Maciej Seiffert, dyrektor zarządzający, TSLOGISTIC
Odchodzący rok w dużym stopniu pokazał jak ważna jest elastyczność w branży logistycznej. Rozpoczął się od wstrzymania dostaw z Chin, następnie wymusił na przedsiębiorstwach dostosowanie swojej działalności do rygorów sanitarnych oraz organizację pracy w systemie home office. W dalszej części roku gospodarka wystrzeliła, co poskutkowało dużym zwiększeniem zapotrzebowania na usługi branży logistycznej. Większą część roku spędziliśmy w domach, nawet sceptycznie nastawieni do zakupów online klienci musieli przestawić się na nową formę sprzedaży. Przyspieszony rozwój branży e-commerce wymusił na operatorach konieczność dostosowania swoich usług do potrzeb odbiorców. Oferowanie nieszablonowych rozwiązań w zakresie logistyki to najważniejszy czynnik wyróżniający nowoczesnego operatora logistycznego w 2020 roku. Firmy logistyczne, które sprawnie przeszły przez okres pandemii, zyskały nieocenione doświadczenie i umiejętności działania w naprawdę nietypowych warunkach globalnych. Przedsiębiorstwa logistyczne zaczynają przygotowywać się do inwestycji w obszarach, które okazały się strategiczne w okresie pandemii. Świat się zmienił nieodwracalnie, klienci w jeszcze większym stopniu stawiają na nowoczesne i zinformatyzowane przedsiębiorstwa logistyczne, które błyskawicznie potrafią się dostosować do zmieniających się warunków.