Aktualny numer: Eurologistics 119 (2020)

Zmiany, zmiamy

Pandemia wpłynęła na zmiany w zachowaniu konsumentów, które wynikają między innymi ze zmian w stylu życia. Z raportu Global Consumer Insights Survey 2020 przygotowanego przez PwC wynika, że ograniczenia związane z pandemią przyspieszyły transformację cyfrową. Analitycy prognozują, że coraz bardziej widoczne będzie przejście do mobilnego świata konsumentów, którzy mogą sobie pozwolić na korzystanie z jego narzędzi i doświadczeń.

Liczba Polaków robiących zakupy online zwiększa się systematycznie. Już 73 proc. internautów korzysta z zakupów online – to dane z tegorocznej edycji raportu „E-commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska”. Imponujący wzrost o 11 proc. w porównaniu do poprzedniej edycji badania wynika z pewnością z sytuacji, w jakiej znaleźliśmy się wiosną. Okres pandemii skłonił wiele osób do kupowania przez Internet. Czas pokaże, czy ich doświadczenie zakupowe przełoży się na trwałą zmianę nawyków.

W rozwoju wielu przedsiębiorstw przychodzi czas, kiedy rozważane jest przekazanie zarządzania logistyką firmie zewnętrznej. To decyzja strategiczna i trudna do odwrócenia – powierzenie logistyki innej firmie wpływa na relacje z klientami i poziom ich obsługi. Może przynieść wiele korzyści i oszczędności, ale aby tak się stało, trzeba się do tego procesu dobrze przygotować. I właśnie między innymi o tym, na co powinna zwrócić uwagę firma przed podjęciem decyzji o outsourcingu logistycznym i jak przygotować się do nawiązania współpracy z operatorem logistycznym na kolejnych stronach tego wydania.

Zapraszam do wyjątkowego, wzbogaconego wydania Eurologistics – od tego numeru poszerzamy zakres tematyki Eurologistics o artykuły dotyczące przemysłu i logistyki produkcji – tę część prowadzi redaktor Witold Zygmunt, rozbudowujemy także obszernie dział poświęcony transportowi – tą częścią Eurologistics zajmować się będzie redaktor Tomasz Czarnecki.

Kinga Wiśniewska

Szanowny Czytelniku,
zarejestruj się by uzyskać bezpłatny dostęp do pełnego wydania Eurologistics. W ten sposób dbamy o polepszanie jakości naszych usług i dostarczanych do Ciebie materiałów.
Rejestracja oznacza akceptację aktualnej polityki prywatności.

Polecane artykuły

Eurologistics Newsletter