Goodyear idzie w stronę wszechstronności

28 września 2021

Goodyear zaprezentował swoją nową linię opon do pojazdów ciężarowych, przy projektowaniu której kierowano ich maksymalną wszechstronnością oraz ograniczeniem negatywnego oddziaływania na środowisko. Fuelmax Endurance zostały opracowane z myślą o użytku zarówno na na autostradach, jak i na drogach regionalnych.
Opony z nowej linii można stosować zarówno na osi kierowanej jak i napędowych. Goodyear Fuelmax Endurance będą wspierać tysiące europejskich flot i producentów pojazdów ciężarowych w ograniczaniu emisji dwutlenku węgla poprzez połączenie poziomów efektywności paliwowej znanych z zastosowań długodystansowych z trwałością, trakcją i przebiegiem wymaganym do jazdy po drogach regionalnych. Goodyear deklaruje, że nowa linia produktów jest najbardziej wszechstronną pod względem paliwooszczędności, jaką kiedykolwiek wyprodukował i podkreśla, że wszystkie rozmiary posiadają oznaczenie ‘B’ w zakresie efektywności paliwowe, oferując jednocześnie wiodące osiągi w zastosowaniach międzyregionalnych.

Bez dylematów
– Producenci pojazdów, kierownicy flot i operatorzy znajdują się pod coraz większą presją, aby realizować cele zrównoważonego rozwoju, działając przy tym w warunkach niskich marż. Organy regulujące, inwestorzy i klienci końcowi domagają się “czystych” produktów transportowanych w najbardziej zrównoważony sposób. Aby w tak skomplikowanym środowisku, jakim jest transport, rzeczywiście dążyć do neutralnej dla klimatu przyszłości, działania ekologiczne i zwiększające wydajność muszą iść w parze, nie zwiększając przy tym złożoności – mówi Grégory Boucharlat, wiceprezes Goodyear ds. biznesu opon użytkowych w Europie. Dzięki nowej oponie Fuelmax Endurance przenosimy efektywność paliwową znaną z eksploatacji na autostradach na drogi regionalne. Jest to wydajna i wytrzymała opona, oferująca niski poziom emisji spalin i doskonałą przyczepność, a także długotrwałe osiągi i przebiegi. Dzięki nowej linii produktów chcieliśmy wypełnić lukę pomiędzy zrównoważonym rozwojem a codzienną rzeczywistą eksploatacją.

Do tej pory operatorzy transportowi często musieli wybierać pomiędzy trwałością, dużym przebiegiem a doskonałą wydajnością paliwową. Jak zapewnia producent, Fuelmax Endurance jest prawdziwym przełomem w branży oponiarskiej i transportowej, ponieważ jest wydajna i wszechstronna, przy tym charakteryzuje się niską emisją spalin, doskonałym przebiegiem i trakcją. Zmniejszenie emisji CO2 o 2% przekłada się na oszczędność około 1 tony CO2 i 400 l paliwa na samochód ciężarowy rocznie. Gdyby flota składająca się ze 100 pojazdów zmieniła opony klasy C na paliwooszczędne klasy B, takie jak Fuelmax Endurance, oznaczałoby to potencjalne oszczędności rzędu 100 ton CO2 i 40 000 litrów paliwa.

Trzy sprzeczności
W procesie projektowania inżynierowie skupili się na połączeniu trzech sprzecznych ze sobą aspektów, a więc przebiegu, trakcji i wszechstronności, aby zapewnić oszczędność paliwa i niską emisję spalin. Specjalnie opracowane innowacje dla opon na oś kierowaną i napędową zwiększają możliwości produktów Goodyear w aspekcie efektywności paliwowej na szerszym zakresie tras, zapewniając jednocześnie trakcję, przyczepność i przebieg dzięki solidnej, wszechstronnej konstrukcji.

Opona na oś kierowaną Fuelmax S Enduranc łączy w sobie sprawdzoną technologię Goodyear IntelliMax Rib w układzie 5- lub 6-żebrowym z pomysłowym rozmieszczeniem żeber i geometrią rowków. Usztywnienia w rowkach barkowych łączą się, gdy opona się toczy, zwiększając jej wytrzymałość i ograniczając zużycie w bardziej wymagających warunkach terenowych, gdzie jazda w trybie stop-start, uderzenia w krawężniki, częstsze skręcanie i manewrowanie oraz intensywniejsze hamowanie stawiają przed oponami dodatkowe wyzwania.

Zwiększona głębokość bieżnika w wybranych rozmiarach opon na oś kierowaną skutkuje większą ilością ścieralnej gumy, co zapewnia lepszą przyczepność w późniejszym okresie eksploatacji. Innowacyjna, niskoenergetyczna mieszanka bieżnika kompensuje wytwarzanie ciepła spowodowanego siłami działającymi na oponę na osi kierowanej. W wielu modelach z nowej linii na oś kierowaną zastosowano również zoptymalizowaną mieszankę ściany bocznej, która przyczynia się do obniżenia emisji spalin i zużycia paliwa, ponieważ zmniejsza uginanie i deformację ściany bocznej podczas jazdy w terenie.

Oprócz innowacyjnej mieszanki bieżnika przeznaczonej na oś napędową, w oponie zastosowano specjalny proces utwardzania, aby jeszcze bardziej zoptymalizować opory toczenia. Kierunkowy wzór bieżnika wyposażony w dużą liczbę głębokich lameli, rowków centralnych i wgryzających się krawędzi, poprawia trakcję i skuteczniej odprowadza wodę. Z kolei dzięki połączeniu uznanych i nowych technologii, cała gama opon Fuelmax Endurance zapewnia wysoką efektywność paliwową (kategoria B), a także zwiększoną wytrzymałość, przyczepność i trakcję nawet w późnym okresie eksploatacji. Zarówno opony na oś kierowaną, jak i napędową posiadają certyfikat 3PMSF i są wyposażone w system identyfikacji radiowej RFID umożliwiający zarządzanie oponami.

Opona Fuelmax Endurance jest w pełni zgodna z programem bieżnikowania opon opracowanym przez producenta. Model na oś napędową będzie dostępny w postaci bieżnikowanej na gorąco opony premium TreadMax, która zapewnia dodatkowe przebiegi, a jednocześnie te same cechy i korzyści, co nowy, innowacyjny bieżnik, obniżając jednocześnie koszty opon nawet o 30%.

Ostatnie newsy Eurologistics więcej newsów »

Rośnie popularność baterii litowo-jonowych

14 października 2021

Case study: Wdrożenie baterii Li-Ion w firmie transportowej V1000. Choć baterie kwasowo-ołowiowe jako źródło zasilania wózków elektrycznych wciąż mają się dobrze, coraz więcej przedsiębiorstw decyduje się na modernizację flot w oparciu o technologię Li-Ion. Ostatnio do tej grupy dołączyła firma transportowa V1000.

czytaj więcej »


FM Logistic z obsługą logistyczną dla Yves Rocher

13 października 2021

We wrześniu br. FM Logistic, globalny operator logistyczny rozpoczął realizację kompleksowej obsługi marki Yves Rocher, międzynarodowego producenta kosmetyków.

czytaj więcej »


Energia wiatrowa zasili budynki LPP

12 października 2021

Centrum Dystrybucyjne w Pruszczu Gdańskim oraz większość budynków biurowych LPP od 2023 roku zasilana będzie energią pochodzącą ze źródeł odnawialnych.

czytaj więcej »


ID Logistics i innowacyjne zarządzanie zwrotami

11 października 2021

Lidl, wspierając rozwój biznesu na rynku francuskim, uruchomił nowy magazyn logistyczny, dedykowany zarządzaniu zwrotami produktów nieżywnościowych ze sklepów.

czytaj więcej »


GEFCO optymalizuje usługi ostatniej mili z Tarot Analytics

6 października 2021

GEFCO, globalny ekspert w dziedzinie multimodalnych łańcuchów dostaw i wiodący dostawca logistyki dla branży motoryzacyjnej w Europie, rozwija szeroko zakrojoną współpracę z Tarot Analytics.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter