E-commerce i małe magazyny miejskie

E-commerce i małe magazyny miejskie

Zbigniew Smyczyński, Senior Leasing Manager, P3 Logistic Parks
Obiekty typu SBU znajdują się zwykle w przemysłowo-biznesowych obszarach położonych w niewielkiej odległości od centrum miast. Ich atutem jest łatwy dostęp do komunikacji publicznej i głównych dróg miejskich. Za wzrost popytu na logistykę miejską odpowiada głównie silny rozwój e-commerce i to przedstawiciele tej branży są głównymi najemcami tych powierzchni. Magazyny zlokalizowane jak najbliżej dużych ośrodków miejskich przyciągają także firmy kurierskie i operatorów logistycznych realizujących usługi dla branży e-commerce.
Lokalizacja w granicach administracyjnych miast pozwala nie tylko na obniżenie kosztów dostawy, ale też znacznie skraca końcowy odcinek w łańcuchu dostaw. Jest to istotne zwłaszcza w handlu internetowym, gdzie czas realizacji zamówienia jest głównym czynnikiem w rywalizacji o klienta. Coraz więcej konsumentów oczekuje dostawy jak najszybciej – następnego, czy nawet tego samego dnia. Kolejnym etapem będzie dostawa w ciągu godziny, która w przyszłości będzie odgrywać coraz ważniejszą rolę.
Potencjał do rozwoju formatu SBU nadal jest bardzo duży. Według analizy przeprowadzonej przez PwC globalna sprzedaż przez Internet w bieżącym roku wzrośnie o kolejne 14,3%, a w Polsce w 2026 roku wartość tego rynku będzie na poziomie 162 mld zł, co oznacza średnioroczny wzrost o 12% i spowoduje jeszcze większy popyt na powierzchnię magazynową obsługującą ten sektor. P3 wychodząc naprzeciw tym potrzebom w ubiegłym roku kupiło dwie działki w aglomeracji warszawskiej, na których powstaną właśnie obiekty dedykowane obsłudze logistyki miejskiej. Obecnie aktywnie poszukujemy także gruntów w innych miastach pod budowę logistyki miejskiej.

Ostatnie komentarze więcej komentarzy »

Potencjał do rozwoju SBU w Polsce

Potencjał do rozwoju SBU w Polsce

Michał Czarnecki, Vice President, Head of Capital Deployment & Leasing, Prologis

Z punktu widzenia inwestora i dewelopera, kluczowym czynnikiem jest popyt wewnętrzny i możliwości komercjalizacji. Biorąc pod uwagę stały rozwój sektora e-commerce, potencjał drzemie przede wszystkim w obrębie dużych aglomeracji umożliwiających firmom wygodną dostawę coraz większej liczby zamówień bezpośrednio do klienta i szybkie uzupełnianie towarów na półkach.

czytaj więcej »

Jak rozwijać innowacje?

Jak rozwijać innowacje?

Zbigniew Kępiński, menedżer Genius lab, Grupa Raben
Każdy z elementów szeroko komentowanej i interpretowanej Czwartej Rewolucji Przemysłowej, czyli Internet of Things, mechanizmy sztucznej inteligencji (AI), automatyka oraz robotyka, dotycząca czynności magazynowych, odgrywają znaczącą rolę w rozwoju branży TSL.

czytaj więcej »

Ekspansja zagraniczna

Ekspansja zagraniczna

Piotr Kuba, członek zarządu ds. inwestycyjnych PFR TFI
Wyjście kapitałowe na rynki zagranicz­ne może nieść ze sobą wiele korzyści w różnych obszarach – większą sprzedaż, wyższe marże, dostęp do technologii czy unikalnych kompetencji, obniżenie kosztów to tylko niektóre z nich. Jednak przeję­cie zagranicznej spółki to z oczywistych względów ogromne przedsięwzięcie.

czytaj więcej »

Eurologistics Newsletter