Z Warszawy do Bratysławy

12 lutego 2019

Dachser, uruchomił nowe bezpośrednie połączenie z Warszawy do Bratysławy. Ciężarówki w żółto-niebieskich barwach będą realizowały przewozy na tej trasie we wszystkie dni robocze.

Dzięki regularnej linii, łączącej stolicę ze słowackim Eurohubem Dachser, przesyłki drobnicowe rodzimych eksporterów z okolic Warszawy będą odtąd docierały szybciej również do innych krajów położonych na południe od Polski. Nowe połączenie wyeliminowało potrzebę przeładunków na trasie do Bratysławy, gdzie znajduje się jeden z trzech głównych terminali przeładunkowych Dachser w Europie. Słowacki Eurohub dysponuje bezpośrednimi liniami do wszystkich oddziałów Dachser na południu kontynentu, dzięki czemu towary docierają do miejsca przeznaczenia bez dodatkowych przestojów. Przesyłki wysyłane z Warszawy dostarczane są do Austrii w dwa, a do Rumunii w trzy lub cztery dni robocze (w zależności od miasta). Transporty szybciej trafiają również do odbiorców na Węgrzech i do krajów Półwyspu Bałkańskiego.

– Polscy przedsiębiorcy z roku na rok zwiększają swoją sprzedaż za południową granicę, co przekłada się na duży popyt na usługi transportowe na tej trasie. Wozimy coraz więcej sprzętu oświetleniowego, narzędzi, artykułów wentylacyjnych oraz innych polskich wyrobów, które cieszą się dużym powodzeniem na Słowacji i południu Europy Linia do Bratysławy to dla nas duże usprawnienie operacyjne, a dla naszych klientów możliwość jeszcze łatwiejszego dotarcia do zagranicznych odbiorców. Szczególnie, że ciężarówki wyjeżdżają z warszawskiego oddziału Dachser we wszystkie dni robocze, więc przedsiębiorcy mogą być spokojni, że ich przesyłki dotrą do adresatów na czas – komentuje Wojciech Cios, regionalny kierownik sprzedaży z warszawskiego oddziału Dachser.

Dachser Polska regularnie rozbudowuje sieć bezpośrednich międzynarodowych połączeń drogowych. Obecnie operator dysponuje blisko 100 codziennymi połączeniami eksportowymi z Polski. Nowo uruchomiona trasa jest trzecią linią Dachser na Słowację. Eksport polskich towarów do Republiki Słowackiej systematycznie rośnie. Według danych GUS za 11 miesięcy 2018 roku wartość produktów wysłanych na Słowację była większa o blisko 10% w porównaniu z analogicznym okresem w 2017 roku, od 2015 roku wzrosła zaś o ponad 1/3. Rozwojowi wymiany handlowej między Polską a Słowacją sprzyja nie tylko geograficzna bliskość, ale też podobieństwo kultury i języka. Do południowych sąsiadów wysyłane są przede wszystkim materiały budowlane, meble, artykuły rolno-spożywcze, tekstylia i obuwie, a także sprzęty gospodarstwa domowego czy części samochodowe. Słowacja jest obecnie jednym z dziesięciu krajów w Unii Europejskiej, do których trafia najwięcej towarów z Polski.

Ostatnie newsy Truck&Business więcej newsów »

Ważna premiera

17 kwietnia 2019

Europejski elektroniczny system poboru opłat drogowych EETS wprowadzono do Niemiec. Dzięki temu właściciele flot mają otrzymali możliwość rozliczania opłat drogowych w kraju naszych zachodnich sąsiadów.

czytaj więcej »


Zdążyć przed 21. kwietnia

16 kwietnia 2019

21 kwietnia to nie tylko Wielkanoc. Do tego dnia można składać wniosek o zwrot zapłaty za mandat za przekroczenie nacisku na jedną oś. Naszym ekspertem jest Dawid Korczyński z PrawnicyTransportu.pl.

czytaj więcej »


Nowy prezes DKV

4 kwietnia 2019

Grupa DKV Mobility Services („DKV”) ma nowego prezesa. Został nim Marco van Kalleveen (50 lat).

czytaj więcej »


Negatywna odpowiedź

4 kwietnia 2019

W grudniu 2018 roku Polska Izba Spedycji i Logistyki skierowała do Sejmu RP petycję w sprawie zniesienia drakońskich kar systemu SENT. Poniżej jej treść, odpowiedź na postulaty związku i komentarz PISiL.

czytaj więcej »


Dobra reputacja w praktyce

3 kwietnia 2019

Utrata dobrej reputacji nie jest już straszakiem wobec firm transportowych. Coraz częściej wobec przewoźników wszczyna się procedurę zmierzającą do utraty dobrej reputacji, co niejednokrotnie kończy się decyzją administracyjną o jej utracie. Powody? Najczęściej jazda bez tachografu i kombinowanie z kartą kierowcy lub wykresówką. Tekst pochodzi z łamów naszego partnera medialnego, czasopisma Truck.pl.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter