Aktualny numer: Truck Business 37 (2013)

Krok do współpracy

Przewoźnik podczas przetargu, poza poziomem samej oferty cenowej, musi nas przekonać, że jest przygotowany do spełnienia tych wymagań. Tym, którzy nas przekonają, że są w stanie zrealizować te wysokie normy jakościowe współpracy, jak najbardziej umożliwiamy długofalową współpracę połączoną ze stabilnym rozwojem – objaśniają Tomasz Pluskota i Tomasz Kuchta z firmy Kaufland, którzy odpowiedzialni są za sprawy związane z transportem. Warto wsłuchać się w to, co mają do powiedzenia ci oraz inni przedstawiciele firm zlecających usługi transportowe, bo to jest bardzo pomocna wiedza o rynku, a to z kolei może przełożyć się na przygotowanie takiej oferty, która nie przepadnie w gąszczu wielu innych.

Dlatego nasze łamy udostępniliśmy nadawcom – jednym z największych i najbardziej rozpoznawalnych marek w kraju. Powinno bowiem dążyć się do tego, aby obie strony – nadawcy i firmy transportowe – lepiej poznały swoje oczekiwania. Utrzymywanie dobrych relacji biznesowych w branży nie musi zagrażać konkurencji, za to może być czynnikiem stymulującym pozytywny rozwój całego sektora.

W tym numerze Truck&Business Polska chciałabym również polecić wywiady z prezesami i osobami zarządzającymi firmami transportowymi, które zwyciężyły w prestiżowym badaniu TOP 1500. Jednym z laureatów jest Grzegorz Włodarski, prezes zarządu firmy Mega Sierpc, która została uznana najlepszą firmą wśród małych i średnich polskich przedsiębiorstw transportowych. Osiągnięte przez spółkę wyniki mówią same za siebie, ale nie byłoby tego sukcesu, gdyby nie pasja i zaangażowanie osób tworzących Mega Sierpc. I po latach ten zapał jest nadal silny, co jest widoczne nawet kiedy Grzegorz Włodarski opowiada o swojej firmie – kiedyś marzył, żeby przejechać się nową ciężarówką Volvo, choć początkowo we flocie swojej rodzinnej firmy miał stara, złożonego własnoręcznie w przydomowym garażu. Dzisiaj jest on prezesem firmy świadczącej usługi transportowe dla branży mleczarskiej w Europie.

Ale przewoźnicy też zwracają uwagę na kilka spraw, które adresują do załadowców, m.in. kwestię szkoleń kierowców i dyspozytorów, argumentując, że to oni w pierwszej kolejności odpowiadają za przeładunki czy przerwanie odpoczynku kierowcy. Dlatego warto, aby opinie przedstawicieli firm transportowych i nadawców zostały wysłuchane. A najlepiej by było, żeby te dwie strony zaczęły wzajemnie siebie słuchać.

Elżbieta Sobańska, z-ca red. nacz. Truck&Business Polska, elzbieta.sobanska@truck&business.pl

Szanowny Czytelniku,
zarejestruj się by uzyskać bezpłatny dostęp do pełnego wydania Eurologistics. W ten sposób dbamy o polepszanie jakości naszych usług i dostarczanych do Ciebie materiałów.
Rejestracja oznacza akceptację aktualnej polityki prywatności.

Polecane artykuły

Eurologistics Newsletter