Aktualny numer: Eurologistics 59 (2010)

Więcej wartości przy mniejszych zasobach

 W tym numerze dużo miejsca poświęcamy koncepcji szczupłego zarządzania, która uczy, w jaki sposób skutecznie zaspokoić potrzeby klienta, a przy tym osiągnąć maksymalny zysk, przy minimalnych nakładach. Z pozoru proste zadanie, okazuje się, że wcale nie takie łatwe, bo jak dowodzi przykład wdrożenia lean management polskiego producenta alternatywnych materiałów do druku, wprawdzie „odchudzonym przedsiębiorstwom” bliżej do sukcesu, ale praca nad efektywnością firmy nie kończy się nigdy.

Powodów, dla których przedsiębiorstwa odnoszą sukcesy lub zaliczają porażki wdrożeniowe jest wiele i prawie nigdy za sukces, czy porażkę nie odpowiada tylko jedna strona. Uchylamy więc rąbka tajemnicy, prezentując 10 top sukcesów i porażek wdrożeniowych w obszarze produkcji. Ważne jest kreatywne podejście do zastanej sytuacji oraz zdolność do analizowania procesów, które uzasadniają sens stosowania logiki w procesie produkcji.

Badanie IBM prezesów firm potwierdza, że w najbliższych latach to właśnie kreatywność będzie najbardziej pożądaną cechą u menadżerów biznesu. W procesie zarządzania, w coraz bardziej złożonym środowisku gospodarczym, kreatywni liderzy stworzą nowe modele biznesowe, oparte na całkowicie odmiennych od dotychczasowych założeniach.

W zwiększaniu efektywności łańcucha dostaw kluczową rolę może podegrać technologia RFID. Niektórzy twierdzą, że „nieatrakcyjne” kody kreskowe umrą powolną śmiercią, wraz ze zmniejszaniem się kosztów implementacji RFID. Zachęcam do lektury.

Alicja Kostecka, zastępca redaktora naczelnego

Szanowny Czytelniku,
zarejestruj się by uzyskać bezpłatny dostęp do pełnego wydania Eurologistics. W ten sposób dbamy o polepszanie jakości naszych usług i dostarczanych do Ciebie materiałów.
Rejestracja oznacza akceptację aktualnej polityki prywatności.

Polecane artykuły

Eurologistics Newsletter