez lata partnerskie relacje zaowocowały rozbudową kooperacji i powstaniem w 2017 roku innowacyjnego i dostosowanego do specyfiki produktów klienta magazynu wysokiego składu w Gądkach.

czytaj więcej »


Park P3 Poznań w pełni wynajęty

7 czerwca 2021

P3 długoterminowy inwestor i deweloper europejskich obiektów magazynowych wynajął w całości pierwszą fazę hali DC9 w parku P3 Poznań. Wśród najemców nowo budowanego obiektu znajdują się Green Factory Logistics (5510 mkw.) oraz Colian Logistic (4800 mkw.). Tym samym cały park P3 Poznań liczący 200 000 mkw. jest w pełni skomercjalizowany.

czytaj więcej »


ID Logistics uruchamia 4 magazyny e-commerce

4 czerwca 2021

ID Logistics do października otworzy trzy nowe centra logistyki dla jednego z największych globalnych liderów branży e-commerce/B2C. ID Logistics rozbuduje też powierzchnię i procesy operacyjne w podwrocławskim Krajkowie. Łączna powierzchnia tych wszystkich czterech magazynów ID Logistics wyniesie ponad 250 tys. mkw.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter