Komentarze

Polska gospodarka – opinie

Monika Gryń, właściciel, dyrektor handlowy Leader Logistics
Otoczenie gospodarcze, jego czynniki wzrostu wpływają na dynamiczny rozwój logistyki w ostatnich latach. Dzieje się to nie tylko w Polsce, ale i na całym świecie, w szczególności w krajach UE, do których Polska eksportuje około 80% swojej produkcji. Niemiecka gospodarka osiągnęła rekordową nadwyżkę handlową, która jest najwyższa od czasów II wojny światowej.

czytaj więcej »


Polska gospodarka – opinie

Jarosław Bartczak, Managing Director Poland XPO Logistics Transport Solutions Poland
Wskaźniki ekonomiczne branży, jak i kraju wykazują tendencje wzrostową. Nie przekłada się ona jednak w mojej opinii na pozytywne nastroje dotyczące przyszłości. Stan obecny osiągnięty został głównie dzięki: wzrastającej konsumpcji wewnętrznej, rządowym programom socjalnym (500+), niskiemu bezrobociu oraz wysokiej produkcji.

czytaj więcej »


Polska gospodarka – opinie

Paweł Trębicki, dyrektor generalny Raben Transport
Pod względem dynamiki sprzedaży logistyka zawsze nierozerwalnie powiązana była z ogólną koniunkturą gospodarczą. Rosnąca gospodarka to większe wolumeny zleceń i wyższy poziom sprzedaży. Właśnie teraz mamy do czynienia z taką sytuacją. Większość operatorów zgodzi się jednak z tezą, iż łatwiej dzisiaj o rozwój współpracy lub pozyskanie nowego klienta, niż ich dochodową obsługę na wysokim poziomie jakościowym.

czytaj więcej »


Polska gospodarka – opinie

Maciej Śledziński, dyrektor operacyjny VIVE Transport
Wyniki, jakie osiąga branża, pozostają w pozytywnej tendencji ze względu na wysoki poziom świadczonych usług na terenie UE i dzięki profesjonalizmowi branży. Wielomiliardowe nakłady inwestycyjne w środki transportu, rozwiązania IT, powierzchnie magazynowe, wysoką jakość świadczonej pracy, konkurencyjność cenową sprawiają, że ta branża stała się jedną z najlepszych i najlepiej rozwijających w naszym kraju. 

czytaj więcej »


Polska gospodarka – opinie

Tomasz Buraś, dyrektor zarządzający DHL Express w Polsce
Za dobrą koniunkturę na rynku odpowiadają pozytywne wskaźniki gospodarcze Polski m.in. w postaci 4% wzrostu PKB w całym 2017 roku, a także utrzymująca się wysoka dynamika eksportu i importu. Od wielu lat bowiem handel zagraniczny pełni istotną rolę w polskiej gospodarce, zawdzięczając to wzrastającej aktywności polskich przedsiębiorców zaangażowanych w międzynarodową wymianę handlową.

czytaj więcej »


Polska gospodarka – opinie

dr inż. Grzegorz Lichocik, prezes Dachser w Polsce
Dobre wyniki branży logistycznej to przede wszystkim efekt rosnącej koniunktury gospodarczej. Wzrost popytu krajowego jest zasługą m.in. zwiększenia płacy minimalnej czy programu 500+. Spadek bezrobocia oznacza również, że większa grupa osób dysponuje większymi dochodami. Wzrost wymiany zagranicznej jest częściowo efektem rozwoju wzrostu importu.

czytaj więcej »


Polska gospodarka – opinie

Piotr Sukiennik, dyrektor generalny CE w FM Logisitc
W ostatnim okresie gospodarka, nie tylko Polska, ale także innych krajów, ma się dobrze. Nasz rodzimy wzrost gospodarczy przyspieszył do ok. 4%, a zapowiada się, że III kwartał tego roku będzie jeszcze lepszy. Trzeba jednak pamiętać, że wzrost napędza głównie konsumpcja wynikająca z wpompowania w kieszenie polskich gospodarstw domowych ponad 29 mld zł z programu 500 +.

czytaj więcej »


Cyfryzacja wspiera zwinność łańcucha dostaw

Przemysł 4.0 oznacza większe wykorzystanie IT, cyfryzację procesów, poprawę zwinności i elastyczności. Logistyka nie jest sama dla siebie lecz musi odpowiadać na potrzeby klientów. Przemysł 4.0 ma kluczową rolę do odegrania w sprostaniu potrzebom klientów, którzy oczekują coraz szybszych i odpowiedzialnych dostaw specjalnie dla nich przygotowanych towarów.

czytaj więcej »


Łańcuch jest tak mocny jak jego najsłabsze ogniwo

Wyobraźmy sobie łańcuch złożony z wielu ogniw, czy poprawiając wszystkie ogniwa w tym łańcuchu sprawimy, że cały łańcuch będzie silniejszy? Nie! Aby cały łańcuch był silniejszy, wpierw należy zidentyfikować jego najsłabsze ogniwo i je ulepszyć, a dopiero wówczas łańcuch będzie silniejszy.

czytaj więcej »


Wyzwania dla branży TSL

Dwie dekady temu branża TSL otrzymała szansę rozwoju, gdyż globalizacja i e-commerce doprowadziły do drastycznego zwiększenia wolumenu potoków przesyłek, w tym przede wszystkim kurierskich. Rozpoczęta w drugiej dekadzie XXI w. epoka cyfryzacji i upowszechnienie telekomunikacji mobilnej oraz wywrotowe innowacje (disrupiton innovation) w handlu przynoszą nowe wyzwania dla branży TSL.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter