Aktualny numer: Eurologistics 102 (2017)

Na wstępie

Hasło e-commerce nadal elektryzuje branżę logistyczną. Rozwój e-handlu wiąże się ze wzrostem zapotrzebowania na jego obsługę. Branża e-commerce ma swoje wymagania i stawia przed operatorami logistycznymi kolejne wyzwania. Dla coraz liczniejszej grupy kupujących w sieci ważniejszy od niskiej ceny jest poziom serwisu. Przyszłość należy do logistyki e-commerce nastawionej na potrzeby konsumentów, dającej im pełną kontrolę w procesie logistycznym.
Dokąd zmierza logistyka e-commerce? Odpowiedzi na to pytanie znajdziemy w artykule: Trendy w e-commerce. Dowiemy się m.in. że klienci cenią sobie, obok bezpłatnej dostawy, możliwość wyboru spośród kilku opcji dostawy oraz elastyczność zmiany czasu i miejsca doręczenia przesyłki już po zawarciu transakcji z poziomu strony operatora logistycznego.
Kluczem do sukcesu biznesu internetowego jest szybkie odczytywanie potrzeb klientów i ich błyskawiczne zaspokajanie, a tak naprawdę wyprzedzanie oczekiwań.
O wyzwaniach, jakie stawia branża e-commerce logistyce, opowiadają na naszych łamach w Barometrze SCM przedstawiciele głównych operatorów działających na polskim rynku. E-commerce wpływa również na charakter obiektów logistycznych – zmienia się wysokość, wyposażenie, czy liczba doków – o tym w komentarzach czołowych deweloperów.
A jak zorganizować logistykę w klubie zakupowym lidera branży wyposażenia wnętrz bez dużego centrum dystrybucji i bez pomocy operatora? Tego zadania z powodzeniem podjęli się założyciele Westwing Home & Living.

Kinga Wiśniewska

Przeglądaj on-line