Załadunkowe case study

25 sierpnia 2020
Problemy z załadunkiem na rampach są dobrze znane zarówno kierowcom, jak i przewoźnikom. Zwykle dotyczą długich kolejek do ramp lub ich wysokości niedostosowanej do różnych typów pojazdów. Kosztują czas, pieniądze i dostarczają wiele niepotrzebnego stresu. A udałoby się ich uniknąć, korzystając z mobilnej platformy z regulowaną automatycznie wysokością. Dzięki niej, załadunek może być prowadzony bez wykorzystania rampy, w dowolnym miejscu oraz czasie, np. za pomocą wózka widłowego. Takie rozwiązanie firmie Hydro Building Systems, globalnemu dostawcy aluminium, zaproponowali konstruktorzy Krause.

Problemy związane z załadunkiem lub rozładunkiem aut ciężarowych mogą być przeróżne – od czysto organizacyjnych, przez komunikacyjne, po techniczne. Chęć rozwiązania tych ostatnich sprawia, że powstaje wiele rozwiązań, takich jak mobilne platformy najazdowe, hydrauliczne rampy przeładunkowe czy uchylne lub wysuwane pomosty, które mają pomóc zarządcom magazynów oraz firmom produkcyjnym wysyłającym swoje towary do klientów. Należy do nich Hydro Building Systems, która skorzystała z rozwiązania firmy Krause. Oto opis projektu.

Cel: efektywność i bezpieczeństwo

Zwiększenie efektywności oraz bezpieczeństwa załadunku wytwarzanych przez firmę produktów, bez wykorzystania w tym celu rampy załadunkowej. Duża liczba codziennych wysyłek sprawiła, że niezbędnym okazało się mobilne rozwiązanie, które umożliwiłoby ładunek gotowych towarów z pominięciem rampy, w dowolnym czasie i miejscu.

– Nasi konstruktorzy postawili na zaawansowaną technologicznie jezdną platformę roboczą, której wysokość regulowana jest bezstopniowo za pomocą mechanizmu elektrycznego. Takie rozwiązanie pozwala z łatwością dopasować wysokość roboczą do różnych typów pojazdów ciężarowych, czyniąc platformę wyjątkowo uniwersalnym i bezpiecznym rozwiązaniem – wyjaśnia Marek Banach, kierownik działu marketingu firmy Krause. Dodatkowymi wymaganiami zleceniodawcy była funkcjonalność, która z jednej strony pozwoli załadować ciężarówkę za pomocą wózka widłowego, z drugiej natomiast – zapewni pracownikom nadzorującym wysyłkę, bezpieczne i komfortowe dostanie się na platformę.

Przebieg współpracy: od analizy potrzeb do gotowego produktu

Realizację projektu rozpoczęły konsultacje konstruktorów Krause z przedstawicielami klienta. Dokładnie określono potrzeby w zakresie prac załadunkowych oraz wstępnie ustalono kształt konstrukcji, która w optymalny sposób miała te potrzeby spełnić. Na tej podstawie przygotowany został gotowy projekt konstrukcyjny, którego wykonania podjęli się specjaliści producenta.

– Nasi projektanci opracowali aluminiową konstrukcję jezdną opartą na platformie roboczej o regulowanej wysokości. Do jej produkcji wykorzystano antypoślizgową kratę aluminiową o współczynniku antypoślizgowości R13, dzięki czemu prace mogą być prowadzone na otwartym terenie w każdych warunkach pogodowych. Ważnym elementem konstrukcji jest płyta stalowa wykonana z blachy żeberkowej, będąca przedłużeniem platformy. Niweluje ona szczelinę między konstrukcją a krawędzią pojazdu, minimalizując ryzyko upadku z wysokości podczas załadunku – mówi ekspert.

Na platformę prowadzą wygodne schody, pozwalające zaangażowanym w załadunek pracownikom dostać się zarówno na platformę, jak i do auta. Osoby przebywające na platformie zabezpieczają poręcze ochronne oraz system drzwi wahadłowych otwieranych jedynie do wewnątrz. Dzięki temu, stojąc nawet tyłem do konstrukcji, mogą czuć się całkowicie bezpiecznie.

Rozwiązanie: platforma jezdna o wymaganiach specjalnych

Aby konstrukcja w pełni odpowiadała potrzebom zleceniodawcy, musiała oferować możliwość szybkiego i prostego załadunku towarów przy pomocy wózka widłowego. Pozwalają na to wspomniane wcześniej wahadłowe drzwi, które otwierają się automatycznie przy podjeździe wózka i tak samo automatycznie zamykają się po jego odjeździe. Dostęp pracowników do platformy zapewniony został przez schody, których konstrukcja stanowiła jedno z największych wyzwań. Dlaczego?

– Chodziło o to, że wraz ze zmianą wysokości platformy, schody musiały dostosować się do jej poziomu, zachowując jednak w każdym położeniu ustawienie wszystkich stopni równolegle do podłoża. Wymaganie zostało spełnione, dzięki odpowiedniemu mocowaniu schodów do krawędzi platformy oraz ich zaawansowanej konstrukcji – tłumaczy Marek Banach.
Regulacja wysokości platformy oraz przymocowanych do niej schodów odbywa się za pomocą napędu elektrycznego zasilanego akumulatorami. Ma to podwójną korzyść. Po pierwsze oznacza brak konieczności podłączania konstrukcji do zasilania za pomocą kabla, dzięki czemu można ją dowolnie przemieszczać, nie obawiając się o najechanie na przewód elektryczny. A po drugie, wykorzystanie platformy nie jest uzależnione od dostępu do zasilania sieciowego, czyli może być użytkowana w dowolnym miejscu. Dla sprawnego i łatwego przemieszczania, konstrukcję wyposażono w rolki jezdne z hamulcem centralnym oraz zamontowano duże wygodne uchwyty. Panel sterujący dostępny jest zarówno z poziomu platformy, jak i podłoża, co znacząco ogranicza ilość wejść i zejść z platformy w sytuacji jej obsługi tylko przez jednego pracownika.
Korzyści: optymalizacja procesu załadunkowego oraz wzrost bezpieczeństwa prac.
Indywidualnie zaprojektowana i wykonana w zgodzie ze wszystkimi normami oraz wymaganiami BHP konstrukcja, zapewnia bezpieczny i efektywny załadunek samochodów ciężarowych, przyczep i kontenerów bez pomocy rampy załadunkowej. Jej codzienne wykorzystanie oszczędza czas, a jednocześnie zwiększa bezpieczeństwo pracy wykonywanej tak przez pracowników firmy Hydro Building System, jak i kierowców firm spedycyjnych. To rozwiązanie idealnie dopasowane do potrzeb zleceniodawcy.

Ostatnie newsy Truck&Business więcej newsów »

24 września 2020

Grupa Transporeon poszerza swoją ofertę o cyfrowe audytowanie faktur za transport, dzięki przejęciu ControlPay. W rezultacie firma może zapewnić swoim klientom kompleksową obsługę zleceń transportowych – począwszy od ich pozyskiwania aż po zautomatyzowane rozliczenie i analizę płatności. Przedsiębiorstwo rozwija też swoją działalność w Europie Wschodniej – niedawno otworzył swoje pierwsze biuro na Ukrainie.

czytaj więcej »


Elektryczna autostrada

31 sierpnia 2020

Pierwsza niemiecka zelektryfikowana droga, znajdująca się w pobliżu Frankfurtu, została oddana do użytku na początku lipca br. Sieć trakcyjna w pełni współdziała z pięcioma hybrydowymi pojazdami Scania R 450 wyposażonymi w pantografy. Ostatni z pięciu pojazdów objętych projektem został niedawno dostarczony do firmy Knauf – niemieckiego producenta materiałów budowlanych.

czytaj więcej »


Tanie stacje

27 sierpnia 2020

DKV powiększa sieć stacji o kolejne punkty lokalnych marek, na których cena liczona jest na bazie stawek hurtowych. Od początku sierpnia należą do niej wszystkie stacje Moya, a także  nowi operatorzy, jak: Generon, Neo, Hawa, Petrodom, E100, Faraon czy ICF Paliwa. Stawki za paliwo są tu średnio 35 gr niższe. Aktualnie w sieci z tzw. „cenami z listy” jest już 599 stacji. Wkrótce dojdzie kilkadziesiąt nowych.

czytaj więcej »


Zmiana na S5

24 sierpnia 2020

Nastąpiła istotna zmiana organizacji ruchu na S5, na węźle drogowym Świecie Północ w miejscowości Morsk. Budimex będący generalnym wykonawcą budowy odcinka drogi ekspresowej S5 od Dworzyska do Nowych Marz zamknął łącznice wjazdowe i wyjazdowe ze Świecia w kierunku Bydgoszczy i Gdańska.

czytaj więcej »


Jak wykorzystać potencjał giełdy transportowej

20 sierpnia 2020

Według ekspertów rynek transakcji doraźnych (tak zwany spot), stanowi 15 proc. sektora transportu towarów[1]. Z kolei dane statystyczne wskazują, że z elektronicznych giełd transportowych korzysta na co dzień 90 proc.[2] przedsiębiorstw przewozowych w Europie. Europejski rynek transportowy wart 500 mld dolarów[3] opiera się na zleceniach doraźnych m.in. po to, by ograniczać puste przebiegi. A te szacuje się na co trzeci przejazd w Polsce i co czwarty w UE.[4] Jak efektywnie korzystać z giełdy transportowej oraz które narzędzia cyfrowe pomogą w automatyzacji transportu? Na te i inne pytania odpowiada Tomasz Czyż, ekspert telematyki GBOX.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter