Aktualny numer: Logistyka Produkcji 3 (2011)

Kaizenowska rewolucja

 Polska zajęła trzecie miejsce na świecie w zestawieniu państw o najwyższej atrakcyjności inwestycyjnej dla firm poszukujących lokalizacji pod nowe fabryki – wynika z przytaczanego przez Puls Biznesu najnowszego raportu magazynu fDi Intelligence z grupy Financial Times. Dużo gorzej niestety wygląda sytuacja, jeśli chodzi o ilość już zrealizowanych inwestycji. W tym rankingu Polska uplasowała się poza drugą dwudziestką. Przyczyn takiej dysproporcji, według Courtney Fingar, redaktorki fDi Intelligence, należy doszukiwać się w niewystarczającej wiedzy i świadomości firm na temat wysokiego potencjału inwestycyjnego Polski.

W naszym wiodącym czasopiśmie Eurologistics ruszył tymczasem program badawczy „Innowacje Logistyczne 2011”, mający na celu wyłonienie najbardziej innowacyjnych rozwiązań w branży TSL. Zwycięzcy będą ogłoszeni na uroczystej Gali Logistyki, która odbędzie 2 grudnia w Warszawie.
Postęp jednak nie zawsze musi mieć postać spektakularnych wdrożeń.
W trzecim numerze Logistyki Produkcji podjęliśmy temat ciągłego doskonalenia Kaizen, czyli nieustanne usprawnianie procesów w firmie, przy jednoczesnym likwidowaniu marnotrawstwa (barier, zbędnych procesów, zapasów, itd.), może być skuteczną przeciwwagą dla kosztochłonnych i często nietrafionych inwestycji.

Należy jednak pamiętać, że nawet najlepiej wyglądający na papierze projekt, nie będzie wdrożony w życie bezkonfliktowo, jeśli w przedsiębiorstwie „kuleje” właściwe zarządzanie projektami. O trudnej sztuce skutecznego dowodzenia projektami w przedsiębiorstwie pisze w artykule „Gra decyzyjna na produkcji” Włodzimierz Połoz. Opisujemy również zakończone sukcesem wdrożenie zasad Lean Management w firmie Marcegaglia, dostawcy komponentów do fabryk Whirlopoola oraz kompleksowej implementacji systemu klasy ERP jednocześnie w sześciu fabrykach firmy Porta.

Zastępca redaktora naczelnego

Przemysław Ozga

 

Przemysław Ozga

Szanowny Czytelniku,
zarejestruj się by uzyskać bezpłatny dostęp do pełnego wydania Eurologistics. W ten sposób dbamy o polepszanie jakości naszych usług i dostarczanych do Ciebie materiałów.
Rejestracja oznacza akceptację aktualnej polityki prywatności.

Polecane artykuły

Eurologistics Newsletter