Dachser testuje wózki samojezdne AGV

3 stycznia 2022

Dachser prowadzi testy pojazdów sterowanych automatycznie w dwóch niemieckich magazynach. W przyszłości wózki samojezdne mają odciążyć pracowników od rutynowych zadań.
W ramach prac badawczo-rozwojowych Dachser przeprowadza rozszerzone testy sprawdzające, w jakim stopniu zautomatyzowane pojazdy bezzałogowe mogą współpracować z tymi sterowanymi ręcznie. W tym celu od początku roku w magazynach w Langenau i Vaihingen pracuje po jednym pojeździe sterowanym automatycznie. Wkrótce rozpoczną się również testy inteligencji roju, czyli interakcji pomiędzy nimi, podczas których oba pojazdy będą pracować w tej samej lokalizacji.
Inspiracją do przeprowadzenia testów był projekt realizowany wspólnie z Fraunhofer IML, z którym firma współpracuje od 2017 roku w ramach Dachser Enterprise Lab. W przyszłości wykorzystanie pojazdów AGV (ang. automated guided vehicle) mogłoby wyręczyć pracowników w rutynowej i wyczerpującej pracy fizycznej, dając im możliwość skoncentrowania się na bardziej wymagających zadaniach. W tym przypadku wózki sterowane automatycznie mają wyraźną przewagę – mogą pracować przez 24 godziny na dobę.
Obecnie AGV transportują towary ze strefy przyjmowania dostaw do magazynu wysokiego składowania, automatycznie pobierając i odkładając palety. Dzięki interfejsowi z własnym systemem do zarządzania magazynem (WMS) – MIKADO, wózkom AGV można w dowolnym momencie przydzielić zadania, a one same wyznaczą sobie trasę. Pojazdy są wyposażone w akumulatory litowo-jonowe, które obsługują ładowanie indukcyjne. – Proces ładowania odbywa się za pomocą płyty bazowej i trwa zaledwie dziesięć minut – wyjaśnia Daniele Andreano, Team Leader Contract Logistics Engineering w Dachser.
Ponieważ pojazdy te poruszają się autonomicznie, najwyższym priorytetem jest bezpieczeństwo. Każdy pojazd AGV jest wyposażony w system czujników umieszczonych na różnych wysokościach, co pozwala mu na ciągłe skanowanie otoczenia w poszukiwaniu przeszkód. W przypadku wykrycia jakichkolwiek trudności na trasie przejazdu system autonomicznie hamuje, zatrzymuje się całkowicie lub wyznacza objazd. W kontekście bezpieczeństwa istotna jest również prędkość maksymalna wynosząca 5 km/h.
– Celem naszych badań jest zdobycie cennego doświadczenia w zakresie stosowania wózków AGV w magazynie oraz terminalu przeładunkowym. Pozwoli nam to zrozumieć, w jaki sposób pojazdy te mogą najlepiej wspierać pracowników w ich codziennej pracy i być zintegrowane z codziennymi operacjami. Jesteśmy bardzo zadowoleni z dotychczasowych wyników – mówi Thomas Klare, Head of Corporate Contract Logistics w Dachser w Kempten.

Ostatnie newsy Eurologistics więcej newsów »

2022: rok zielonego wodoru w logistyce?

18 stycznia 2022

Wodór staje się centralnym elementem planów dotyczących dekarbonizacji gospodarki – w tym także logistyki i transportu wewnętrznego. Jednak jego pozyskiwanie w dużych ilościach w pełni ekologiczny sposób pozostaje problematyczne. Czy w 2022 r. czeka nas rewolucja w tym zakresie?

czytaj więcej »


Rusza rozbudowa parku BIK pod Wrocławiem

14 stycznia 2022

Biuro Inwestycji Kapitałowych rozpoczęło II etap budowy parku logistycznego BIK Park Wrocław. Inwestycja realizowana spekulacyjnie dostarczy 22 500 mkw. nowoczesnej powierzchni magazynowej.

czytaj więcej »


ID Logistics dla LPP w Rosji

12 stycznia 2022

ID Logistics umacnia swoją pozycję na rynku usług logistycznych dedykowanych obsłudze branży e-commerce. W Rosji ID Logistics rozwija współpracę z LPP, jedną z największych polskich firm odzieżowych, zarządzając jej nowym magazynem e-commerce o powierzchni 40 tys. mkw.

czytaj więcej »


Quick commerce i mikrocentra dystrybucji

7 stycznia 2022

Swoje sieci dark store’ów, pozwalające na dostarczanie produktów spożywczych w kilkanaście minut od zamówienia rozwija już na naszym rynku kilka firm, a kolejne platformy zakupowe zapowiadają wejście do Polski.

czytaj więcej »


Hillwood startuje z dużym projektem koło Konina

5 stycznia 2022

Hillwood Polska uzyskał pozwolenie na budowę pierwszego budynku w projekcie Industrial Park Poland w gminie Stare Miasto k. Konina. Otwiera to nowy rozdział w historii gospodarczego rozwoju nie tylko Wielkopolski, ale i całego kraju.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter