Ekspansja zagraniczna

Ekspansja zagraniczna

Piotr Kuba, członek zarządu ds. inwestycyjnych PFR TFI
Wyjście kapitałowe na rynki zagranicz­ne może nieść ze sobą wiele korzyści w różnych obszarach – większą sprzedaż, wyższe marże, dostęp do technologii czy unikalnych kompetencji, obniżenie kosztów to tylko niektóre z nich. Jednak przeję­cie zagranicznej spółki to z oczywistych względów ogromne przedsięwzięcie. Także dlatego, że nieuchronny jest element ryzyka związany m.in. barierami, których przedsiębiorcy nie doświadczają na rynku macierzystym, jak chociażby różnice kultu­rowe. Dlatego tak ważne jest odpowiednie planowanie i przygotowanie. Ekspansję kapitałową zawsze należy traktować jako element strategii rozwoju firmy i natural­ny krok w jej długoterminowym wzroście. Cieszy fakt, że coraz więcej polskich firm, także z branży logistycznej, zauważa korzyści płynące z przejęć zagranicznych firm i stawia sobie pytanie nie „czy?”, ale „kiedy?” i „w jaki sposób” zaistnieć na rynku międzynarodowym. Jako Fundusz Ekspansji Zagranicznej możemy towarzy­szyć polskim przedsiębiorcom w ekspansji kapitałowej, współfinansując ich przejęcia zagranicznych konkurentów, tym samym przesuwając jedną z najpoważniejszych barier w rozwoju zagranicznego biznesu, jaką jest brak kapitału, oraz zmniejszając początkowe ryzyka takiej ekspansji.

 

Ostatnie komentarze więcej komentarzy »

Jak rozwijać innowacje?

Jak rozwijać innowacje?

Zbigniew Kępiński, menedżer Genius lab, Grupa Raben
Każdy z elementów szeroko komentowanej i interpretowanej Czwartej Rewolucji Przemysłowej, czyli Internet of Things, mechanizmy sztucznej inteligencji (AI), automatyka oraz robotyka, dotycząca czynności magazynowych, odgrywają znaczącą rolę w rozwoju branży TSL.

czytaj więcej »

Bariery dla nowej podaży na rynku magazynowym

Bariery dla nowej podaży na rynku magazynowym

Iwona Sadowska, Interim Head of Leasing P3 Logistic Parks
Od wielu kwartałów obserwujemy niesłabnący popyt na powierzchnie magazynowe zarówno te duże, położone poza granicami administracyjnymi miast, jak i mniejsze zlokalizowane blisko centrów aglomeracji.

czytaj więcej »

Rynek logistyki 2020

Rynek logistyki 2020

Yann Belgy, dyrektor zarządzający, ID Logistics Polska
To, z jakimi wyzwaniami muszą mierzyć się dziś operatorzy czy przedsiębiorstwa handlowe, zależy od sektorów ich działalności. Specjalizacją ID Logistics jest logistyka kontraktowa, głównie dla retail, FMCG i e-commerce, a tu sytuacja nie jest jednoznaczna.

czytaj więcej »

Eurologistics Newsletter