Aktualny numer: Truck Business 52 (2016)

Kontakt bezpośredni

Sympatyczna rozmowa, jaką ostatnio przeprowadziłem z menedżerem logistyki firmy produkcyjnej, obecnej podczas organizowanego przez Truck&Business Polska spotkania handlowego,
sprawiła, że na nowo spojrzałem na kwestię relacji biznesowych w dzisiejszym świecie. Wszyscy wiemy jak w teorii powinien wyglądać biznes XXI wieku. Internet wdziera się wszędzie, rozwiązania mobilne dają niewyobrażalne możliwości, a telekonferencje pozwalają zaoszczędzić masę czasu i pieniędzy. Wydawać może się, że spotkania
z klientami będą ograniczane do minimum, zwłaszcza w sytuacji, gdy udało się już dostać kontrakt. Tymczasem pomimo niezwykle napiętego grafika, wspomniany menedżer znalazł czas, aby poświęcić cały dzień na spotkania z przewoźnikami, którzy przybywają na nasze spotkania handlowe. I jak przyznaje, nie żałuje tej decyzji. Kilka słów zamienionych w przyjaznej atmosferze i zebrane kontakty ułatwiły mu późniejszą pracę i wybór firm, którym zaoferowane zostaną umowy. Zaangażowanie nadawcy przełożyło się z kolei postępowanie przewoźników, którzy zdobyli kontrakty. Jak opowiadał mi mój rozmówca, w podpisaniu umowy nie brała udziału tylko kadra zarządzająca. Siedzibę zleceniodawcy odwiedzili także szeregowi pracownicy przewoźnika, aby
porozmawiać ze swoimi odpowiednikami z działu logistyki załadowcy. To ci ludzie odpowiadają za codzienne operacje logistyczne po obu stronach, a ponieważ mieli okazję poznać się osobiście i podczas rozmowy opisać swoje potrzeby, dziś współpraca firm układa się znakomicie. Sytuacja wyglądałaby zupełnie inaczej, gdyby pracownicy znali się tylko sprzed ekranu komputera. Nie oznacza to, że namawiam do porzucenia e-maili, zlikwidowania kont na giełdach transportowych, zaprzestania udziału w przetargach transportowych, zamknięcia stron internetowych i ruszenia w teren. Jestem zwolennikiem nowoczesnych rozwiązań, ale kliknięcie „wyślij” nie zastąpi nam uścisku dłoni. I nie mogę pozbyć się wrażenia, że wejście na stanowiska menedżerskie pokolenia millenialsów wcale nie zmieni znacząco tej sytuacji. IV Kongres Transportowy, podczas którego premierę ma niniejsze wydanie Truck&Business Polska, to kolejna okazja do doskonalenia sztuki bezpośrednich kontaktów biznesowych. Choć w chwili pisania tych słów wydarzenie to jest dopiero przed nami, to już mam pewność, że czeka nas kolejny triumf biznesu w wydaniu tradycyjnym.

Witold Zygmunt

Szanowny Czytelniku,
zarejestruj się by uzyskać bezpłatny dostęp do pełnego wydania Eurologistics. W ten sposób dbamy o polepszanie jakości naszych usług i dostarczanych do Ciebie materiałów.
Rejestracja oznacza akceptację aktualnej polityki prywatności.

Polecane artykuły

Eurologistics Newsletter