Aktualny numer: Truck Business 40 (2014)

Umiejętne zarządzanie wiedzą

Ten numer Truck&Business Polska warto zacząć od przekazania dobrych wieści – systematycznie poprawia się jakość benzyny. To dobrze, bo paliwo, które ląduje w baku i tak już jest sporym kosztem finansowym dla firm transportowych, a dodatkowe i niespodziewane wydatki na naprawy nie poprawiłyby nastroju przewoźnikom drogowym.

A skoro już mowa o wydatkach na paliwo, to w tym numerze przedstawiamy nowości na rynku kart paliwowych, które emitenci przygotowali na 2014 rok. Ubiegłe lata zmusiły firmy oferujące bezgotówkowe rozliczanie do bardziej elastycznego podejścia wobec klienta. A to dlatego, że dynamicznie zmienia się nie tylko rynek, ale także oczekiwania nabywców. Karta to już nie tylko możliwość zakupu paliwa, ale także szereg usług dodatkowych. Ponadto, do kart paliwowych coraz częściej przekonują się też mali i średni przewoźnicy, którzy poszukują rozwiązań umożliwiających efektywne zarządzanie kosztami paliwa w sytuacji zmian cen na rynku surowca.

A rynek ten jest bardzo wrażliwy, także w obliczu bieżących wydarzeń na Ukrainie. Na dodatek, spory polityczne o terytorium tego kraju między Rosją a Zachodem przekładają się też na decyzje gospodarcze, m.in. embargo na eksport towarów. Czy zatem Wschód to atrakcyjny kierunek? Transport do państw WNP jest zarówno atrakcyjny, jak mocno skomplikowany. Dlatego wymaga od firm nie tylko doświadczenia, ale także umiejętnego zarządzania wiedzą.

W najnowszym wydaniu zachęcam też Państwa do lektury artykułu „Sprzedaż towaru to więcej niż umowa sprzedaży”. Okazuje się bowiem, że o ile firmy produkcyjne i handlowe radzą sobie z produkcją lub zakupem towarów oraz potrafią je dobrze sprzedać, to w obszarze logistyki transportowej jest u nich sporo niedociągnięć. I tutaj również brak dobrego zarządzania wiedzą w zakresie dostaw może dużo kosztować. Dlatego tak ważne jest, aby pamiętać, że nikt nie jest nieomylny i właściwie dobierać partnerów, bo jak mawiał wybitny uczony Albert Einstein „żadna liczba eksperymentów nie może dowieść, że ma się rację: jeden eksperyment może pokazać, że jej się nie ma”.

Elżbieta Sobańska
zastępca redaktora naczelnego

Szanowny Czytelniku,
zarejestruj się by uzyskać bezpłatny dostęp do pełnego wydania Eurologistics. W ten sposób dbamy o polepszanie jakości naszych usług i dostarczanych do Ciebie materiałów.
Rejestracja oznacza akceptację aktualnej polityki prywatności.

Polecane artykuły

Eurologistics Newsletter