Aktualny numer: Logistyka Produkcji 36 (2019)

Ręka w rękę

W literaturze dotyczącej zarządzania czy negocjacji biznesowych, nadal nie brakuje pozycji, które promują twardą politykę kierowania firmą czy prowadzenia rozmów z dostawcami. Na szczęście taka strategia zarządzania, godna epoki dinozaurów, szybko traci zwolenników, a relacje partnerskie zyskują coraz większe uznanie.
Tak, partnerstwo wymaga czasu, cierpliwości i zaufania. Tak, nie brakuje pól do nadużyć, które mogą wykorzystywać pozbawieni skrupułów pracownicy, dostawcy czy klienci. Przełamanie tych barier jest niezwykle trudne. Jednak potencjalne korzyści, jakie można czerpać z nowych modeli współpracy, wykraczają daleko poza rachunek finansowy. Wspólny cel, poczucie jedności i świadomość roli każdego pracownika i każdej organizacji pozwolą na realizacją ambitnych projektów, na których polegną firmy opierające swoje działanie na polityce siłowej.
Od lat promujemy na naszych łamach zwiększanie zaufania w kompetencje pracowników na każdym szczeblu struktury organizacyjnej. Dogłębna znajomość realizowanych operacji, pomysłowość i prosta chęć ułatwiania sobie życia przez szeregowych pracowników przekłada się na wprowadzanie w życie usprawnień, które nigdy nie zaistniałby bez ich udziału. I znowu trzeba powiedzieć – tak, w programach ciągłego doskonalenia także pojawiają się nadużycia. Czy jednak ich koszt nie będzie mniejszy, niż całościowe zyski z nowego modelu zarządzania?
Partnerska atmosfera sprawdza się na podłodze produkcji, sprawdza się też w obszarze współpracy między firmami. Można by tutaj wymieniać, wiele przykładów relacji między producentami a klientami czy dostawcami, ale ja chciałbym zwrócić przy tej okazji na doskonałą inicjatywę, jaką jest Polska Grupa Motoryzacyjna. Okazało się, że producenci działający na jednym rynku są w stanie skonsolidować się i wspólnie działać na rzecz rozwoju sprzedaży i zmniejszania kosztów, wykorzystując swoją wiedzę i doświadczenie w różnych obszarach biznesowych.
Słowa te piszę tuż przed szóstą edycją Manufacturing Summit. Nie padają one przypadkowo – partnerstwo biznesowe, doskonalenie procesów, motywowanie pracowników i szukanie wspólnego celu z pewnością będą hasłami szeroko komentowanymi podczas konferencji. Jestem przekonany, że czeka nas kolejny inspirujący dzień.

Witold Zygmunt

Szanowny Czytelniku,
zarejestruj się by uzyskać bezpłatny dostęp do pełnego wydania Eurologistics. W ten sposób dbamy o polepszanie jakości naszych usług i dostarczanych do Ciebie materiałów.
Rejestracja oznacza akceptację aktualnej polityki prywatności.

Polecane artykuły

Eurologistics Newsletter