Aktualny numer: Eurologistics 107 (2018)

Na wstępie

Wiele firm sprzedających swoje produkty pierwotnie za pomocą jednokanałowego systemu, np. tradycyjnego sklepu, przechodzi przez kolejne modele sprzedaży jak multi-channel i cross-channel, by stanąć przed wyzwaniem, jakim okazuje się model omnichannel. Coraz więcej firm uważa omnikanałowość za krytyczny czynnik rozwoju, choć wypracowanie zysku w tym modelu nie jest proste. Tu z pomocą może przyjść dobrze zaprojektowany omniłańcuch dostaw, który w centrum zainteresowania stawia klienta i pozwala elastycznie reagować na zmiany. Zdaniem dr Anety Pluty-Zaremby klucz do sukcesu leży w opracowaniu jasnej strategii, dynamicznym podejściu do projektowania sieci powiązań elementów łańcucha dostaw oraz działań logistycznych, m.in. opcji dostawy i zwrotów, zarządzania zapasami i fulfillmentem.
Rozwijający się w Polsce rynek e-commerce wymaga od operatorów logistycznych i deweloperów powierzchni magazynowych dostosowania operacji i magazynów do potrzeb nowego sektora. Obsługa podmiotów z branży e-commerce nie jest łatwa, a czynniki takie jak skala operacji, zasięg geograficzny, czas dostawy i sposób obsługi zwrotów decydują o specyfice budynków magazynowych. Właściwe wykonanie procesów logistycznych dla e-commerce wymaga nie tylko dużego doświadczenia, ale również dostępu do znacznie większej infrastruktury, niż w przypadku typowych operacji magazynowych. Jak wygląda magazyn na potrzeby e-handlu? Poznajemy opinie praktyków. Zapraszam do poznania opinii praktyków.
Wszystko sprowadza się do dążenia do sukcesu, a sukces gospodarczy zależy od działań strategicznych. Strategia jest konieczna, aby przeprowadzić firmę przez niejednoznaczną, trudną i zmienną drogę do celu. Prof. Maciej Błaszak podkreśla w swoim felietonie, że biznes XXI wieku nie musi być stabilny, by był odporny na wstrząsy. Przyszłość rynkowa należy do przedsięwzięć biznesowych złożonych z różnorodnych modułów, wchodzących w wielostronne interakcje sieciowe, wzajemnie od siebie zależnych i ulegających adaptacji. Dzięki modularyzacji, firma skuteczniej reaguje na zmiany w otoczeniu i oferuje innowacyjne produkty przewidujące przyszłe potrzeby klientów.

Kinga Wiśniewska

Szanowny Czytelniku,
zarejestruj się by uzyskać bezpłatny dostęp do pełnego wydania Eurologistics. W ten sposób dbamy o polepszanie jakości naszych usług i dostarczanych do Ciebie materiałów.
Rejestracja oznacza akceptację aktualnej polityki prywatności.

Polecane artykuły

Eurologistics Newsletter