Z Warszawy do Bratysławy

12 lutego 2019

Dachser, uruchomił nowe bezpośrednie połączenie z Warszawy do Bratysławy. Ciężarówki w żółto-niebieskich barwach będą realizowały przewozy na tej trasie we wszystkie dni robocze.

Dzięki regularnej linii, łączącej stolicę ze słowackim Eurohubem Dachser, przesyłki drobnicowe rodzimych eksporterów z okolic Warszawy będą odtąd docierały szybciej również do innych krajów położonych na południe od Polski. Nowe połączenie wyeliminowało potrzebę przeładunków na trasie do Bratysławy, gdzie znajduje się jeden z trzech głównych terminali przeładunkowych Dachser w Europie. Słowacki Eurohub dysponuje bezpośrednimi liniami do wszystkich oddziałów Dachser na południu kontynentu, dzięki czemu towary docierają do miejsca przeznaczenia bez dodatkowych przestojów. Przesyłki wysyłane z Warszawy dostarczane są do Austrii w dwa, a do Rumunii w trzy lub cztery dni robocze (w zależności od miasta). Transporty szybciej trafiają również do odbiorców na Węgrzech i do krajów Półwyspu Bałkańskiego.

– Polscy przedsiębiorcy z roku na rok zwiększają swoją sprzedaż za południową granicę, co przekłada się na duży popyt na usługi transportowe na tej trasie. Wozimy coraz więcej sprzętu oświetleniowego, narzędzi, artykułów wentylacyjnych oraz innych polskich wyrobów, które cieszą się dużym powodzeniem na Słowacji i południu Europy Linia do Bratysławy to dla nas duże usprawnienie operacyjne, a dla naszych klientów możliwość jeszcze łatwiejszego dotarcia do zagranicznych odbiorców. Szczególnie, że ciężarówki wyjeżdżają z warszawskiego oddziału Dachser we wszystkie dni robocze, więc przedsiębiorcy mogą być spokojni, że ich przesyłki dotrą do adresatów na czas – komentuje Wojciech Cios, regionalny kierownik sprzedaży z warszawskiego oddziału Dachser.

Dachser Polska regularnie rozbudowuje sieć bezpośrednich międzynarodowych połączeń drogowych. Obecnie operator dysponuje blisko 100 codziennymi połączeniami eksportowymi z Polski. Nowo uruchomiona trasa jest trzecią linią Dachser na Słowację. Eksport polskich towarów do Republiki Słowackiej systematycznie rośnie. Według danych GUS za 11 miesięcy 2018 roku wartość produktów wysłanych na Słowację była większa o blisko 10% w porównaniu z analogicznym okresem w 2017 roku, od 2015 roku wzrosła zaś o ponad 1/3. Rozwojowi wymiany handlowej między Polską a Słowacją sprzyja nie tylko geograficzna bliskość, ale też podobieństwo kultury i języka. Do południowych sąsiadów wysyłane są przede wszystkim materiały budowlane, meble, artykuły rolno-spożywcze, tekstylia i obuwie, a także sprzęty gospodarstwa domowego czy części samochodowe. Słowacja jest obecnie jednym z dziesięciu krajów w Unii Europejskiej, do których trafia najwięcej towarów z Polski.

Ostatnie newsy Truck&Business więcej newsów »

Pierwszy raz w social media

17 czerwca 2020

Jedni wierzą całkowicie w ich skuteczności, innych nie ma nawet na Facebooku. Osobiście traktuję media społecznościowe stricte użytkowo, dostrzegając biznesową skuteczność – o ile prowadzenie kont czy profili firmowych jest poprzedzone analizą i wyznaczeniem mierzalnych celi. To nie zabawa, należy bowiem odróżniać zasady publikowania słodkich fotek z kotkami od prowadzenia profilu firmowego. Te kanały mogą przynieść realne pieniądze w postaci nowych klientów czy kontrahentów, jednak jak do każdego nowego biznesu trzeba podejść na poważnie. Tekst przygotowała Diana Sieprawska.

czytaj więcej »


Naturalna rewolucja technologiczna

16 czerwca 2020

Tyle piszemy o technologiach w transporcie. TMS-ach, GPS-ach i innych narzędziach wspierających codzienne działanie całego łańcucha dostaw. Używamy stwierdzeń: „bez ich stosowania firmy wypadną z rynku”, „klienci wymagają, więc przewoźnik musi inwestować w nowe rozwiązania”, itp. Nie jest z tym tak łatwo, szczególnie w branży, w której za sterami wielu podmiotów zasiadają osoby, nie wypominając, mające wiele wiosen i zim za sobą. 30, 40 lat temu świat wyglądał inaczej – nie tylko starszemu pokoleniu okiełzanie tego wszystkiego co nas na co dzień otacza nie przychodzi łatwo.

czytaj więcej »


Opóźnienia w transporcie – zawsze winny kierowca?

16 czerwca 2020

Opóźniony transport? To nie zawsze wina kierowcy. Tym razem m.in. pokażemy, gdzie robione są błędy w obliczaniu czasów przejazdu. Tekst napisał nasz ekspert od spraw związanych z kierowcami – Tomasz Janowski.

czytaj więcej »


Zawieszenie działalności gospodarczej

15 czerwca 2020

Przedsiębiorca, który z jakichś względów zamierza zlikwidować swoją działalność gospodarczą nie musi tego robić, gdyż może skorzystać z przepisów Ustawy Prawo przedsiębiorców[1] przewidujących zawieszenie wykonywania działalności gospodarczej. Autorem tekstu jest radca prawny Jan Jarzyński z Kancelarii Prawnej Jarzyński&Wspólnicy.

czytaj więcej »


Zmiany w transporcie drogowym

15 maja 2020
Początki dynamicznego rozwoju sektora TSL przypadają na lata 90-te ubiegłego wieku, kiedy zmiana ustroju pozwoliła na powstanie prywatnych firm transportowych. Dzięki nim krajowe towary wyruszyły na zagraniczne rynki, a Polacy mogli wreszcie nabyć upragnione, wcześniej niedostępne zachodnie dobra, także dzięki pracy kierowców. Co zmieniło się przez ostatnie 20 lat w transporcie? Grupa INELO postanowiła przypomnieć, jak wyglądała praca pionierów polskiego transportu międzynarodowego oraz jakie zmiany w technologiach okazały się przełomowe dla tego sektora.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter