Energia wiatrowa zasili budynki LPP

12 października 2021

Centrum Dystrybucyjne w Pruszczu Gdańskim oraz większość budynków biurowych LPP od 2023 roku zasilana będzie energią pochodzącą ze źródeł odnawialnych. Polski producent odzieży podpisał umowę ze spółką Figene Energia, która zabezpieczy całkowite potrzeby energetyczne LPP na kolejne 10 lat.
Rezygnacja z nieekologicznych źródeł zasilania to kolejny krok firmy w stronę zmniejszania wpływu spółki na otoczenie.
Na mocy umowy, od 1 stycznia 2023 r. spółka Figene Energia przez kolejne 10 lat będzie dostarczała zieloną energię do większości budynków biurowych firmy LPP na terenie Polski oraz Centrum Dystrybucyjnego w Pruszczu Gdańskim. Szacowany wolumen energii niezbędnej do zaspokojenia potrzeb firmy w tym okresie wynosi 358 000 MWh. Podpisana umowa przewiduje możliwość przedłużenia kontraktu o okres dodatkowych 5 lat.

– Kontrakt podpisany z firmą FIGENE Energia, to nasz kolejny krok w realizacji celów, jakie przyjęliśmy w Strategii Zrównoważonego Rozwoju na lata 2020-2025. Zobowiązaliśmy się w niej, że sukcesywnie będziemy neutralizować nasz wpływ na otoczenie, mając na uwadze wszystkie obszary działalności. Kilka tygodni temu zakończyliśmy instalację paneli fotowoltaicznych na powstającym w Brześciu Kujawskim Centrum Dystrybucyjnym LPP. Tam zdecydowaliśmy się na zasilanie słoneczne. Tym razem, podpisując umowę z Figene postawiliśmy na energię wiatrową – wyjaśnia Łukasz Piwoński, dyrektor ds. administracyjno-technicznych w LPP.

Zgodnie z założeniami Strategii Zrównoważonego Rozwoju na lata 2020-2025 “For People For Our Planet” wdrażanie przez LPP rozwiązań przyjaznych środowisku obejmuje nie tylko procesy produkcyjne, logistyczne i sieć sprzedaży, ale także obiekty, w których działa spółka. Oprócz decyzji o zasilaniu własnych biur i budynków z OZE, LPP stawia na zieloną energię również w salonach sprzedaży. Tam, gdzie istnieje możliwość wyboru dostawcy, z uwagi na warunki najmu, spółka korzysta ze źródeł odnawialnych.

Ostatnie newsy Eurologistics więcej newsów »

Rośnie popularność baterii litowo-jonowych

14 października 2021

Case study: Wdrożenie baterii Li-Ion w firmie transportowej V1000. Choć baterie kwasowo-ołowiowe jako źródło zasilania wózków elektrycznych wciąż mają się dobrze, coraz więcej przedsiębiorstw decyduje się na modernizację flot w oparciu o technologię Li-Ion. Ostatnio do tej grupy dołączyła firma transportowa V1000.

czytaj więcej »


FM Logistic z obsługą logistyczną dla Yves Rocher

13 października 2021

We wrześniu br. FM Logistic, globalny operator logistyczny rozpoczął realizację kompleksowej obsługi marki Yves Rocher, międzynarodowego producenta kosmetyków.

czytaj więcej »


ID Logistics i innowacyjne zarządzanie zwrotami

11 października 2021

Lidl, wspierając rozwój biznesu na rynku francuskim, uruchomił nowy magazyn logistyczny, dedykowany zarządzaniu zwrotami produktów nieżywnościowych ze sklepów.

czytaj więcej »


GEFCO optymalizuje usługi ostatniej mili z Tarot Analytics

6 października 2021

GEFCO, globalny ekspert w dziedzinie multimodalnych łańcuchów dostaw i wiodący dostawca logistyki dla branży motoryzacyjnej w Europie, rozwija szeroko zakrojoną współpracę z Tarot Analytics.

czytaj więcej »


Ekspansja znaczy przyszłość

5 października 2021
Dla większości dużych i średnich firm polski rynek stał lub staje się za ciasny – i to niezależnie od branży. Ekspansja zagraniczna może być warunkiem koniecznym do utrzymania dynamicznego rozwoju przedsiębiorstwa.   Krok ten zawsze wiąże się z poważnymi obawami, warto jednak wzorować się na dobrych przykładach firm, które już zdobyły przyczółki i czują się coraz pewniej na zagranicznych rynkach.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter