Komentarze

Rynek logistyki 2020

Maciej Seiffert, dyrektor zarządzający, TSLOGISTIC
Odchodzący rok w dużym stopniu pokazał jak ważna jest elastyczność w branży logistycznej. Rozpoczął się od wstrzymania dostaw z Chin, następnie wymusił na przedsiębiorstwach dostosowanie swojej działalności do rygorów sanitarnych oraz organizację pracy w systemie home office.

czytaj więcej »


Rynek logistyki 2020

Katarzyna Słabowska, dyrektor Departamentu Logistyki, Żabka Polska
Czas pandemii pokazał, że jednym z kluczowych obszarów handlu jest logistyka dostaw. Wielu klientów obawiało się, że dostawy do sklepów będą ograniczane. Oczywiście, koronawirus doprowadził do przejściowych perturbacji wielu łańcuchów dostaw.

czytaj więcej »


Rynek logistyki 2020

Przemysław Mormul, Director, Sales & GKAM Sales Department DSV Air&Sea
Rok 2020 to rok przełomowy dla wielu dziedzin życia społecznego oraz gospodarczego, w tym dla branży logistycznej. W wielu obszarach to, co jeszcze niedawno wydawało się powoli nadchodzącą przyszłością, dzisiaj stanowi już naszą nową rzeczywistość, a zmiany te szczególnie mocno dotyczą świata logistyki oraz transportu.

czytaj więcej »


Rynek logistyki 2020

Violetta Wojciechowska, dyrektor transportu i logistyki, Arra Group
Rok 2020 nie był łatwy dla żadnej z branż. Zajmujące się transportem, przechowywaniem i przepływem towarów firmy logistyczne zostały bezpośrednio dotknięte skutkami pandemii Covid-19. Należy pamiętać, że zakłócenia w łańcuchu dostaw w tym sektorze wpłynęły na konkurencyjność, tworzenie miejsc pracy, a także wzrost gospodarczy.

czytaj więcej »


Rynek logistyki 2020

Janusz Anioł, dyrektor generalny, Raben Logistics Polska
Branża logistyczna to krwioobieg gospodarki, który często zmaga się z wieloma wyzwaniami. W 2020 roku były one szczególne dla nas wszystkich. Z jednej strony zagrożenie epidemiczne i zmieniające się obostrzenia, koszty związane z zabezpieczeniami przed możliwością rozprzestrzenienia się wirusa, zmiana organizacji pracy, a z drugiej niestabilne poziomy sprzedaży klientów i konieczność jeszcze bardziej elastycznego podejścia.

czytaj więcej »


Rynek logistyki 2020

Radosław Lemieszek, dyrektor zarządzający, Maszoński logistic
Mijający rok w naszej firmie jest okresem zmian zarówno procesowych, jaki i strategicznych. Kiedy pod koniec marca musieliśmy skonfrontować naszą działalność operacyjną z koniecznością pracy zdalnej, okazało się, że narzędzia IT nie wspomagają wystarczająco procesu. Musieliśmy w bardzo krótkim czasie dokonać zmian.

czytaj więcej »


Rynek logistyki 2020

Małgorzata Markowska, Marketing Manager, GLS Poland
Ograniczenia i obostrzenia związane z pandemią niewątpliwie jeszcze przyśpieszyły rozwój e-commerce, a przez to również branży KEP. Z drugiej strony, sprawne działanie w zupełnie nowej dla wszystkich sytuacji, jaka zaistniała wiosną, wymagało elastyczności i umiejętności szybkiego reagowania. W krótkim czasie należało wprowadzić rozwiązania umożliwiające bezpieczną, a więc bezkontaktową dostawę.

czytaj więcej »


Rynek logistyki 2020

Bogdan Młynarczyk, dyrektor generalny, GEODIS Poland
Próba podsumowania kluczowych zjawisk minionego roku wymyka się standardowemu ujęciu. 2020 z pewnością przejdzie do podręczników jako modelowy przykład testowania trwałości łańcuchów logistycznych pod kątem odporności na zaburzenia popytu, czy wręcz okresowe braki podaży, jak w marcu gdy na kilka dni zatrzymano produkcję w fabrykach.

czytaj więcej »


Żegluga kontenerowa 2020

Bartosz Wilczyński, Head of Intercontinental Supply Chain Solutions, DB Schenker
Sytuacja związana z Covid-19, wprowadzanie lockdownu przez wiele państw, działania rządów ukierunkowane na protekcjonizm bezpośrednio wpłynęły na kruszenie się łańcuchów dostaw. Konsekwencją tego jest recesja i nierównomierny wzrost gospodarczy, które silnie oddziałują na globalny handel i transport.

czytaj więcej »


Budowanie przewagi

Teodor Kula, dyrektor zarządzający ESA Logistika Polska, Chieff Bussinss Developement Officer ESA Group
Naturalne w dzisiejszych czasach jest korzytanie z usług wyspecjalizowanych firm w zakresie transportu i magazynowania towarów, jednak w mojej opinii to mniej popularne usługi typu in-house są w stanie znacząco wpłynąć na zwiększenie przewagi konkurencyjnej firmy.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter