Aktualny numer: Truck Business 41 (2014)

Zasłużyć na sukces

Podobno łatwiej odnieść sukces, a trudniej na niego zasłużyć – to bardzo trafne spostrzeżenie, gdyż nie zawsze jest on efektem konsekwentnej, przemyślanej i fachowej pracy, lecz pochodną tzw. cudownych recept i niejasnych sztuczek. A co łatwo przychodzi, równie łatwo odchodzi… Szkoda tylko wysiłku włożonego w robienie wrażenia.

Szkoda przedsiębiorców, na których państwo polskie właśnie robi nieustannie wrażenie. Bo oni chcą pracować i zasłużyć na swój sukces, budując stabilne i rozwojowe firmy, a tymczasem muszą mierzyć się z systemem podatkowym, który rzuca im kłody pod nogi. I nawet jego reformy nie powodują poprawy sytuacji. Jak wynika z badania KPMG, prawo podatkowe jest niestabilne, a zawiłe przepisy w przypadku sporów podatkowych w interpretacji urzędników nie ułatwiają życia przedsiębiorcom. Złośliwie? Formalizm ma przeważnie zwolenników wśród tych, których najmniej to kosztuje. A przedsiębiorcy, także z branży TSL, największych problemów podatkowych spodziewają się z podatkiem VAT, w tym zasad określenia miejsca świadczenia usług transportu międzynarodowego, ustalania właściwej stawki podatku VAT, czy też wreszcie określania momentu powstania obowiązku podatkowego.

A przecież zamiast utrudniać firmom ich rozwój, warto je wspierać, zwłaszcza te z sektora TSL, który jest filarem polskiej gospodarki. Dlatego nasze wydawnictwo oraz agencja badawcza DGC już kolejny raz uhonorowała najlepszych z najlepszych w badaniu TOP 1500 Najefektywniej Zarządzanych Firm Transportowych. Laureaci wyłonieni są na podstawie analizy sprawozdań finansowych z trzech ostatnich okresów obrachunkowych, co pozwala wskazać najbardziej skuteczne strategie zarządzania. Takimi sukcesami można, a wręcz należy się chwalić!

W tym numerze pisma Truck&Business Polska przygotowaliśmy dla Was wiele ciekawych artykułów. Zachęcam do lektury m.in. artykułu „Zarządzanie przez kompetencje”, czyli jakich pracowników potrzebuje branża TSL. Dzięki odpowiedniemu zarządzaniu firma i przedsiębiorca buduje swój „employer branding”, czyli wizerunek. Kompetentny i zmotywowany pracownik przyniesie przedsiębiorstwu wymierne korzyści. A warto pamiętać, że każdy pracownik dokłada cegiełkę do budowy stabilnej i rozwojowej firmy. Firmy odnoszącej sukces. I to dopiero naprawdę robi wrażenie! Czego Państwu serdecznie życzę…

Elżbieta Sobańska
zastępca redaktora naczelnego

Szanowny Czytelniku,
zarejestruj się by uzyskać bezpłatny dostęp do pełnego wydania Eurologistics. W ten sposób dbamy o polepszanie jakości naszych usług i dostarczanych do Ciebie materiałów.
Rejestracja oznacza akceptację aktualnej polityki prywatności.

Polecane artykuły

Eurologistics Newsletter