Aktualny numer: Eurologistics 42 (2007)

Od redaktora

Czym zajmuje się w przedsiębiorstwie dział logistyki? Magazynem! Taka odpowiedź pada najczęściej ze strony pracowników pozostałych firmowych działów, a co gorsza także właścicieli i szefów firm. W istocie, w większości przeciętnych polskich firm próbuje się sprowadzać logistykę wyłącznie do sprawnego układania towaru na magazynowych półkach. Osoba odpowiedzialna za logistykę często traktowana jest (proszę mi z góry wybaczyć, panowie i panie) – jako sprawny magazynier. Tymczasem nic bardziej błędnego. Aby podejmować racjonalne ekonomicznie działania menedżer logistyki (tytuły mają tutaj wtórne znaczenie) powinien uczestniczyć w podejmowaniu większości strategicznych decyzji w firmie. Co więcej, jak udowadnia Krzysztof Wiak, autor artykułu ,,Nie wie lewica, co robi prawica’’, w dobrze zarządzanym przedsiębiorstwie muszą powstawać wspólne strategie marketingowo-logistyczne. Mam nadzieję za to, że w przeciętnym przedsiębiorstwie szybciej zmienia się nastawienie do nowinek w zarządzaniu, w tym również do nowinek ułatwiających procesy związane z magazynowaniem, transportem i dystrybucją towarów. Warto chociażby, aby menedżerowie logistyki i ich szefowie wiedzieli, że łatwiej im będzie podejmować decyzje, jeśli poznają zasady mapowania procesów w logistyce (vide ,,Menedżer uczy się optymalizacji’’). W interesie właścicieli organizacji jest umieszczenie wysoko w hierarchii szefów  logistyki i jednocześnie uzbrojenie ich w odpowiednie narzędzia. Pierwsze efekty takich działań pojawią się szybko.

Marek szymański

Szanowny Czytelniku,
zarejestruj się by uzyskać bezpłatny dostęp do pełnego wydania Eurologistics. W ten sposób dbamy o polepszanie jakości naszych usług i dostarczanych do Ciebie materiałów.
Rejestracja oznacza akceptację aktualnej polityki prywatności.

Polecane artykuły

Eurologistics Newsletter